via ip adres achter halen kan dat?

H

HuGoBoSs

Iemand beweert dat als je een mail stuurt via hotmail dat ze dan je ip adres zien tot zo ver okeej maar nu is mijn vraag stel die persoon heeft je ip kan het dan ook zo zijn dat die persoon gelijk weet welke wijk je enzo woont ik ken die persoon totaal niet maar hij weet wel welke wijk ik woon k vind dat maar raar :S

in principe kan niemand zien in welke wijk je woont, tenzij desbetreffende persoon bij een kabel annex telefoonmaatschappij werkt en via via erachter kan komen op welke wijkverdeelkast je aangesloten bent.

Maar dat lijkt me sterk. Wel kun je inderdaad via hotmail van de afzenderhet ip adres aflezen, kies in je hotmail maar opties (rechtsboven in de hoek) daarna weergave instelling voor e-mailen ies dan bij berichtkoppen geavanceerd en voilla, je heb alle gegevens van de verzender van de mail.

jawel er schijnt een site online tezijn je hoeft al1 maa het ip nummer in tevoeren en er gaat een wereld bol draaien en hij laat tot de wijk toe nauwkeurig zien bewijzen zijn er al1 ze zeggen niet welke site het is pffff

We are currently unable to locate the address 2**.2**.1**.*** at this time.

Tsssss... werk niet eens...

Maarheu, Je hebt zelfs programmatjes om te zien welke regio bij welk IPadres hoort...

De truuk zit hem in: vul jij het goede adres wel in? Het adres waar bekend van is waar deze persoon woond... :))

ff kijken, hoe kan je een iptracen... ow, Rat zei het eigenlijk al, tracen, naar routers in verdeelkasten die jij weet waar ze staan. Dan kan je nooit verder dan een paar blokken zijn van het uiteindelijke adres.

Jullie moeten niet alles geloven wat jullie in films zien.

het is een site die echt tot de wijk toe laat zien met een landkaart enzo deze sites zijn het niet :)

Bel 007 even, die weet vast wel hoe dat proggie heet..lol

Tot in de wijk toe zal dan wel een grap zijn, want dat gebeurd namelijk nergens. Daarmee bedoel ik niet een grap van de schrijver hier, maar een grap van die site die het ip adres tot aan de wijk aangeeft.

Er wordt nergens op een landkaart vastgelegd waar ip adressen uitgedeeld worden, alleen de provider weet de klant gegevens.
Maar als je alleen al gaat kijken bij kabel waar ze met DHCP (net als met dialup) worden uitgedeeld, dan kan dat wisselen over een hele stad.

Het nauwkeurigste wat je dus op die manier verkrijgen kunt is een plaatsnaam, bijv cm230102-a.landg1.lb.home.nl (fictief genomen) waaraan je dus kunt zien dat gebruiker in Limburg enwel in Landgraaf (of direkte omgeving) zit, waarbij dat zelfs Heerlen zou kunnen zijn, ik bedoel maar.

Als er al ooit iets is geweest dat daadwerkelijk tot aan een wijk ging, dan kan dat maar iets van 1 provider geweest zijn en zou dan betrekking moeten hebben gehad op kabel.

Bij adsl en zeker bij dialup zul je geen wijk kunnen terugvinden.

hallo daar

ik denk dat je het programma visualroute bedoelt
das inderdaad met een landkaartje!!!

maar ook al heb je dat,krijg je alleen de provider van het i.p
adres.

hebben ze een eigen url:
b.v www.*******.nl
kun je desbetrefenden adres en naam vinden.

maar soms heb je daar ook niks aan
zie hier het voorbeeld van duck :) haaaaahaaa lol
Registrant Name:biggrin:onald Duck
Registrant Street1:tong:akhuisstraat 1
Registrant City:biggrin:uckstad
Registrant Postal Code:007
Registrant Country:NL

Er zijn talloze progjes met complete wereld bolletjes en al...

Het kan niet. Punt!

@Kweetniet: Naam en adres kun je soms in de DNS vinden, zoals jij die van Duck opzocht, van mensen die zelf een domein geregistreerd hebben.
Van prive gebruikers kan dat niet op die manier als ze geen domein geregd hebben, of op een andere naam zoals Duck.:)

Wel kom je veelal op adressen en namen uit. En dat betreft dan over het algemeen degenen die de ip-range in bezit hebben van betreffend ip waarnaar gezocht word.
In de meeste gevallen zijn dat isp's, hosters en soortgelijke bedrijven.
Niet prive-personen met een adsl lijntje bijv. in elk geval zeker niet als ze geen domein geregd hebben op eigen naam.
En voor dialup gebruiker kan men het wel helemaal vergeten.

jepp dat is wat ik bedoelde

bedankt voor de extra info

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan