Verschilt de Images/Bootloader tussen DVB-S en DVB-C?

khalidinio

New Member
Lid sinds
10 jan 2011
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
41
Hey allemaal,

Ik heb een DVB-C variant van de dreambox dm 800 hd. Ik heb gisteren al een nieuwe image erop geinstalleerd na een foutmelding "no ca found". Nu werkt hij weer en staat er gemini 5.0 en bootloader 69 op. Nu heb ik begrepen dat dit best wel oude software is. Nu wil ik dus een zo hoog mogelijke software er op draaien.

Maar ik vraag mij dus af of de software die op het internet te downloaden is hetzelfde is tussen de c en de s variant van de dreambox dm 800 hd?

Kan iemand mij ook vertellen wat de beste upgrade is van mijn huidige versie naar de hoogste stabiele versie?

 
Hallo ,

Als het goed is kun je gewoon de zelfde software op een S of C variant van een DM 800 draaien.

Wat de laatste software betreft dit kan je opzoeken op de sites van de Image bakkers welke de laatste, (dus hoogste)

Als je toevallig een chinese clone gebruikt kijk dan wel uit welke boatloader er in je box zit, de laatst mij bekende loader is 76

Je kunt er beter software voor een lagere loader in zetten, hierdoor loop je niet het risico dat je je loader opblaast, want dan kan je met een Jtag aan de slag en dat is een karweitje wat niet idereen alleen kan, dus dan ben je je box even kwijt en kost het je geld.

Mijn credo is: Draait het?

Ja!

Afblijven!

Tenzij je echt problemen hebt weergave of andere functies van je box, dan zou ik een software upgrade overwegen.

Groetjes,

Wing

 
Het werkt nu wel,maar jah het is logisch dat er bij elke nieuwe versie verbeteringen in zitten. Ik zie nu namelijk op heel veel websites bootloader 75 76 staan. Die van mij (69) is al zo oud dat die meestal niet meer in het lijstje staat.

Maar wat mij nog niet duidelijk is, is moet je nou van versie naar versie upgrade (van 69 naar 70. van 70 naar 71. van 71 naar 72 etc). Of kun je ook grote stappen upgraden?

Ik heb vandaag namelijk een poging gewaagd om van bl69 naar 76A te gaan, maar helaas is dit mislukt. Was dit bijvoorbeeld een te grote stap in een keer?

 
Hoi Mark,

Je boatloder zit al vast geprogrammeerd in het simkaartje wat in je box zit,

Elke software of image is gemaakt om met een bepaalde versie boatloder te werken.

Als je nu software voor een hogere loader in je box doet terwijl je box op en lagere loader draait, dan kun je dus je loader kapot draaien, waardoor dus je sim opnieuw geprogrameerd moet worden.

Dit heeft dus tot gevolg dat je box niet meer opstart en je er niets mee kunt.

Je kunt dus wel gerust andere software erin doen maar hou rekening met de versie loader die je hebt.

Dus uiteindelijk bepaalt de loader ook de versie die je kunt draaien op je box

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

 
Ok, maar zou het dus zo kunnen zijn dat ik een sim heb met bl69. En dat wanneer ik hogere bootloaders probeer te installeren dat mislukt en misschien mijn bootloader kapot maak?

Zou ik dan een oude clone bezitten waar geen nieuwe images voor zijn aangezien ik bijna overal images zie voor bl76?

Ik wil er namelijk achter komen kan ik nou wel een versie hoger draaien of niet.

 
Je gaat er steeds van uit dat je een sim 2.01 hebt maar als er geen hogere bootloader versie opgaat heb je een sim 1.0.

Dus naar je verkoper terug.

 
Als het goed is moet er onder op je Box een holografische sticker zitten welke versie sim er in je box zit

normaal is dat een 2.01

Dan zou je kunnen googelen welke bootoader daar bij hoort

@ aart 44 Hahahaa, we zitten wel in de zelfde richting te denken aart

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat meen je niet. Dat zou goed kunnen. Er zit een sticker aan de onderkant waar op staat "inside sim 2.01". Maar je weet maar nooit. Ik heb deze kast 2e hands gekocht. Mischien is die wel ooit vervangen.

Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen wat voor sim ik heb? Of kan ik misschien een image proberen te flashen naar een hogere versie, en als dat niet lukt kan ik er van uitgaan dat ik een sim 1.0 heb? Of wat als ik het kastje open maak. Staat het op de simkaart zelf?

 
Ik kijk het even voor je na, ik heb hier nog een kapotte box liggen,wellicht dat je de sim dan kan vervangen voor die van mij, want ik heb er toch niks meer aan.

Hier draaien nu eenVU Duo en VU Solo

 
Helemaal top wing39. Ik hoor van je. Ik ben ook volop aan het zoeken hoe je dit kan achterhalen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan