Vliegtuigen , grrrrr.....

E

exDumber

Hoi,

Zit met het volgend probleem. Daar er hier geregeld vliegtuigen overvliegen valt het regelmatig voor dat het beeld even wegvalt (1 a 2 sec.), zijn er nog mensen met dergelijk probleem en kan men hier iets aan doen ???? Afstelling van mijn antenne en lnb's zijn perfect. Het probleem doet zich dus enkel af en toe eens voor bij het voorbijvliegen van een vliegtuig maar ik vind dit wel erg irriterend grrrrr.... ): ): ):

Thanks,

exDumber

 
Ik kan misschien nog aan een flak komen uit woII.:)

Nee geen idee.. misschien is het mogelijk er een soort filter voor te krijgen?

 
Ja uit WO II, daar kun je ze mee naar beneden halen, ik weet alleen niet of de authoriteiten daar blij mee zullen zijn.:)

 
Hi exdumber,hoe laag komen die vliegtuigen dan over of hoe hoog staat jouw schotel?Bel anders eens met de R.L.D. of ze niet een omweg kunnen maken,nee heb je,ja krijg je niet!

greetings goto.

 
Nou Black Tiger soms zou ik dat wel willen, ze naar beneden halen :). Omweg, jaaa.. grapjassen. :) :).

Groetjes

exDumber

 
Ja het blijven grote metalen vlakken he die signalen kunnen storen, maar serieus, vraag eens na wat betreft zo'n filter. Voor tegen de regen bestaat zoiets, dan duurt het langer bij regenval eer je beeld weg is, misschien helpt dat ook wel iets tegen vliegtuigen of misschien hebben ze daar iets anders voor.

 
als de oplossing is gevonden wil ik hier graag over

geiformeerd worden.

hier bij mij in zeeland vliegen die grote kokmeeuwen ook

erg laag (maar dan met 30 tegelijk)

een ware plaag

 
Tegen die meeuwen moeten die flaks van BT toch werken :)

Je kan ook eens proberen om een silhouet van een roofvogel op je schotel te verven, misschien blijven ze dan weg.

 
zie je het voor je

een adelaar van 1.5m op het dak

als ik dat doe pleuren de vinkjes in de voliere

van de buurman van hun stok.

breekt de hel pas los

 
als er iets langs je schotel vliegt wat het signaal tegenhoud of ombuigt is er waarschijnlijk niet veel aan te doen dat is hetzelfde als met een zware regenbui dan word ook het signaal zwakker dat is de reden dat ze bij de ptt en bij de kabelstations zulke grote schotels hebben dan heb je veel reserve in de analoge ontvangers zit wel eens een treshold extender ingebouwd dat dient ervoor om de gevoeligheid van de ontvanger te vergroten zodat je met minder signaal toekunt dit werd vooral gebruikt bij het feedjagen en verre satelieten bijv op de c band als je schotel aan de kleine kant was daar kon je aardige resultaten mee behalen van een onzichtbaar beeld tot een redelijk plaatje daarom is het nu wel leuk dat je nu van dezelfde satelliet een strak plaatje krijgt omdat het digitaal is immers daar kennen we geen spikes (witte of zwarte stippen in het beeld) digitale ontvangers hebben al minder signaal nodig als analoge dus of er ook zoiets bestaat weet ik niet maar een signaal filteren wat er niet is ?

 
Misschien een kleinere schotel nemen zodat de bundelbreedte word vergroot en zodoende het signaal minder geblokkerd kan worden.

Met andere woorden:

Met een grotere schotel is er maar een klein voorwerp nodig om het signaal te blokkeren omdat de ontvangstlob veel kleiner is.

Met een kleinere schotel dus het tegenovergestelde.

Het nadeel daarvan is weer dat je weer minder versterking hebt en met een goede regenbui het signaal kan verliezen.

Of de schotel een meter of 20 verplaatsen, dan heb je kans dat het vlieguig je ontvangstlob net mist.

Succes (of sterkte als niets helpt)

 
Heb gisteren even men dealer gecontacteerd en helaas deze zei mij ook dat er weinig aan te doen is. De tip van drz kan misschien helpen maar ik zit met een 80 cm schotel en ik denk niet dat het verstandig is een nog kleinere schotel te installeren. De schotel heb ik enkele weken geleden al van het dak gehaald en op een statief achter in de tuin gezet maar helaas zonder resultaat. Dus ik denk dat ik hiermee zal moeten leren leven :sad: :( :sad: Als er toch nog iemand een oplossing weet please let me now !!!

exDumber :sad: :(

 
Heb hier toch iedere dag heel vliegtuigen langsvliegen maar heb nog nooit beelduitval gehad dan alleen heel even het bekende blokje ergens op het beeld. Het zou wel heel toevallig zijn dat een vliegtuig het signaal stopt door precies tussen de sateliet en de schotel door te vliegen. Het zou kunnen maar dan zit je op de verkeersleiding van Schiphol en vliegen ze op 100 meter voor je schotel langs.

groeten

Skybobo :)

 
Ik zit hier niet op de verkeersleiding Skybobo, maar toch heb ik er last van, ben niet de enige trouwens. Woon ongeveer op zo'n 20 km van de vlieghaven maar wel net in de route die ze nemen om te landen. Ook als ik radio luister is voor 1 a 2 sec. het geluid weg. Hier passeerd om de 3 min. een vliegtuig....... :sad: :( Ja en verhuizen, ik woon hier pas enkele maanden, dus verhuizen zit er ook niet direct meer in. Dus heb ik mij er maar bij neergelegd en probeer ik nu verder te leven met dit probleem (wat mij aardig lukt :) :) ), daar er blijkbaar toch geen oplossing voor is. Jammer !!!!!

Groetjes,

exDumber

 
Het is inderdaad vervelend. Ik zou toch eens een andere schotel proberen. (te lenen)

succes

Skybobo :)

 
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt maar heb je er weleens aangedacht om je schotel te verplaatsen? Dat er toch voor zorgen dat je net naast die lijn komt...

Gewoon een gedachte...

 
Zijn het wel de vliegtuigen ????

Ik weet echt niet hoevaak het gebeurt, maar al te vaak kan het niet zijn, tenminste niet een vliegtuig wat precies tussen de sat, en je schoteltje doorvliegt zodat je even "in de schaduw" zit. op 20km. afstand van een luchthaven (schiphol-haarlem) zitten zelfs dalende vliegtuigen nog redelijk hoog. Is het niet die mooie breedbandige weerradar van de grotere vogels die roet in het eten gooit. uit mijn geheugen puttend zitten die radars rond de 10 gig. je zou dit misschien eens kunnen natrekken. het zou best zo kunnen zijn dat het (vele malen) hardere radarsignaal op de een of andere manier stoort op de lnb.

Hmm, 'k werp waarschijnlijk weer meer vragen op dan duidelijkheid.

peter.

 
sorry, foutje, weerradar moet natuurlijk GRONDradar zijn.

peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan