virus in pc

N

noaj

Weet iemand toevallig hoe dat virus heet,
dat je pc steeds af meldt als je online ben .
Hij zet de hele pc uit .en start dan gewoon weer op.
Die heer weet de naam niet meer van het virus.
Ik heb met norton gezocht en niets gevonden ook stringer ziet niks.
Gisteren format c gedaan toen ging het wel weer ff maar kwam er toch weer in pc uit helaas.
Hij heeft xp er op staan .

Wie weet raad

Thanks Robbie

blaster bedoel je?

zoek eens of je een msblast.exe in je systeem directory hebt staan.

Dat is de boef. En op www.nai.com kun je wel vinden hoe dat eraf moet.

Nog even een extra edit: het virus weghalen is niet voldoende, je moet ook een patch van microsoft installeren zodat ie niet weer terugkomt!!!! symantec is van norton en nai is van mcafee, ik weet zo niet welke de beste gratis ondersteuning geeft, maar ik denk dat je ook even de update functie van xp moet gebruiken.

Dan maakt ie verbinding met microsoft en moet je gewoon de critical updates installeren.

Hoe dat exact gaat weet ik niet heb geen xp, bij win98 gaat dat vanaf de Internet explorer.

toch sterk 3 kwartier regaeert niemand en dan ineens 2 tegelijk ;)

Deze virus attact alleen xp en win2000.
Hij komt al op je computer zodra je op het internet komt.
Je moet eerst voor je op het internet gaat na instalatie een firewall instaleren.
Dan kun je bij microsoft een patch instaleren hiervoor.(de firewall houdt hem nl ook tegen)
Ik heb van symantec speciaal een bestandje om dit virus te verwijderen.
Dus na instal van je windows EERST een firewall erop voor op het internet te gaan.
Anders krijg je steeds weer dat je nog 60 sec hebt voor je comp uit gaat.

gr cb1

je kunt ook naar computerbeheer gaan en daar de tijd dat je computer wordt afgesloten verlengen, je moet dan bij services zijn en daar rpc opzoeken, degeen die opgestart is en daar eigenschappen nemen, rechter muis toets, en dan kun je de tijd verhogen dat hij afsluit, ik heb dit ook gehad en vond een minuutje om een patch te downloaden of iets anders van symantec wat te kort, en dit werkte bij mij perfect.
Doe dit alles wel zo dat je kabel van je modem los is, geen verbinding maken met internet bij opstart dan heb je er geen last van!

groetjes van corne.

Ga naar Start Uitvoeren en type Shutdown.exe -a
Je computer zal dan niet meer automatisch uitschakelen.
Kan je tenminste de nodige spullen ophalen.
Het is trouwens het beste om je PC in veilige mode op te starten met netwerk ondersteuning.
Avensis

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan