VLC Plugin start niet

W

westen74

Hallo allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2012 !

Dan mijn probleem:

Ik ben er nu al een hele tijd mee aan het worstelen maar ik krijg de VLC Plugin niet werkend.

De gegevens:

Dreambox: dm500

Image: Nabilo Darkstar II

VLC op PC: VLC Media Player 0.8.1

Plugin DM500 uit addons: VLCF 1.3.0 (Nabilo autoinstall package)

Fix DM500 uit addons: VLCF 180 FIX (For Nabilo darkstars 2)

Probleem is nu dat als ik de plugin VLC Frontend via de gele knop start, een foutmelding krijg:

PLUGIN LOADING FAILED

/var/tuxbox/plugins/vlcf.so: undefined symbol:

_ZN7eZapLCD8instanceE

Dit is toch het probleem dat met de fix zou moeten zijn opgelost?

Of doe ik zelf iets verkeerd, of de verkeerde software ?

Alvast dank voor de hulp

Hoi Westen74 en welkom op Satellite Fun.

Ook voor jou om te beginnen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Dan kijkend naar je probleem, zie ik dat je wel een heel oude versie van VLC geinstalleerd hebt. Het moet zeker ook niet de nieuwe zijn. De Nabilo Fix is voor de VLCF plugin, niet voor de foutmelding die jij krijgt.

De foutmelding die jij krijgt wordt door VLC zelf veroorzaakt. VLC heeft namelijk verschillende versies waarin verschillende dingen veroorzaakt en weer opgelost worden.

We hebben er een handleiding (klik) voor geschreven in onze handleidingen sectie.

Het beste kun je eerst even je VLC netjes de-installeren van je pc. Daarna even controleren of je alles correct gedaan hebt via onze handleiding.

Aldaar kun je ook de download vinden van VLC 0.8.6c, die werkt het beste met Nabilo en VLCF naar onze ervaring.

Misschien lukt het dan met contact maken. Als het meteen met opstarten op de Dream al mis gaat moet ik nog even verder zoeken, dat zal ik voor de zekerheid sowiezo doen.

Ik ben nog even rond gaan kijken maar het blijkt dat dit probleem zeer veelvuldig voorkomt op de Dreambox 500. Dus ik zat in eerste instantie naar de verkeerde kant te kijken (pc i.p.v. Dreambox).

Bij iemand is het ook wel gelukt het wel werkend te krijgen door gewoon die VLCF plugin nog eens opnieuw te installeren.

Het enige wat ik kan adviseren is om het nog eens te proberen via onze handleiding, stap voor stap. Als diezelfde melding dan weer komt, dan zul je vermoedelijk via een andere firmware moeten proberen, bijvoorbeeld Pli.

Alleen dan vermoedelijk met de mediaspeler van Pli, ik weet niet meer of die een vlc plugin heeft.

Hallo,

Bedankt voor de hulp en de meer dan perfecte handleiding, zeer duidelijk allemaal maar het heeft tot op heden geen resultaat.

Tevens vroeg ik me af of dit zelfde niet met video lan client kan.

Deze staat namelijk ook in het addons menu.

Groet,

of dit zelfde niet met video lan client kan
Video Lan Client (zie hoofletters) is in feite VLC. Dus vermoedelijk dan de VLC plugin in plaats van de VLCF plugin.

Als je deze ook in je addons menu hebt staan, kun je het zeker eens proberen. Ik zou dan wel de VLCF client eerst uninstallen. Het kan ook zijn dat je na installatie van de VLC addon, ook de vlcf.xml al dan niet moet hernoemen naar vlc.xml maar da's een kwestie van testen.

In principe heb je grote kans dat het werkt dus ik zou zeggen probeer het eens, ben reuze benieuwd.

Hmmm nee ook niet.

Als ik deze client installeer welke ca 40 kb groot is, laat dat zo te zien geen bestanden achter. Deinstallatie is ook niet mogelijk van Video Lan Client.

Geen nood, ik puzzel nog wel even verder.

Mocht iemand nog een tip hebben, is die natuurlijk altijd welkom.

Groet,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan