Viaccess op GW in de interne cam van Humax.

Ik heb die irviacodex file vergeleken met de 'oude' irvito16a... deze is EXACT hetzelfde !

dus deze file werkt goed voor alle providers die geen gca gebruiken (ca f8)

Bij providers die wel gca gebruiken blijft het beeld zwart.

Ik denk dat codex (maker van irviacodex ?) het allemaal een beetje te mooi doet voorkomen, het enige wat er is gebeurt is dat hij de actuele keys erin geklopt heeft.

Bij providers die wel gca gebruiken blijft het beeld pikzwart.

Groet,

C4

ps.

Wie heeft een viaccess faq waarin precies wordt uitgelegt wat commando f8 doet. Ik heb m'n bestanden nagelopen, waar kan in geen enkel document vinden wat dit commando precies doet en wat voor reply er verwacht wordt.

ps2.

Voor zover ik gisteravond de code heb doorgelopen, is er zeker geen ruimte in de pic om ook maar iets met irdeto/betacrypt te doen.

Maar voorlopig richt ik me alleen op viaccess op gw in ird.cam ;-)

 
@See4

Ik kan het misschien helemaal verkeerd zien,

maar als het mogelijk is op Irdeto en Seca op 1 GW te krijgen, waarom dan geen Irdeto en Viaccess op 1 GW kaart ?

Is het verschil in benodigde ruimte zoveel groter voor Viaccess dan voor Seca ?

Maar je hebt gelijk, misschien in eerste instantie concentreren op Viaccess. Eens je dit werkende kan krijgen staan we reeds een heel stuk verder... in een later stadium kan je dan nog proberen om er Irdeto/Betacrypt bij te krijgen, of kan iemand anders de fakkel overnemen...

CU

Red

 
Alfredo is er in geslaagd !!!!!

De werkende PIC file staat op de poolse server !!!!!!!

Getest en het werkt, mijn BBC Prime is terug !

CU

Red

 
;-)))))

prachtig, leuke site ook, was ik een tijd geleden wel is tegengekomen, maar link helaas kwijtgeraakt, heb em nu weer prominent in de favorites gezet !

ik ga is even kijken hoe hij het heeft opgelost.

Groet,

C4

ps.

na de pic bekeken te hebben kwam ik dus ook tot de conclusie dat er, zelfs al de code 'opgeruimd' wordt er te weinig ruimte overblijft voor irdeto decoding. het viaccess algo is namelijk behoorlijk lang vergeleken met irdeto en seca. Wat hij bedoeld met de lengte van de ecm's weet ik (nog) niet, maar ga het is even nazoeken op ird4free. Waarschijnlijk is het aantal fileregisters in de 16f84 te laag voor de tussenopslag van de ecm's.

oftewel zoals alfredo zegt:

I think it should work also on other Providers, as long as the ECM Strings are not too long...

And then my meaning about Irdeto + Viacess : I think there is not enough memory available for this. The via only needs nearly all the memory available.

bye

Alfredo

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan