Viaplay verscherpt regels accountdelen

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.496
Waarderingsscore
258
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos

Viaplay scherpt regels account delen aan: Niet meer zelfde sportwedstrijd kijken vanaf twee locaties​


Viaplay gaat het delen van accounts lastiger maken. Wie hetzelfde live sportevenement wil kijken vanaf hetzelfde account, moet voortaan ook op dezelfde locatie zijn. Tegelijkertijd streamen op verschillende IP-adressen is wel toegestaan zolang je maar niet naar dezelfde livestream kijken. Viaplay meldt dat in een mail aan abonnees. De dienst past de voorwaarden per 26 februari aan ‘als onderdeel van ons streven naar een eerlijke en veilige ervaring voor alle gebruikers’. Kijkers kunnen alleen tegelijkertijd dezelfde live sportevenementen bekijken op twee apparaten, zolang ze zijn verbonden met hetzelfde IP-adres. Als apparaten zich op verschillende IP-adressen bevinden, mag het apparaat dat de streaming van een specifiek sportevenement heeft gestart, als enige doorgaan. Tegelijkertijd streamen op verschillende IP-adressen is wel toegestaan als de apparaten verschillende sportevenementen streamen. Een IP-adres is een uniek adres dat een apparaat op internet of in een lokaal netwerk identificeert, vergelijkbaar met een telefoonnummer.
Wie bijvoorbeeld een wedstrijd in de Premier League bekijkt in z’n woonkamer en iemand anders diezelfde wedstrijd streamt in de slaapkamer, is dat geen probleem, verduidelijkt Viaplay. Maar als jij een wedstrijd kijkt in jouw huis en een vriend vanaf hetzelfde account een paar straten verderop diezelfde wedstrijd ook wil kijken, kan dat niet niet langer. Wil hij een andere wedstrijd kijken, dan mag dat wél.
FORMULE 1
In het geval van de Formule 1, voor veel abonnees een belangrijke reden om Viaplay te hebben, geldt hetzelfde. Je kunt dus niet langer dezelfde Viaplay F1-stream bekijken als je je account deelt op twee verschillende adressen, maar wél verschillende Viaplay F1-streams zien (en die zijn er) op apparaten die zijn verbonden met verschillende IP-adressen. Ook is het mogelijk om naar dezelfde stream te kijken op twee apparaten met verschillende IP-adressen waarbij je op de ene kijkt via Viaplay en op de andere via F1 TV Pro.

In het geval van het bekijken van films en series en andere programma die niet live zijn, kunnen mensen nog wel gewoon hun account delen.
 
Pff, en maar klagen dat de piraterij zo welig tiert...
 
Inderdaad, op deze manier helpen ze wel mensen over de streep te trekken richting illegaliteit, zo raken ze degene kwijt die een eventueel abo deelt met een ander want beide gaan naar de illegale stream.

Ze gaan het nooit snappen, die geldzuigers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Of als je bestaande klant bent bij F1 TV Pro gewoon je abbo verlengen voor 64,99. ;)
 
Ik heb wel een oplossing, maar dat wil ik niet openbaar gooien.. Hoewel, dan denk ik dat alle streamingdiensten zwaar in de stress gaan raken.. En het is legaal trouwens..
 
Of als je bestaande klant bent bij F1 TV Pro gewoon je abbo verlengen voor 64,99. ;)
Dus niet, ik had een abo van 64,99, in mijn account stond dat die verlengd zou worden voor hetzelfde bedrag maar in de mail die ik kreeg stond een hele andere 'aanbieding' waarin gemeld werd dat mijn abo met 30 euro verhoogd zou gaan worden, dat is bijna 50% verhoging, die steken ze maar lekker in hun r**t, ik ben klaar met die geldklopperij.
Kennelijk hebben die lui gewoonweg niet in de gaten dat ze mensen alleen maar harder stimuleren om een illegaal abo te nemen. Ik vind het in elk geval van de zotte dat ik door inmenging van Viaplee ineens meer moet gaan betalen.
 
Wat vreemd. Want ze zeggen zelf dat de verhoging voor bestaande abo's niet zou plaats vinden en er zijn er ook al een aantal die voor hetzelfde bedrag verlengt hebben.
Misschien even een mailtje sturen naar die lui dat het niet overeen komt met hun eigen uitspraken?

Ik vind het ook belachelijk dat het opeens duurder moet worden vanwege Viaplay, die sowieso al de boel flink kapot gemaakt heeft door hun veel te hoge bod voor de afgelopen jaren.
 
Ik snap het wel.
Iedereen wil nu graag f1 kijken dus ze gaan wel betalen. Om Iedereen over de streep te trekken om het abonnement op te zeggen zal nooit lukken.
 
Dan mag je het ook zeggen. :biggrin:
Opnamen en dan later zelf streamen?
Later….. wat is later een milliseconde is ook later of spreken we dan over zodra de race voorbij is?
 
Of als je bestaande klant bent bij F1 TV Pro gewoon je abbo verlengen voor 64,99. ;)
Nee, net zoals Tech al schreef: ze hebben het inmiddels verhoogd naar bijna €95 (pfff)

Dit is de ontvangen mail.
[CITAAT]
Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 28 februari 2024. Wil je je jaarabonnement verlengen, dan wordt de prijs op 28 februari 2024 met €30.00 verhoogd naar €94,99
[EINDE CITAAT]
 
Inderdaad, ik kreeg een week geleden een mail met een soortgelijke inhoud.
Beste Andre,

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.
Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 27 februari 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 27 februari 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99.
Grappig, de mijne loopt een dag eerder af, 27-02 in plaats van 28-02 ;)
 
Opnamen en dan later zelf streamen? Als dat het is, dat is niet legaal. Maar anders ben ik eens benieuwd.
Het is absoluut legaal en er wordt niets (her)gestreamd. :)
Ik twijfel of ik het ga zeggen omdat ik bang ben dat minder nette lezers er misbruik van gaan maken. Maar via PM wil ik het met alle liefde vertellen..
 
F1TV Pro loopt hier af op 17-02-2024, verlenging voor mij 64,95
 
Ik had bijna dezelfde datum (10 dagen later) maar de mijne wordt toch echt met €30 verhoogd, daar kunnen ze naar fluiten, ik heb opgezegd.
 
en dan vinden ze het gek als sommige naar een illegale manier zoeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik had bijna dezelfde datum (10 dagen later) maar de mijne wordt toch echt met €30 verhoogd, daar kunnen ze naar fluiten, ik heb opgezegd.
Ik denk dat ik er achter ben.

17-02-2024 F1 seizoen is nog niet gestart
27-02-2024 F1 seizoen is gestart.

Dat is volgens mij die extra 30 euro, tenminste dat is wat ik zie om mij heen met vergelijkbare datums.
 
Wat een kloothommels.
 
Kreeg gisteren bericht dat mijn jaar-abbonemet met 30 euro verhoogd wordt ingaande 17-02-2025
 
Ook opgezegd?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan