VOB files naar AVI

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Weer eens een vraagje,, als ik een DVD gedownload of geript hebt en dan dus 3 of 4 vob files hebt.

Hoe kan ik dan van een gedeelte van die film dit converteren naar een AVI of MPG bestand.

Heb wel iets geprobeerd met autogk tesamen met dvd2avi maar dan krijg ik een bestand van 600 MB of zoiets voor een stuk van maar 10 minuten,, is er een mogelijkheid om dit te doen met minder MB's.

Avi is ca 100 Mb per minuut full screen.

Als je hem naar postzegelformaat weet om te zetten dan krijg je kleine filetjes.

Hoe dat moet, geen idee!

Hmmm moet toch mogelijk zijn volgens mij,, zie dat ze soms ook een preview avi bijvoegen bij een DVD en die is dan ook maar 40 MB voor 3 minuten of zoiets.

Geen fullscreen uiteraard maar groot genoeg en je kan hem dan alsnog full screen afspelen in windows media player

Je kunt meestal de gewenste eindresolutie wel instellen. Tenminste in DVDx die ik daar meestal voor gebruik.
Ook de kwaliteitsinstelling van de gebruikte encoder is van grote invloed op de uiteindelijke omvang, dezen halen veel ruimtewinst door op elkaar lijkende frames op een hoop te flikkeren.
Wat 'normaal' is is de resolutie / 2, beetje foezelen, kom je op rond de 720Mb uit voor een complete film in aangluurbaar formaat

Hoi jack,

zelf doe ik niet veel meer met encoderen van geripte dvd's.
maar ik deed dit altijd met vidomi (www.vidomi.com ). player en encoding in een en nog gratis ook.

voor vob files is het wel makkelijk als je ook de .ifo erbij heb.

groeten,

Ricow

Ik gebruik het simpele maar zeer goede mediator om een vob file om te zetten naar mpg.
Duurt op een amd 1800 3 uur per vob file van 1gig.

@jack,

nog vergeten te vermelden dat je binnen vidomi ook het start en eindpunt binnen de film kan opgeven en dat dan alleen dat stukje omgezet word naar avi, vooral mooi om samples te maken en settings uit te proberen.

groeten,

Ricow

Dat ismooi,, maar kunnen julie aangeven dat als ik een gedeelte van een film,, zeg 10 minuten naar avi of mpg omzet hoeveel MB dat dan word,, want 600 MB is wel wat te veel.

Je kan met het progje VOBEDIT.EXE de vob-files omzetten naar een MPEG2-file. Je hebt dan een file zo groot als alle VOBS samen. Met deze file kan je dan gaan klooien wat je maar wenst.
Bvb. met TMPEGencoder kan je via het menu MPEGTOOLS mpeg bestanden muxen, demuxen een stuk naar wens eruit knippen, verschillende mpeg-files samenvoegen naar 1 mpegbestand.....
Met Vobedit zet ik de VOB-Files van een volle dvd OM NAAR EEN mpeg2-file in ongeveer 20 minuten (AMD ATHLON 2000).
Je kan ook nog de audio de video en de subtitels in aparte bestanden uittrekken.

Via de werkwijze in hogervermelde treath, kan je dan de MPEG-File via VirtualDub omzetten naar een AVI bestand. Je moet dan wel eerst de compressiemethode instellen (Divx, Xvid....) en dan comprimeert dat progje jouw MPEG2-File van 4,2 Gb naar een AVI bestand van ongeveer 700MB (een hele film van 4.2GB) in toch nog goede kwaliteit.

@jack,

voor ander programma,s kan ik niet spreken maar bij vidomi kun je de grote van het bestand zelf instellen, dus wil je een filmpje van 10 minuten naar avi converteren en je gaat er vanuit dat je 1.30 uur film op 700 mb in redelijk tot goede kwaliteit kunt krijgen.
Dan zou 10 minuten film zijn 700/9= 77,7 mb en als je hoge kwaliteit wilt doe dit dan keer 2.

kijk voor meer info eens op de website, zeer goede support en tutorials, en ook een forum.

Groeten,

Ricow

Nou spijt me maar krijg het allemaal niet werkend,, Vidomi blijft zeggen dat die de encoder niet juist geinitialiseerd kan worden.

Van VOB edit begrijp ik helemaal niet hoe je dat moet doen.

Ben helaas niet de beste hiermee,, en duidelijke tuturials kan ik nergens vinden.

Hoi Jack,

balen dat het niet meteen werkt maar dat zal je ook wel van de sat hobby kennen.

ben even op het forum van vidomi gaan zoeken en denk dat ik de oplossing van jou probleem heb gevonden lees dit draadje maar http://www.vidomi.com/viewtopic.php?topic=8453&forum=4

en als dat niet helpt post dan je system specs en OS eventueel gebruikt codecpack.

gewoon de moed niet opgeven en dan lukt het vanzelf.

Groeten,

Ricow

Hoi,, geef de moed niet zo snel op hoor,, alleen die site laad zo langzaam voor mij dat ik gewoon geen tijd kan vinden om daar de juiste oplossing te vinden.

Maar blijf het proberen en zal hier ook uiteraard ook melden wanneer het wel is gelukt.

Originally posted by ricow
@jack,

voor ander programma,s kan ik niet spreken maar bij vidomi kun je de grote van het bestand zelf instellen, dus wil je een filmpje van 10 minuten naar avi converteren en je gaat er vanuit dat je 1.30 uur film op 700 mb in redelijk tot goede kwaliteit kunt krijgen.
Dan zou 10 minuten film zijn 700/9= 77,7 mb en als je hoge kwaliteit wilt doe dit dan keer 2.

kijk voor meer info eens op de website, zeer goede support en tutorials, en ook een forum.

Groeten,

Ricow

Uh Oh heb het nu wel werkend,, stom stom,, had dus niet XVID geselecteerd,, maar goed een filmpje van 7 minuten werd nu 200 MB en dat is veel te veel.
Zal wel eens verder proberen,, maar neem aan dat je de Xvid moet blijven gebruiken,, begrijp alleen niet zoveel over 1 of 2 pass,, maar probeer nog wel het een en ander uit :)

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Nou ben geloof ik niet helemaal wakker,, heb nu weer het aantal MBs ingegeven zoals ik hem uiterlijk wil hebben en nu heb ik een filmpje van 10 minuten en maar 100 MB,, dit is nu precies wat ik wou.

Dus heb het nu helemaal werkend,, nogmaals bedankt :)

Blij dat het begin er is.

200 mb voor 7 minuten is wel wat veel 10 mb per minuut is voldoende om een kijkbaar beeld en geluid te krijgen.
bij 200 mb voor 7 minuten is het beeld waarschijlijk net zo goed als het origineel.

je kan bij vidomi ook een target filesize opgeven 70 tot 100 mb lijkt mij voldoende.

nee je hoeft xvid niet te gebruiken maar deze word default gebruikt denk dat dat de foutmelding veroorzaakte.

je kan iedere andere geinstaleerde encoder gebruiken maar die moet je dan apart selecteren en het kan zijn dat bepaalde functies niet ondersteund worden.
dus divx 3.11 tot 5.01, 3ivx kan ook gebruikt worden.

1 or 2 pass,

als je snel een filmpje wil encoden is 1 pass ideaal want dit is snel maar wil je een goede kwaliteit hebben moet de bitrate hoger voor dezelfde kwaliteit met 2 pass

simpel gezegd gebeurt er bij 2 pass dit.
Bij de eerste encoding word het beeld geencodeerd en er een index gemaakt van het beeldmatriaal en hoeveel veranderingen er ten opzichte van de vorige beelden er zijn.
Hier word dan de 2de ronde op aangepast waardoor je met minder ruimte toch dezelfde beeldkwaliteit houd.

voor de kleinste bestanden met de hoogste kwaliteit dus 2 pass vbr gebruiken
als je geen geduld heb of je wilt gewoon het programma onder de knie krijgen en dus geen uren willen wachten op resultaat volstaat 1 pass.

groeten,

Ricow

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan