Verschil Wi-Fi NL versus US

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.530
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb een tp-link powerline met wifi verknald door daar ipv de NL firmware de US versie in te zetten.
Tp-link helpdesk kan dit niet herstellen (zowel bij NL en US Support aangekaart)
De powerlink heeft ook 2 LAN poorten en die werken gelukkig wel.
Maar WIFI lijkt bagger, maakt wel verbinding maar download en upload is bagger.

Mijn vraag is nu wat is het verschil tussen WI-FI in NL en US.
 
Het verschil is de gebruikte frequentie. Zo zijn er enkele kanalen die in Europa vaak gebruikt worden zoals kanaal 13, terwijl dat in de VS niet het geval is.
Kijk hier maar eens naar.

Ik kan me voorstellen dat TPLink niet van zins is te helpen er weer originele firmware in te knallen. Maar geheid dat er wel een methode ergens op een forum te vinden is.

Als het mogelijk is (moet je wel via de kabel de config in van de powerline) zet die powerline dan eens op kanaal 6 en kijk eens of het dan wel weer werkt.
 
Kanaal 1 6 of 11 maken wel verbinding .
Download 0.16MB
Upload 2.4MB
 
Pfff... is niet bijzonder veel he. Zitten waarschijnlijk in een ander deel van de band zoals je in de wifi kon lezen.
Denk dat het 't beste is om te kijken naar Europese alternatieve firmware, zag wel een Openwrt pagina met vanalles er op.

Als je het exacte merk en type kunt vermelden wil ik straks wel even meezoeken, ben effe druk nu.
 
Er is een setting tool waar ik direct in de powerline kan om diverse settingen in te stellen zoals security code en channel setting.

Misschien iets te maken met 50 en 60 Hz ??, alleen ik zou dan ook verwachten dat de LAN niet zou werken.
Overigens was het support best vriendelijk , een hoop suggesties en contact met senior sofrware designer.

Op hun site stond duidelijk dat verkeerde upgrade onmogelijk hersteld kan worden.

Maar ik zat te dutten zocht met google naar update firmware en kwam bij de NL site terecht.

Ik zocht op mijn model maar ipv op de site in de google zoekbalk en kwam toen in USdirect bij mijn gezochte model  terecht , had ik niet in de smiezen .

Downloadde de upgrade en leek alkemaal te werken.

Maar channel keuze 1 t/m 11 ipv 13 en toen had ik pas door dat ik de US firmware had geupload .

Jammer maar vind het op zich idd vreemd dat men niet een herstel mogelijkheid heeft.  Is toch een stukje software. Van NL naar US gaat wel maar andersom niet???
 
Nee want fabrieksinstellingen zet je gewoon terug naar de basis instellingen van de aanwezige firmware. Die gaat niet de fabrieksfirmware weer er op zetten.
Leuk bedacht maar dat gaat niet helpen.

Ik ga eens even op zoek.
 
BT inderdaad heb ik de voorlaatste originele firmare kunnen terugzetten. Na afloop zegt ie dat het succesvol is geupgrade. Maar aan het WIFI gedeelte is niets veranderd.

Vervolgens geprobeerd de laatste NL  versie terug te zetten en dat lukt niet meer krijg dan een foutmelding versie klopt niet.

 
Dju. Da's vervelend dan. Hmmz... Ik neem aan dat er geen garantie meer op zit. Vreemd dat het wifi gedeelte niet gewoon terug gaat met de opties van de voorlaatste originele firmware.
Zit misschien tochnog ergens een bitje scheef of de voorlaatste update doet net niet dat stukje omzetten wat de laatste update wel doet. En die kan dat schijnbaar niet meer.
Dan ben ik ook door m'n idee?n heen helaas in dit geval.
Da's ook tevens de reden dat ik niet graag met custom firmware pruts.
 
Dit was geen custom firmware maar stock firmware , maar van verkeerd land.

Enne garantie wordt niet gegeven bij verkeerde firmware.
Update was bedoeld om van een AV 500 naar AV 600 (van 500 naar 600 Mb)te gaan.

Maar geen nood inmiddels heb ik op MP. al wat nieuws gekocht een combi kit met dezelfde WPA 4220 maar dan versie 4 en een powerline WPA 4530 WIFI die zowel 2.4Ghz en 5 Ghz (ac) band heeft .

Deze laatste is bedoeld voor buiten als het mooi weer is dan is de afstand router zitje net te groot.
Een paar wandcontactdozen reeds aan de garage muur geknutseld.

De defecte wifi heb ik nu het wifi gedeelte uitgeschakeld en daarop mijn security camera's met lan kabels in de garage verbonden. Reden is dat ik vanuit de huiskamer waar de router staat niet eenvoudig een kabel in de garage kon krijgen. De nieuwe 4220 gaat naar de zolder zodat ik.Overal een goed tot redelijk Wi-Fi bereik heb.

Nu werkt alles naar wens .

Op MP worden zijn die TP-Link powerlines spotgoedkoop aangeboden. Op sommigen wordt nog niet eens een bod geplaatst.

 
Ah kijk aan. Ja waarom ook niet, prima opgelost zo gezien het kabel gedeelte wel nog goed werkte.
Waarom er op die TP-Link Powerlines weinig geboden wordt is mij een raadsel. Want die zijn best goed. Of men het moet zijn dat men ze nieuw al goedkoop genoeg vindt, geen idee.

Maar ja, als niemand er op biedt is het des te goedkoper voor mensen zoals jij die er juist even een nodig hebben. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan