Virgin card activatie, waar op letten

W

WebSel

Ff een advies nodig,

Dit is ook deels een log vraag deels een Seca decoding vraag, maar niet echt iets voor een open formum denk ik :)

Binnen kort hoop ik m'n C+ kaartje binnen te hebben.

Nu heb ik wel eens wat zitten loggen en emuleren met MK01's en PPUA's met wb etc. Byzonder cool is dat :)

Maar nu wil ik binne kort mijn eigen abo gaan activeren en wil ik zoveel mogenlijk info mee pakken uit de logs.

Ik begreep dat op een virgin kaart nog geen MK01 en PPUA staat maar wel een MK02 key. Bij activatie wordt deze MK01 en PPUA geschreven. Deze kan je ook met MKFind4 er later uit trekken. Dus daarvoor hoef ik niet te loggen.

- Maar wordt er nog meer gedaan wat ook de moeite is om

te loggen ?

Ik wil deze kans namelijk niet laten lopen.

Of kan ik dit overslaan en gewoon na de activatie met MKfind4 de PPUA en de MK01 eruit halen ?

Wie geeft mij advies, ik zou het zonde vinden als blijkt dat je bij activatie een speciale key kan loggen die je daarna nog heel veel extra hobby plezier kan geven ;-)

- Welke logger is het beste om de activatie mee te maken ?

- En welke extra informatie ga ik krijgen :)

Alvast dank,

WebSel

 
De Mk02 staat niet op een virgin kaart! Die wordt er pas opgezet na de pre-enable. Dan kun je zolang het hele pakket bekijken. Pas nadat het inschrijfformulier verwerkt is wordt de MK02 gewist en komt de MK01 binnen. Een MK01 wordt dus pas verstrekt als de inschrijving rond is. Ik heb zelfs direct de pre-enable MK02 eraf laten gooien, door direct de adres gegevens telefonisch door te geven. Dan zeggen ze wel, dat je geen 14 dagen proeftijd hebt voor het hele pakket, maar dat vond ik niet zo erg. Kreeg dus direct de MK01, en kon daarna toch alles opengooien, en de PBM locken. Kijk dus nu al vanaf de eerste dag met die kaart naar het hele pakket. Over de log vragen kan ik je geen antwoord geven, alhoewel die zeer interessant zijn...FranX, of Tech weet hier vast wel een beter antwoord op, of satslope of... enfin d'r zijn nog wel een paar goede loggers te noemen op dit board.

 
ik zag deze week bij een nog niet geactiveerde kaart dat er wel een primaire en secuindaire MK00 en MK03!!! waren..echter geen mk01 prim en sec. heb die nu vanzelfsprekend wel kunnen uitlezen met mkfind 4.0 maar waarom mk03 gewist is door c+ weet ik niet....

 
Over een nieuwe kaart die net uit het dichtgesealde jasje komt:

Daar staat op:

SECA - 0000

met de primary en sec key 00 (zoals alle seca kaarten)

seca record 00 (geen idee wat ze daarmee doen)

seca record 01 (dat is de landencode)

Canal Digitaal - 0019

primary en sec key 00 (deze is erg belangrijk als je een abo afsluit, en daarom mag je nooit 0019 eraf halen als je die niet weet!!!)

een key 02

een key 03

Vroeger stond er op SECA nog een key01 maar dat is verleden tijd.

Als de kaart wordt aangemeld gaan ze (in supercrypt) een string over key00 op prov.0019 sturen. Daar staat in:

PBM (afhankelijk van je abo)

wis commando's voor key 02 en 03

keys 0C/0D/0E

key 01 (prim+sec)

je ppua

de datum.

In de pre-enablefase kunnen ze over key02 of 03 je kaart tijdelijk aktiveren, ik meen dat ze dat niet meer doen. Dat was in de tijd dat je je kaart kon insteken en je daarna 10 dagen beeld had.

Op oudere kaarten die nog key01 op seca hadden vind je bovendien SECA record 02, en direct achter 02 staat de datum van in gebruikname.

De keys 02 en 03 zijn providergebonden en op alle kaarten hetzelfde.

Voor het geval je daar eens mee wilt testen: hier zijn ze.

0007: f2 35 ca d0 b8 1e 74 95 ff 60 00 81

0008: 52 a6 9f 20 2d 25 03 93 82 de 00 c1

0009: f3 91 c5 68 ed ee 44 fb 52 e2 00 81

000a: 53 74 08 99 fe 25 78 ca bb 77 00 c1

 
ik zou maar gwoon meeloggen dan weet je tenminste zeker dat je de 01 hebt ,ik heb hier namelijk ook een voorheen niet eerder bewerkt kaartje waar mkf4 met geen mogelijkheid de 01 uit kan krijgen.

greetz geinponem

 
Met het betere handwerk is dit natuurlijk altijd te doen. MKfind 4.0 werkt bijna perfect maar niet helemaal.

Dit is natuurlijk de uitdaging.

MTB

 
@iederen_hier_boven

Zanks heren!!

Cool, wordt me allemaal al een stuk duidelijker..

Is er nog een logger speciaal geschikt hiervoor

of is WinDecrypt hier bv prima voor om te loggen ?

WebSel

 
Windecrypt is voor mij op dit moment de logger.Voor het emuleren is Walbanger niet verkeerd.Je keys worden hier ook direct bijgewerkt.Wat niet zo flitsend is keyextractor.

Succes.

 
met de laatste versie van Wallbanger, kun je behalve emuleren ook perfect loggen, je mk01, ppua, bpm rollen geweldig binnen na invullen ua en mk00

 
Is dat versie 3121 van WB ?

Zal het eens proberen ...

Zanks!

WebSel

 
Hoe wil je loggen met WB,Fenzo?

 
ua en mk00 invullen bij provider seca, mk00 invullen bij provider 0019 canal digitaal, en (indien door c+ uitgezonden} je ontvangt je nieuwe ppua ,mk01 en bpm perfect in *.log file van wallbanger.

(mk00 worden automatisch ook in *.key file gezet)

en websel, je hebt mail.

 
Ik gebruikte WB eigenlijk meer als logger en om de nieuwe sleutels binnen te halen.

Mk0 en ua zijn ingevuld maar hebben geen effect met versie 3.12.

Ik ga de laaste versie installeren.

Fenzo,bedankt voor de tip!!!

 
Fenzo, maakt het nog uit waar de mk01 prim en sec bij walb. vermeld b.v. keyrecord 01 = MK01 prim keyrecord 10= MK 01 sec.MK00=record 00 en MK00 sec=record 11 ???

Ilya

 
[sECA]

Ident=00 00

CardSerial=xx xx xx xx = serienummer in hex

SendOnStartup=1

Shared=00 00 00 00

Key00=xx xx xx xx xx xx xx xx =mk00 prim

Key10=xx xx xx xx xx xx xx xx =mk00 sec

[CANAL DIGITAAL]

Ident=00 19

PkgBitmap=80 FF FF FF FF FF FF FF

Key0C=22 64 23 AF AE 48 F4 42

Key0E=09 A6 EE D1 D1 09 7B E5

SendOnStartup=1

Shared=00 00 00 00

Key0D=59 AF C8 44 50 EE 7A 24

Key00=xx xx xx xx xx xx xx xx =mk00 prim

Key10=xx xx xx xx xx xx xx xx =mk00 sec

zoals je ziet in bovenstaande geen ppua voor 0019 ingevuld en ook geen mk01, dan krijg je de ppua en mk01 automatisch binnen na een activatie (inschrijving) of na aanvraag van een "puls" bij canaldig.

zoals je ook ziet maakt de volgorde van de key's niet uit, in bovemnstaand voorbeeld zijn de 0c,0e en 0d door wallbanger zelf ingevuld.

 
Fenzo, waar staat in Walbanger:

Send On Startup=1

Misschien dom ,ik heb geen flauw idee.

ILYA

 
Probeer de wallbanger.ini of zoiets eens.:)

Maar die kun je beter niet handmatig editten, kan problemen opleveren soms.

Normaal staat dit standaard in wallbanger er al in.

 
Wallbanger 2.x versie kon ook al ua/mk01 updates over 00 aan...

zelfs beter dan de eerste 3, want die verving de PPUA niet... zal nu waarschijnlijk wel opgelost zijn?

Grtz,

Wimpie

 
Nog even terug komend op de virgin card.

Als deze zo maagdelijk is dat ie nog nooit een ontvanger heeft gezien en ik ben in het bezit van de juiste MK1 en PPUA, kan ik deze er dan zo opzetten en klaar?

Of moet ik nog met iets anders rekening houden?

B.W.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan