Video files

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Ik heb wel eens video avi films van groter dan 1GB die op mijn DVD-player bij pakweg 80% ermee stoppen, zowel op DVD als op SD/USB.
Op de PC draaien ze wel goed en is er zo te zien niets fout aan.
Omdat andere van vergelijkbare grootte wel goed draaien op de DVD-player moest er iets anders aan de hand zijn.

Het blijkt echter dat bij de "foute" avi's dat de gemeenschappelijke deler de frame-rate was, en die was bij de foute 23.976 fps en bij de goede 25.0 fps.
Dus heb ik met een video-converter de avi geconverteerd naar 25.0 fps en jawel hoor, toen liep hij wel goed en door in de DVD-player.
Het duurt wel lang meer dan 1,5 uur voordat hij klaar is maar dat kan ook te maken hebben met al die andere instellingen, want dat zijn er een boel zoals de video en audio bit-snelheden en beeld formaat en kwaliteit enzo.

Het blijkt dus dat sommigen films naar avi omzetten in 23.976 fps wat niet goed is en naar 25.0 fps wat wel goed is.
Wat de reden daarvan is is me tot nu toe ontgaan.

Met een programma als AVIcodec kun je heel handig zien wat de diverse video en audio instellingen precies zijn en of de codecs kloppen.

Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan