Verse image open-atv 6.4 oscam vraag.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Heb zojuist Openatv 6.4 op mijn Gigablue geinstalleerd en via softcams , oscam .
Nu wordt er een versie Oscam met de naam "OScam_11532-r797"

Nu gebruik ik al jaren de betrouwbare oscam versies van het Eendenteam en zo ook heb ik de laatste versie 572 nu gebruikt en dat werkt prima .

Maar nu moet ik het "oscam" bestand hernoemen naar "OScam_11532-r797"

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om de oscam naam in de image te veranderen zodat ik voortaan niet meer hoef te renamen. 

Ben al wat bezig geweest maar loop vast gelukkig op tijd een backup gemaakt.
 
Wat in ieder geval wel gelukt is dat de oscam file en config bestanden via de USB werkend zijn.
Nu nog die naam zien te wijzigen.
 
Jammer , te laat heb het zelf opgelost, was even zoeken waar specifieke bestand stond. Mss niet de oplossing zoals eendenteam zou doen, maar nu leest oscam zijn "oscam" bestand van de USB stick en de bijbehorende config bestanden.

Ff nog snel een image backup maken en kan er weer jaren tegen. .
 
wat en grote onzin van openatv. Echter je kunt dat oscam gedoe van openatv toch uitschakelen en lekker je eigen oscam binaire bestand gebruiken. Dan heb je niks met versienummers van doen en je kunt, wanneer je dat wilt, gewoon het binaire oscam bestand in /oscam/bin up- en degraden naar hartelust
 
Het is een rare image, maar werkt uitstekend.
Voor de openatv hebben ze een specifieke softcam plugin gecre?erd en na installatie kun je kiezen uit een stuk of 8 verschillende oscam varianten. Heb er een paar geprobeerd en die werken dan prima in hun vaste omgeving.

Weliswaar een oudere versie. Dus ik wil perse het betrouwbare eendenteam oscam bestand gebruiken.
Als ik die hernoem naar wat er ge?nstalleerd is dan heb ik  alles donker. (ik weet niet of "zwart" nog gebruikt mag worden.)
Het eendenteam oscam bestand werkt dan nu niet ook niet naar renamen

Nu heb ik een ipk oscam bestand gevonden voor all images.  Deze na verwijderen van de openatv oscams  erop gezet en de nieuwe nestelt zich op voor mij vreemde plekken onder de softcam naam OScam_11532-r797. Maar goed als ik dan het eendenteam oscam versie hernoem dan werkt dat keurig.

Bleef over uit te zoeken waar het een en ander zich bevind.
En heb uiteindelijk gevonden in /etc/initd oscam.OScam_11532-r797
In dit bestand heb ik de oscam_r11532-r797 hernoemt naar oscam
En vervolgens alle paden naar /media/usb/oscam en /media/usb/oscam/conf omgezet.

In de oude paden heb ik de config files verwijderd en het oscam_11532-r797 verwijderd.

Op de USB staat nu gewoon de laatste oscam versie van het eendenteam  en hoef nu deze niet meer te renamen. Kan nu gewoon rechtstreeks een verse eendenteam "oscam" op de USB zetten

Misschien omslachtig maar het werkt en dat voor een nitwit .







 
Je hebt een PB
 
Trouwens we snappen niet waarom in die image 8 oscam varianten zitten... Beetje vreemd want 1 oscam is genoeg temeer omdat je oscam kunt configureren (desnoods via webif) naar je wensen. Overigens is het niet aan te bevelen volkomen afhankelijk te zijn van een image voor een emulator zoals oscam. Indien ze iets veranderen of andere dingen doen ben je mooi in de aap gelogeerd.
 
Nee je hebt het verkeerd begrepen.

Er is een app die geinstalleerd wordt zodat er onder applicaties  alle mogelijke softcams uiteindelijk geinstalleerd kunnen worden.

Dus onder applicaties verschijnt dan "softcam" en daarvan kan bv cccam of mcam en daar staan dan die 8 oscam varianten. Zie het net zoals jij een stel varianten aanmaakt. Uit die 8 stuks kun je dan 1 oscam versie installeren  die geschikt is voor je image.

En nou wou het toeval dat daarvan geen enkele die ik geinstalleerd had overweg kon met jouw oscam .

Dus toen heb ik een versie "all images.ipk"  buiten de al aanwezige geinstalleerd en daarvan kon ik de bestaande oscam wel door jouw oscam versie vervangen.

Voor de gigablue zijn maar een paar images geschikt. Openatv, open droid en nog een paar, maar na installeren zijn ze allemaal hetzelfde behalve het opstart scherm.

Maar geen enkele image heeft softcams  op hun applicatie servers staan.
Hoop dat het duidelijk genoeg is.
 
Ja is duidelijk maar die 8 oscam varianten werken natuurlijk ook met die wij er op hebben gezet. Probleem met dat soort dingen is vaak dat de image makers vaak de bestanden overal in je flash weg zetten. Ten eerste is dat erg onoverzichtelijk en ten tweede kost het ruimte op je flash. Daarom vinden wij het beter dat alles op usb stick staat en alles in een hoofdmap met submappen. Voordelen zijn: overzichtelijk, geen beslaglegging op flashruimte en na een image update heb je alles nog op usb.

Enige wat je moet doen na een image update is dan:

- vanaf enigma2: nwe .service file van pc of usb naar je flash kopieren
- anders: bestand kopieren van pc of usb naar /etc/init.d

En in beide gevallen kun je dat kopi?ren via een script (welke op je usb staat) laten plaatsvinden, simpel toch...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan