Verschil in dvd-spelers?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over het verschil in dvd spelers.

Omdat mijn downloadsnelheid te traag was, kocht ik meestal kopi?en van dvd's bij mijn zwager, de kwaliteit is altijd goed geweest, maar nu de laatste films begonnen er rare dingen te gebeuren.

Er werden 4 films meegebracht, waarvan er maar eentje naar behoren werkte, de andere drie hadden een schokkend beeld en geluid.

Na wat onderzoek bleek dat dit drie andere dvd's waren van een ander merk, dus mee teruggeven en opnieuw laten branden op andere dvd's.

Bij mijn zwager thuis eerst getest, en daar werkten ze goed, bij mij in mijn dvd speler, en jahoor weer hetzelfde, schokkerig beeld en geluid, dus nogmaals op nieuw, maar wederom hetzelfde probleem.

Nu komt dus de vraag hoe kan het nu ineens dat deze dvd's dit resultaat geven terwijl dit voorheen niet was, de films staan nu op dvd's die voorheen wel werkten.

Ik heb hier een jvc dvd speler en hun hebben een harmon kardon.

Nu heb ik zelf wel een gedachte hoe ik dit op kan lossen maar krijg dit nergens gevonden: zijn dvd spelers ook te voorzien van nieuwe software zodat je deze problemen niet meer hebt???

Alvast bedankt voor de eventuele tips danwel antwoorden.

Een tip die soms heel vreemde verschijnselen van cds en dvds kan verhelpen: een anti-statisch setje door het apparaat halen. Bij zowel de brander en jouw lezer kan het geen kwaad.

Dit hoeft niets met het probleem te maken te hebben wat je beschrijft, maar het zou lullig zijn wanneer er veel diepgaand technisch gepost gaat worden en dit zou het toch zijn. Vandaar dat ik het toch naar ff hier inklop. ;)

Originally posted by Kerstkonijn
een anti-statisch setje door het apparaat halen. Bij zowel de brander en jouw lezer kan het geen kwaad.

daar heb ik nog nooit van gehoord.
werkt dat soms echt, ????

je weet het maar nooit met die dvd's
eerst een dure dvd speler gekocht ,maar die speelden
niet alle dvd's

toen een knakken speler gehaald voor onder de 100 euro
en ja hoor speelen als een tirelier...

ik heb die problemen ook gehad op sommigen dvd spelers ik gebruik nu voor sommigen dvd spelers platinum + in plaats van princo - en het probleem was opgelost platinum is wel iets duurder
groetjes frans

Maar ik snap er eigenlijk nog steeds niks van, waarom de ene dvd nou wel en de andere niet? Arita dvd's wel en Memorex niet.

Altijd hebben ze gewerkt en nu ineens bij twee dvd's niet, vreemd? Het zal wel aan de download liggen denk ik.

En ja goedkopere werken inderdaad soms beter, ik meen dat ze vorige week er eentje in de aanbieding hadden bij schlecker, voor een paar centen, ik dacht ?129,- en die kon divx en alles aan.

Maar eigenlijk had ik ook gevraagd of dat er softwarematig iets te doen was met dvd spelers, want daar ben ik naar op zoek of dat je net als bij je decoder van de schotel, zo'n ding kunt verbeteren.

Is er iemand die daar wellicht iets over weet, een leuke link of wat andere info?

Originally posted by Kerstkonijn
Een tip die soms heel vreemde verschijnselen van cds en dvds kan verhelpen: een anti-statisch setje door het apparaat halen. Bij zowel de brander en jouw lezer kan het geen kwaad.

Dit hoeft niets met het probleem te maken te hebben wat je beschrijft, maar het zou lullig zijn wanneer er veel diepgaand technisch gepost gaat worden en dit zou het toch zijn. Vandaar dat ik het toch naar ff hier inklop. ;)

Maar de technische kant wil ik nou net op Kerstkonijn ;) , ik zit voor de rest met mijn "hobbies" even vast, ben me nou hier in gaan verdiepen.

Maar ik snap er eigenlijk nog steeds niks van, waarom de ene dvd nou wel en de andere niet? Arita dvd's wel en Memorex niet.
Het -kan- aan de fabrikant liggen. Princo is onbetrouwbaar omdat die van verschillende fabrikanten komt.
De ene keer is het Ricoh (goede) en de andere keer een baggerfabrikant. En dat kan bij Princo per batch verschillen. Nooit problemen gehad ermee? Dan heb je gewoon geboft.
Platinum is wat dat betreft iets standvastiger, maar de Platinum kwaliteit is weer onbetrouwbaar, dat bleek wel bij de cd's.

Memorex komt van CMC MAG F01, die schijnt ook wel redelijk te zijn. Het kan dus misschien zijn dat je dvdspeler wel Ricoh wenst te lezen, maar geen CMC Mag.
Ik neem in elk geval aan dat het beiden ofwel + dvd's ofwel - dvd's waren.

Je kunt het in elk geval zelf bekijken met dvdinfo pro. Een programma'tje wat je de Manufacturer code/id laat zien, de fabrikant dus.
Op fun is er dacht ik ergens een hele thread aan gespendeert welke fabrikant de beste is en welke de minste (door Captain Picard).
Maar het kan dus behoorlijk verschillen.

Iets wat inderdaad ook vaak wel grappig is, werd ook al aangehaald door Kweetniet. Vaak slikken de duurdere en veel van de merk-dvdspelers bepaalde zaken niet, terwijl de "bij de groentenboer" apparatuur van 60 euro echt alles afspeelt.
Misschien dat ze met de low-price apparaten niet zo specifiek de laser afstellen zodat die minder gevoelig is, of zich niet zo heel erg aan de regels en normen houden, geen idee waardoor het komt, maar het is inderdaad wel zo.

Originally posted by Black Tiger
Het -kan- aan de fabrikant liggen. Princo is onbetrouwbaar omdat die van verschillende fabrikanten komt.

princo heeft toch zijn eigen fabriek????

er zijn maar een handje vol van deze cdmaker

b.v philips ,fujifilm , hp , imation,tdk,primedisc,
zijn allemaal het zelfde type cd, En worden door ricoh gemaakt .
platinum is dacht ik ook van ricoh

meestal gebruik ik imation dvd's
gaat bijna altijd goed ,maar laats had ik een pakket
van de 10 dvd's zijn er 6 mislukt (afwisselt niet achter elkaar)

ik dacht dat het bert50 was die zijn dvd's in duitsland ging halen
voor een goede prijs, (spindel) verpakt per 100 stuks

ik denkt dat ik dat ook maar eens ga doen!

Ik was zaterdag op een PC beurs in Doetinchem, daar haalde ik 100 princo's op spindel voor ? 40,- , en ze gaan me tot nu toe allemaal goed, en in elke DVD speler af te spelen, te minste ik krijg geen klachten van mijn klanten.

grt edwin

Heb hiero in het begin ook de princo's gebruikt. Het branden gaat goed, afspelen gaat ook goed, Maar na een paar maandjes nog eens proberen en niks nie.
De dvd speler stond te haperen, en een kopietje was er niet meer van te maken.
Dus voor mij geen princo's meer.
Ik hou het voorlopig lekker op de traxdata +r, wel iets duurder, maar goede kwaliteit.

princo heeft toch zijn eigen fabriek????
Schijnbaar niet.

Waarom zouden ze anders cd's kopen bij Ricoh en andere cd-fabrikanten en ze dan onder hun naam uitbrengen?
Princo is gewoon een merk, net zoals Dbox2 en dbox2 heeft ook geen eigen fabriek, die koopt bij Nokia en Philips en Sagem.:)

Probeer dat DVDinfoPRO nu maar eens. Dan zul je het zelf wel zien. Je zult heel veel Ricoh tegenkomen maar ook een aantal andere merken.
Kijk zelf maar als je een dvd hebt die bagger is, van welke fabrikant ie af komt, geheid niet van Ricoh. En als dat wel het geval is dan is het een van de uitzonderingen.

Nou we het toch over Princo hebben: ik ruil nog wel eens het ??n en ander en krijg de nodige verschillende schijven binnen, maar het valt inderdaad op dat Princo een hoge uitval heeft en Platinum een lage uitval. Zelf heb ik een paar honderd Bulkpaq schijven gebrand en tot vorige week geen misbranders. Schijnt ook dat Bulkpaq van verschillende fabrikanten komt op het moment. Zoek dus een andere schijf om mee te werken. Wie heeft ervaring met de goudkleurige schijven van Prodye of de blanco versie daarvan?

Kan ik je helaas niet mee helpen, misschien iemand anders wel.
Brandt zelf alles op +R en heb gewerkt met de paarse Arita's (heel goed) en ben momenteel bezig met Memorex (ook prima).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan