Opgelost Versterker onkyo rechterkant muisstil

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
De rechterkant van mijn verstrekker onkyo is muisstil.
Luidspreker is goed. . Goedkoopste is mijn rechteroor afplakken. .
Maar nu zoek ik een vervanger .
Een versterker geen tuner wordt toch niet gebruikt. 3x optische ingangen en 7 in 1

Verder geen toeters en bellen geen instellingen voor film, pop en weet ik veel, gewoon standaard herrie. Maar wel goed.

Vermogen max 100Watt/channel
Huidige is onkyo sr 600

Tips zijn welkom.
 
Laat maar, na 10 keer het toestel in en uitgeschakeld te hebben doet hij het weer.

Waarschijnlijk blijft een relais plakken.
Binnenkort meubel slopen en kijken of ik wat kan vinden.
Maar hij doet het weer.
 
Dat is toch ook goed. ;)

Ik was eigenlijk van plan om een tip te geven, JVC.
Die heb ik hier 2 staan, eentje voor de tv, en eentje bij de pc.
Allebei met een actieve subwoofer waar een bak aan geluid uit komt.

[1100 watt aan geluid]

[900 watt aan geluid]
 
Bedankt voor de tip. Ik vrees dat euvel vaker gaat optreden. Het kan het c relais zijn wat blijft plakken of dat de aansturing van relais kuren heeft.
Ook merk ik dat de rechter zij speaker niet inkomt.
Dus mss toch tijd voor wat anders.
 
Is het geen optie om dat relais te vervangen?
 
Van de week. Moet zowat heel het meubeltje slopen.Versterker is van achteren eringeschoven omdat de hoogte 1cm hoger is dan de frontbalk van meubel.

Als die eruit is kan ik iig meten of het relais zijn spanning krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, maar straks weer niet klagen als je last hebt van de rug!!!

Achter de kast, en in de kruipruimte. :ieks2:
 
Ik ben een klein beetje aan het zoeken naar een versterker om de Onkyo tx NR 929 te vervangen
Daarbij zie ik regelmatig een Denon langskomen, zelf wil ik er niet te veel geld voor uitgeven, maar ik wil wel een beetje gelijkwaardig geluid terug.
De Denon AVR X4700 heeft Atmos en dat vindt ik eigenlijk best wel leuk bij een goede films.
 
heb zelf de Denon AVR X2700H ben zeer tevreden over geluid en de diverse aansluitmogelijkheden.
werkt met amazon elaxa , google assistent , apple 2 en apple sire en heeft HEOS wifi of vaste internet verbinding.
Geluid perfect af te stellen via mic.
Voorheen een Harman Kardon maar dit is een stuk beter .

 
Poe 650€. En lomp groot , (hoog) ik moe iets hebben van max 14.5 cm hoog zodat ie door de opening van de voorkant van het meubel kan.
En eigenlijk alleen een versterker radio gedeelte gebruik ik toch niet.
Werken met google of apple sire is welkom.
 
Ik ga geen link plaatsen @Matrix, maar kijk eens op MP!

Ik zie daar de versterker die jij hebt voor een paar €. ;)
 
@freggel1 en BT IK heb die ook gezien 2 stuks eentje ophalen en eentje bij de grootste pandjesbaas van nederland met 3 mnd garantie.
(Onkyo tx-sr600E)
Heb er over nagedacht, maar dan heb ik weer een zeer verouderd model . Weliswaar een fantatisch toestel, met een dijk aan geluid.
Of die oudjes het nog lang volhouden???
Zolang door enkele keren in en uitschakelen de rechterkant weer inkomt heb ik nog geen groot probleem. Pas als hij niet meer inkomt. Dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Iig bedankt voor meedenken.
 
@Feggel1 ,
Na een hoop ge-etter met iedere morgen tig keer aan en uitzetten heb ik je raad opgevolgd.
Een welwillende MP-er wilde de ontvanger/versterker wel opsturen. Mijn oude was zilverkleurig en deze was zwart en past beter bij alle andere toestellen in het open vak van de TV meubel.
Deze is afgelopen zaterdag bezorgd (80€ incl verzenden)
Ziet er top uit en was snel omgezet.
Alle speakers opnieuw ingeregeld, gaat met een ruisbron in de onkyo en zo kun je de twee frontspeakers L/R, midden speaker, surround speakers L/R en midden Back en de subwoofer afzonderlijk meer of minder versterken zodat iedere speaker een gelijke sterkte regeling heeft.
Dus na 10 minuten klaar en draaien maar.
Hoop dat deze het nog lang volhoudt.

Iig allen bedankt voor het meedenken
 
Veel plezier ermee!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan