Vliegtuigen , grrrrr.....

Volgens mij zijn het ufo's. Of vliegende fata morgana's. Luchtkastelen is ook een mogelijkheid. Vliegende tapijten, heksen op bezems, ET die voor de maan langs fietst (luchtfietser). Je weet het gewoon niet, hè, kan van alles zijn.....

 
Nou wat het ook is ET op zijn fiets :) :) :) of wat dan ook heb er nog steeds niets op gevonden. Wat Petertje beweerd zou misschien ook best kunnen maar het gebeurt toch telkens er een vliegtuig overkomt. Schotel heb ik reeds al eens verplaatst. Ben ik hier dan de enige met dit probleem ??? kan ik me niet voorstellen. Toch bedankt voor de tips en jokes (Denktenk)

groetjes,

exDumber

 
'k blijf inderdaad bij mijn verhaal. Vroeger (in de grijze oudheid toen 'k nog in een groen pakkie liep) nog een maandje of wat aan weerradars lopen sleutelen. Klystron buisjes vervangen, en dingen op vermogen afstellen enzo. was leuk. wat mij hierbij opviel was dat als je de radar goed op vermogen had (plm 40kW puls) de radio er mee ophield. het veldsterktemetertje viel ofwel terug naar nul, of knalde rechts de hoek in. het effect was gelijk, geen radio 3, of tv meer. we konden tot op een kilometer alle communicatie behoorlijk verstieren (wat we natuurlijk gedaan hebben ook). we hebben het zelfs voor elkaar gekregen een telefooncentrale (per ongeluk) plat te leggen.

als dit al lukt, 100mhz en 10gig liggen nogal uit elkaar, (en van harmonisen zou je geen last moeten hebben) wat doet dan een signaal van een overvliegend tuig ??

Het zou best kunnen dat dit de lnb behoorlijk in de war brengt, of op zijn minst de data corrumpeert. je zou eens een veldsterktemetertje tussen je coax moeten hangen.

peter.

 
Petertje, als dan blijkt uit de metingen van dat veldmetertje dat het inderdaad dat is wat het probleem veroorzaakt is er dan een oplossing voor ????

Thanks,

exDumber

 
De 'flak'.... krijg je ook gelijk assistentie bij het verhuizen... :biggrin:

 
werk jij niet nog steeds met een analoge schotel?

ook dit kan problemen geven?

Kijk het eens na.

suc6 Helgo

 
Oplossing = niet zo gemakkelijk te geven. HF is vaak niet de gemakkelijkste materie. De oorzaak is vaak bij dit soort problemen erg lastig te achterhalen, de oplossing is vaak nog lastiger, en gaat meestal met veel geexperimenteer gepaard. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen proberen is een andere lnb, eentje die wat minder gevoelig is bijvoorbeeld. Of het helpt ? ik betwijfel het. je zou filters kunnen proberen, al zal je die dan waarschijnlijk zelf moeten ontwerpen en bouwen. Misschien bied een satslope soelaas, maar ook dat betwijfel ik. Met wie je hierover eens zou moeten praten is met de atv (amateur tv.) mannen die met 10gig straalverbindingen werken. Deze mensen prutsen regelmatig aan lnb tjes, en hebben zowel de praktische als ook de theoretische kennis. Je zou misschien het clubje uit omgeving alkmaar eens kunnen proberen (de mannen van PI5ALK).

Het zal er wel op uitdraaien dat je helaas toch met het ongemak zal moeten leren leven, maar proberen kan altijd.

Peter

Oh ja, flak is toch een beetje ouderwets, pak een stinger, snel, (bijna) altijd prijs, en niet zo'n groot kanon nodig, alleen wat lastig verkrijgbaar in den lande, maarja 't is altijd wel wat.

 
Nee hoor Helgo digitale Lnb's . Filters bouwen en ontwerpen, zo technisch ben ik niet aangelegd, ben ook niet direct uit de omgeving van Alkmaar en zoals Petertje zegt zal het erop uitdraaien dat ik toch met dit ongemak zal verder moeten. Ik woon blijkbaar net op de verkeerde plaats :sad: :( :sad: Toch aan iedereen bedankt voor de vele mogelijke tips.

Groeten,

exDumber

 
Ik heb van vliegtuigen niet echt verstand, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het iets te maken heeft die hulpsystemen bij het landen.

Als die werken met een radar systeem dat een brede straal heeft (scannend dus), dan werkt dat ook als een "paraplu" voor je schotel.

Als je onder een straalverbinding zit, heb je om dezelfde reden ook geen verbinding.

Alleen is een straalverbinding wel op te lossen met de schotel 20 meter verplaatsen.

Een spectrum analyzer zou je wel eens een hoop kunnen vertellen..

 
Ja, ik kan misschien vragen of ik mijn schotel in de tuin van de buren 100m verderop mag plaatsen :) :) waarschijnlijk de enige oplossing zijn.

:)

exDumber

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan