Verstappen

R

robfra

Formule 1: Jordan laat Verstappen wachten

Wel vooruitgang, maar nog geen akkoord. Dat was dinsdag de bondige conclusie van het management van formule-1-coureur Jos Verstappen na een bezoek aan de Engelse renstal Jordan.

We hebben het gevoel dat we weer een stapje dichter bij een contract zijn'', liet zaakwaarnemer Raymond Vermeulen weten op de website van Verstappen. Met prominent sponsor Michel Perridon voerde Vermeulen namens de Limburgse coureur in Engeland een langdurig gesprek met teambaas Eddie Jordan en diens marketingmensen.

Meer dan jij denkt en dus net zoveel als tussen kerst en konijn :biggrin:

Hij wil voor 2 jaar en Jordan maar voor 1. Hij moet pakken wat ie pakken kan, imho, anders dan heeft hij niks. Dus lekker 1 jaar en nog 1 keer een kans om wat te laten zien en als je niks laat zien doei doei

Rolo

@Kerstkonijn: Als ie nog een paar mensen de tanden uit de mond slaat, dan is die relatie ook wel vlug gelegd. :biggrin::biggrin::biggrin:

Nee serieus, ik twijfel er aan of ie dat gedaan heeft, maar ik ben het wel met Rolo eens.
Als het daar over gaat, moet ie gewoon aanpakken wat ie krijgen kan. Jordan is een goed team, en hij heeft de leeftijd om met pensioen te gaan in die tak van sport.
Dan moet je niet gaan lopen mauwen over 2 jaar. Je kunt voorzichtig proberen maar er liggen meer kapers op de kust, als Jos er nu weer een jaar uit gaat, denk ik niet dat ie ooit nog wat zal kunnen krijgen wat even goed als Jordan is.

Aanpakken die hap, teambaas Eddy is best een sympathieke kerel en als ie goed zijn best doet en echt wat laat zien, dan wil ie hem vast ook nog wel een jaartje meer hebben.

Als hij zich een keertje in een betere auto kan bewijzen blijft die uiteindelijk wel weer in de F1 hangen.
Je leeft in de formule 1 van dag tot dag.
Dus pakken wat je pakken kan

Het is nu of nooit, het probleem is alleen dat de Jordan verleden jaar ook niet vooruit te branden was dus of hij wat kan laten zien valt nog maar af te wachten.

gogo

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt, JasVerstoppen ? Die heeft nog helemaal NIETS laten zien in de formule 1. Alleen toen hij even naast Schumacher in een redelijke auto mocht gaan zitten.
Kortom het enige wat deze jongen vandaag de dag heeft is een hele grote bek en een paar centen. Als hij daadwerkelijk echt zo goed is als sommigen zeggen en denken.... dan had hij dat geld niet eens nodig gehad. En sterker nog nu heeft hij geld en willen ze hem nog NIET !

Dat zegt toch genoeg, Pfffff Jordan een gele Minardi die zelfs tijdens een race uitelkaar valt. Betaald hij daar miljoenen voor om 2 plaatsen verder op de grid te staan. LOL

Wh@ZzAa

Originally posted by Bocky Wocky
Meer dan jij denkt en dus net zoveel als tussen kerst en konijn :biggrin:
Tja, je hebt gelijk. Een kerstkonijn is meestal het haasje. Terwijl de haas meestal met pasen wordt geassocieerd.

En over pasen: Elk jaar weer opnieuw zoeken naar die eieren. Het is toch logisch dat ze nooit gevonden worden? Ze zoeken met z'n allen pa's eieren. Maar pa heeft geen eieren. Die zijn van ma! :biggrin:

(Waar ging deze topic ook alweer over? over off??)

@Whazzaa: Ik denk dat jij niet echt goed naar de Formule 1 kijkt of er geen fan van bent.
Als je zelf al zegt dat ie alleen iets liet zien toen ie naast Schumacher in een redelijke auto mocht zitten, geef je zelf al aan dat het aan de auto ligt.

Verder laat je oplettendheid erg te wensen over. Als je kijkt naar de starts van Jos, dan is er vrijwel niemand die vrijwel elke keer ook nog, zo'n goede start heeft.
Als je dan een slechte auto hebt -kun- je ook niet veel meer laten zien, alhoewel hij 2 of 3 jaar geleden ook met een slechte auto in de regen nog kunsten heeft laten zien en goede rij-techniek.

Dan ken ik mensen die bij betere teams zitten die ondank wel goede auto's toch totaal niets hebben laten zien, zelfs niet bij de start.

Het is niet dat ik een Jos fan ben, want ik ben meer een Raikonen fan, maar vind niet dat er zulke onjuistheden over Jos gezegd moeten worden.

Jordan heeft inderdaad het afgelopen jaar veel pech gehad en ook een auto die niet lekker was.
Maar F1 is van jaar tot jaar, 2 of 3 jaar geleden waren ze toen niet bijna constructeur kampioen of lagen ook ver vooraan in de strijd om die titel?
En in de tijd van Damon Hill, de wereldkampioen? Ja die keer dat Schumacher hem van de baan reed, is hij voor mij wereldkampioen en in mijn optiek gaat er minstens 1 wereldkampioenschap van MS naam af. Maar dat was ook Jordan, en Jordan heeft al vaker bewezen toch op zijn minst een "midden- tot top" team te zijn.
Daarentegen bewijst Minardi alleen een laag-team te zijn, of ik moet zelf wat gemist hebben zou ook nog kunnen.

@Black Tiger

Uiteraard ben ik een F1 fan, maar over de kwaliteiten van Verstappen valt zeker te twisten.

Als Verstappen dus echt zo goed is, waarom rijd hij dan niet bij een ander team. Het gaat niet ALLEEN om geld in de F1.
Als je kwaliteiten hebt moet je deze laten zien, en uiteraard de starts van Verstappen zijn meestal perfect. Maar met alleen starten win je geen races.
De auto van Verstappen wordt tot zijn limiet gebruikt waardoor er eerder dingen kapot gaan, dus geen finishes.
Maar in die tussentijd kan hij wel zijn kwaliteiten laten zien.

Als Verstappen nu zelfs geld meeneemt en nog niet aan bak komt zegt dit volgens mij meer over zijn kwaliteiten dan over zijn management.

Als hij geluk heeft om bij Jordan te rijden, moet hij zich dit jaar echt in de picture rijden anders is het echt over en uit.
Hij heeft als hij bij Jordan komt 1 geluk en dat is dat de met dezelfde motor van start gaan als de Jaguars dus kunnen we eindelijk eens de kwaliteiten gaan vergelijken. Hopelijk vliegen er dit seizoen geen onderdelen van de Jordan af, want ik gun hem uiteraard het beste resultaat toe.

Persoonlijk denk ik dat een C Albers op den duur hogere ogen zal gaan gooien dan J Verstappen ooit heeft gedaan. Niet dat ik een fan ben van Albers maar hij doet er verstandiger aan om niet in de F1 in te stappen als er geen GOED team beschikbaar is.

Ach nog een paar maandjes en dan gaan we weer van start, hopelijk hebben we dan de premiere's weer open of andere kanalen zodat we niet tussentijds naar de reclame moeten gaan kijken.

Cheers

Wh@ZzAa

Je kunt er zeker over twisten, maar als je kijkt naar de teammates die hij heeft en gehad heeft, waarvan er ook in betere teams terecht zijn gekomen, de laatste paar jaar zoals die Spanjaar bijv. zag je dat er vrijwel nauwelijks verschil lag in prestaties en dan moet je toch naar auto's gaan kijken Olav zegt dat ook.
Waarbij ik niet wil veronderstellen dat Jos zo'n geweldig coureur is, maar hij heeft wel diverse keren wat laten zien als de mogelijkheden er zijn. Alleen doen zich die, mede door de slechte auto's gewoon te weinig voor.

Dat hij moeite heeft met een plaatsje te krijgen is zeker voor het overgrote deel een geldkwestie. Het is overbekend dat Verstappen niet zoveel geld meebrengt als andere mensen en dat werkt behoorlijk mee.
Het is niets nieuws dat hij geld meeneemt, dat doen ze allemaal en al jaren.
Daarnaast heeft hij zijn leeftijd nog tegen.

Verder komt er net zoals je zegt ook concurrentie, jongere gasten waarvan er ook bij zitten die beter zijn dan hem of in het verleden meer hebben laten zien.

Als je dan zelf teambaas bent, ga je liever met een jongere werken dan met een oudere.
Een jongere kun je meer richten, is goedkoper en het loont zich meer om daar geld in te steken omdat ie langer mee kan.

En als laatste neem je met Verstappen een risico. Hij heeft mooie dingen laten zien, is snel in de starts, maar hoe je zelf zegt, starts maken nog geen race.
De mooie dingen die hij heeft kunnen laten zien waren beperkt en in de tijd dat ie wel echt zich had kunnen waarmaken, langer geleden dus, was hij te wild en kreeg de naam grindbakcoureur, wat hem geen goed gedaan heeft.
Als teambaas denk je dan toch eerst even verder als je al deze gedachten zo meeneemt.

Verder ben ik het volledig met je eens dat hij Jordan moet aannemen en zich -daar- bewijzen moet.
Als hij daar nog niet voldoende laat zien, dan ben ik het met je eens dat zijn carriere dan ook definitief afgelopen is.

Hij had in '94 gelijk Schumacher het leven zuur moeten maken, dan was ie al een paar keer wereldkampioen geweest. En niet zeuren over andere autos, Benneton was toen de beste auto.

Ja dat klopt, maar dat is wat ik al zei, toen was ie nog te wild en heeft zijn kansen daar misgelopen door zijn grindbak-toerisme.

dat zal je altijd zien met gemotoriseerde sporten dat niet altijd de beste coureur wint.
Ze zouden al die formule 1 rijders eens op zandvoort allemaal in de zefde standaard auto bv nissan micra klasse moeten laten rijden.
Dan wil ik nog wel eens zien hoe het klassement er uit ziet.
Maar dat is al eens gevraagd in het verleden maar dat durfden de groten rijders niet aan want die kunnen alleen maar gezichtsverlies lijden

Nja, Nissan Micra is toch weer meer botsauto'tje spelen vind ik.
Zet ze dan allemaal in een Ferrari op de F1, da's eerijker, of laat ze nog eens een Formule 3 kampioenschap rijden met allemaal dezelfde auto's.
Da's een meer eerlijkere vergelijking.

Originally posted by Black Tiger
Zet ze dan allemaal in een Ferrari op de F1,
Inderdaad, dan draaien ze daar in Itali? ook eindelijk weer eens wat omzet.

Zag net op het nieuws dat Jos en Jordan een principe akkord hebben en dat die dus dit jaar weer in de formule1 mee rijd.

Dacht kijk effe op zijn site maar daar staat nu maar 1 berichtje vanwege overbelaste server lol.

Dus go Jos go,, dit jaar de top 10,, hopen we hehehe

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan