Versterker cinemaset versleten?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
797
Punten
113
Leeftijd
60
Vraagje: Sinds een korte tijd stopt mijn versterker ermee als deze een uur of 2 aanstaat.

Als deze dat doet en ik wil hem terug aanzetten dan gaat hij weer uit als het volume boven de 25 uit komt, max is 50...

Nou weet ik als iets warm wordt dat het in een beveiliging kan vallen, maar de set staat al een jaar of 3 op dezelfde plaats, daar is niets aan veranderd, en ouder is hij ook niet.

Is dit nu alweer versleten werk? Of kan er iets anders zijn in zo'n ding waardoor deze uitvalt?

Type van dat ding weet ik even niet, moet ik even opzoeken, maar het is ee JVC Hybrid Feedback Digital Amplifiler.

@Freggel, zit er iets van een ventilator in, die een zooitje stof en hondeharen naar binnen heeft gezogen?
Even openmaken (eerst stekker eruit!!) en stofzuigen maar.

Succes ermee!

@Hangslot...

Ik hoop dat je gelijk hebt, want als dat spul naar een paar jaar al weer stuk is?

ik ga morgenmiddag ff kijken, eerst ff zwemmen met de kids.

Ik vond dat de stof die erin zat wel meeviel, maar toch de boel maar even schoongemaakt, en meteen gekeken of de ventilator wel draait, en die doet het.

We laten hem nog even open staan, en gaan de boel vanavond eens lekker testen, en de boel eens lekker laten knallen. :jow:

bommetje?

- kijk ook meteen even of er condensatoren zijn die aan de bovenkant bol zijn (in het voeding gedeelte).

Kreng gaat de prullenbak in, stopt na 5 minuten weer, en het volume staat nog niet eens helemaal open. :confused:

We gaan sparen voor een andere leuke set...

Das vervelend!

Maar zie het positieve, je kan nu een lekkere verse versterker uitzoeken met veel watjes en hdmi aansluitingen!

En tja, daar ging het je toch om ?

Groet

Mark

Ja uhhh, eigenlijk nog niet, want iets wat nog maar een jaar of 3 oud is?

Maargoed nou gaan we kijken voor het "nieuwere" spul. ;)

freggel1;198764 zei:
Ja uhhh, eigenlijk nog niet, want iets wat nog maar een jaar of 3 oud is?

Maargoed nou gaan we kijken voor het "nieuwere" spul. ;)

Ik zou toch de fabriekant even aanschrijven en aansprakelijk stellen wel erg snel 3 jaar of was dit ook weer gestolen goed lol geintje maar dat zou ik doen, ik heb het een keer met een tv gedaan van philips die was net 4 jaar oud kreeg mooi een andere weliswaar een gebruikte maar toch dat ding is 12 jaar oud geworden...

Heb je geen sluiting in een aansluit snoer van een luidspreker of een defecte luidspreker?

heb nu ook alles nieuw gehaald alles hdmi werkt perfect kost iets maar je hebt ook iets
gr frans

een defecte snoer of een kapotte speaker geeft andere klachten dan wat freggel weergeeft.

Na 5 minuten geeft ie de geest en ik neem aan dat er muziek gedurende die 5 minuten te horen was.

Ik hou het op

1) een defecte voeding
2) mogelijk een contact wat bij dissipatie verbroken wordt

Kijk de print na en zoek eventuele verkleurde plekken daar is de warmte het grootst.
Dan met een loepje alle soldeerverbindingen nakijken en speuren naar scheurtjes in de verbinding..

the matrix;198780 zei:
Kijk de print na en zoek eventuele verkleurde plekken daar is de warmte het grootst.
Dan met een loepje alle soldeerverbindingen nakijken en speuren naar scheurtjes in de verbinding..

@Matrix, zover ga ik echt niet, want ik kan dat zelf toch niet repareren. :biggrin:

Maargoed, hij lijkt het weer te doen, heb even de aansluitingen nagelopen, en met name de woofer, en nadien lijkt de boel weer naar behoren te werken.

Misschien dat er toch ergens een breukje in een kabel zit?

Vrouwtje blij maken dat ze dat hoekje voorlopig niet mag stoffen, ik hou het zelf wel even bij. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan