virtualdub 1.5.10 audio error

R

rizzla

ben een tijdje bezig met virtualdub alles is ok ook de audio tot ik plots een melding krijg no audio compressor could be found to
decompress the sourse audio format.vreemd want tien minuten ervoor werkte alles nog perfect.het probleem stelde zich nadat ik de twee avi samen heb gevoegd met avi mpeg rm wmv joiner.
welke codec kan ik in de plugin zetten zodat het terug werkt?
ben zelf gaan zoeken naar codecs maar niets helpt en dit is mijn laatste strohalm voor ik de FORMAT C: uitvoer 2de maal deze week na een hardnekig virus dus als het even anders kan wie weet raad.

greetz rizzla

Zoek eens naar de Ac3Filter 0.70b

Trouwens 2 avi's ( indien hetzelfde gemaakt) kun je ook joinen met VirtualDub..gewoon bij file je avi cd1 laden, dan bij video en audio op Direct stream copy zetten, dan weer naar file, daar op Appent avi segment,je 2e deel laden, en dan bij file op Save as Avi..en opslaan..

Werkt vaak beter als al die andere prul..

ga het eens opzoeken die ac 3 filter laat het wel weten of het in orde is.

greetz rizzla

heb de filter geinstaleerd in programfiles maar krijg nog de zelfde
error heb de aux setup uninstall en install uitgevoerd terug opgestart maar het gaat niet.moet er iets naar de plugin van virtualdub?heb hier nooit problemen mee gehad begrijp het niet.

greetz rizzla

Ow..ik dacht in eerste instantie dat het om ac3 geluid ging..

Normaal als je deze codec instaleerd zou je geluid moeten hebben.

http://mozartlaan.homestead.com/files/fraunhofer_mpeg_layer_3_cod.rar

Mocht het hiermee nog niet lukken, kun je het programma 'Gspot' ( ik heb de naam niet verzonnen) even downloaden, daar laad je de film in,en die geeft precies aan met welke codecs die film is gemaakt en of je die op je PC hebt geinstaleerd.( zowel voor audio en video)

ga dit dan maar proberen ben bekend met het progje gspot
en deze geeft aan dat de vereiste progs aanwezig zijn.
heb uiteindelijk een format C: gedaan en alles herinstalleerd.
maar geen geluid.ik was hier op aan het wachten zit zo verveeld met het probleem dat ik een alternatief aan het zoeken was voor
virtualdub.als laatste ga ik jou progje proberen om het geluid terug te krijgen.want virtualdub vond ik wel handig in gebruik en
freeware.

bedankt voor de moeite

greetz rizzla

ben het allemaal nog eens nagegaan en word er niet goed van.
AUDIO name ac3{0X2000} dolby lab
stat codec = installed
bitrate 448 kb/s 5 channel cbr 48000 Hz

stats : ac3 filter
audio format wave_format_ac3
rendering = successfull

dit is het verdict van GSPOT

open ik de avi xvid met mediaplayer geeft hij geluid daar is niks mis mee.
heb een versie lager dan ik gebruikte van virtualdub geprobeerd met negatief resultaat.
mijn os = xp prof
maar de vlieger gaat niet omhoog.
ik heb subtitleworkschop gedownd en daar gaat wel alles goed
ik ga me even een guide zoeken en daar mee verder werken
na een hele dag zoeken gaat het me een brug te ver heb al veel ingewikkelder zaken opgelost in een tiende van de tijd dat ik hier heb ingestoken.
desondanks nogmaals bedankt voor de medewerking.
ben op het net eens gaan zoeken naar mensen met dezelfde problemen en wat blijkt dat er nog meer dit hebben voorgehad spontaan weigeren van geluid te geven.waar zit de bug geen mens die het weet daarom hoofdstuk afsluiten en met iets anders starten is het verstandigst denk ik.
daar subtitleworkschop een alles in 1 is enorm veelzijdig en het belangrijkste hier heb ik geluid en dat is wel handig voor dit soort zaken.
mocht je nog een ander alternatief weten voor virtualdub ondertitels permanent branden op avi dan hoor ik het graag.

greetz rizzla

Even wachten..je krijgt wel geluid op de mediaplayer?...maar niet met virtual-dub..bedoel je dat..

Je kunt wel 2 films aan elkaar plakken met virtual-dub,ook als er ac3 inzit...maar een film met ac3 kun je niet afspelen met virtual-dub..die ondersteunt geen ac3..

Als je de film daarintegen in VirtualDubMOD zou laden,zou je wel geluid moeten hebben..

En ook zoals ik al zei..als ik zelf 2 films aan elkaar plak om er een dvd van te maken gebruik ik altijd Virtual-Dub, omdat die nu eenmaal het beste met het 'mergen'van 2 avi's om kan gaan....maar om het geluid er later uit te halen om te bewerken gebruik ik de VirtualDubMOD...

De programma's lijk in grote lijnen op elkaar, maar de een kan weer beter plakken ( zonder dat het geluid out of sync is)...terwijl de ander weer beter is om het geluid uit een film te extracten..

Probeer het eens in virtualdub,in het video menu de error mode op conceal errors aan te vinken.
Gisteravond heb ik zelf ook ondertitels vast in een avi bestand gezet,kreeg ook steeds audio errors,na de error mode aangepast te hebben liep virtualdub gewoon door,wel kreeg ik een rijtje foutmeldingen nadat virtualdub klaar was,maar tijdens het afspelen van de avi merk ik er niks van.

heb het opgelost.het doel was de ondertitels erbij zetten en daar moet het geluid niet noodzakelijk voor werken.en ik dacht eerst van wel.heb de film en de subs erdoorgejaagt en het eindresultaat is ok ondertiteling loopt perfect synchroon en het geluid is aanwezig.
ook de tip van moza om de merging te doen met virtualdub is een topper daar waar ik voorheen een luide knal hoorde op het punt waar de film was aan mekaar gezet is nu niks meer van te horen of te zien.
het vele zoeken en de zaken uitpluizen zijn we weer wat wijzer geworden dus het was niet voor niks.
zonder jullie hulp was het veel moeilijker geweest een goed einde aan deze materie te brengen waarvoor mijn dank.

greetz rizzla

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan