Virussen!

  • Topic starter Mike The Bike
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip Mike!ik zal hem ook eens verrassen met iets leuks.:biggrin::biggrin::biggrin:

 
Let op met dit soort openlijke postings.

Er spoken momenteel diverse virussen rond, die mailtjes, soms met en soms zonder subject versturen, soms met en soms zonder tekst er in maar altijd voorzien van een attachment.

In veruit de meeste gevallen weet betreffende gebruiker zelf niet dat zo'n mailtje verstuurt wordt aangezien een virus dit doet.

Het beste is dit soort mailtjes niet te openen en meteen te wissen, en als je goed wil zijn kan men betreffende gebruiker een reply sturen dat zijn pc geinfecteerd is met een virus.

Buiten dan enkele kwaadwillenden die het expres versturen.

 
Een goede virusscanner doet wonderen.:biggrin:

Maar goed dat je het zegd Black Tiger.

 
;) Nu nog een spellingcontroler Pietje (zegd = zegt) ;)

Inderdaad dit geeft weer eens aan hoe belangrijk een up-to-date virusscanner is.

Grtz Mike

 
letop ,,NIET !! alle virussen van dit soort zijn bekend,bij bv symantec.

vorige week nog aanden lijve ondervonden ,werd dan wel herkend,,dat er iets mis was maar kon niet worden gerepareerd.

gelijk naar symantec gestuurd,en binnen 1 half uur al weer bericht waar het om ging ,en tips om em niet verder te laten verspreiden.

zowieso nooit empty subject +attachment aan raken gelijk wegpleuren.

ook texten met;" wilt u mijn verslag even controleren" ,zijn mode op dit moment om er een leuk "presentje" in te verstoppen.

nee,,,onduidelijke zaken zijn er genoeg op dit moment,,een zekere vervelingsfactor bij sommige leeghoofden...

GEWOON WEGPLEUREN,als je het niet vertrouwd,,

als het belangrijk is schrijven ze wel weer ,mocht je per ongeluk toch een normaal bericht hebt weggeklooid.

 
Precies!!

ik had vorige week een filetje geopend (gewoon gedownload van internet) die al je *.DLL files veranderd in *DIL files, en die je virusscanner, je netscape en je firewall sloopt. Gelukkig had ik in de gaten dat er wat mis was omdat de hd zo begon te rattellen en heb ik de pc gereset.

Hierbij wordt met de nieuwste virusscanners ook niets ontdekt. Dus: altijd oplettend blijven, ook al zegt de virusscanner er niets over.

 
Het is vrij eenvoudig.

Als je mail krijgt van iemand die je niet kent, wees dan reeds wantrouwig, als er dan ook nog een attachment bij zit die gevraagd word te bekijken wees dan dubbel wantrouwig.

Stuur desnoods een e-mail terug met de vraag waarover het gaat, voor je de attachment opent, of gooi hem gelijk weg.

PS : Een virusscanner is slechts goed als je ook regelmatig, minstens iedere week, de datafiles gaat updaten.

CU

Red

 
De adviezen zijn duidelijk, als iedereen zich dus een beetje hieraan houdt komt het wel voor de bakker.

En tja... niet alles kun je beschermen zoals xgabox zegt, dus je bent nooit 100% veilig.

Anyway, het is duidelijk dus het topic kan dicht voordat het weer te zeer een kletspraat topic wordt.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan