voip telfort vast bellen via nokia e51

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.544
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb een internet abbo bij telfort met vastbellen (VOIP)

Werkt uitstekend met enkele dect telefoons van Siemens.

Nu heb ik een nokia e51 op de kop getikt en daar zit wifi in en de mogelijkheid om VOIP te bedrijven.

Ergens heb ik de instellingen gevonden tbv SIP instellingen en het werkt bijna

Ik kan via Wifi VOIP bellen zonder enig probleem.

Maar als er gebeld wordt dan gaat de Mobi over en heb ik kontact.

Ik word door de beller gehoord maar ik hoor niks , (terwijl de beller iets kwijt wil).

Heeft iemand ervaring met VOIP via een mobile met name via Telfort en wat kan hier mis zijn.???


Instellingen die ik heb zijn:

Profielnaam: vrije keus
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: WLAN accesspunt (naam ADSL modem)
Openb. gebr. naam: sip:"netnummer en telefoonnummer"@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: telefoonnummer (10 cijfers)
Wachtwoord: wachtwoord (wat ook in de router gebruikt wordt voor VOIP)
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: telefoonnummer(10 cijfers)
Wachtwoord: wachtwoord (wat ook in de router gebruikt wordt voor VOIP)
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
 
Ik heb wel ervaring met Voip van Telfort maar niet met bellen via apparaatjes.

Wat me wel opvalt is dat een aantal dingen vaker herhaald worden en dat lijkt me niet nodig.

Ik zou dat tel.telefoniedienst.nl weghalen bij "beveiligingsdomein". Je hebt normaliter maar 2 settings nodig en dat is het registrarserver adres en dat is niet sip maar tel.telefoniedienst.nl en dan nog de proxy en dat is sip.telefoniedienst.nl en verder eigenlijk niets.

Ook normaliter maar 1x usernaam en wachtwoord, en dat lijkt me hier onderaan van toepassing niet bovenaan.
Daar zie ik ook niet:
Openb. gebr. naam: sip:"netnummer en telefoonnummer"@tel.telefoniedienst.nl
Kan aan mij liggen maar ben dat nog niet tegen gekomen tot nu toe.
Normaliter is de openbare gebruikersnaam ook gewoon je telefoonnummer.

Probeer het zo eens, lukt het dan ook niet?
 
stap wijzigingen

1) sip:"netnummer en telefoonnummer"@tel.telefoniedienst.nl

als ik @tel....... verwijder vindt er geen verbinding plaats

2) Als ik registrarserver adres verander naar tel.telefoniedienst.nl geen verbinding.

Alle instellingen staan zo stap voor stap in mijn mobiel.

Het werkt bijna en dat is het vreemde .

Mischien nog iets in de router setten?
 
o waar ben je aan begonnen.
We hebben hier ook Telfort.
Een siemens tel had ik al.
Mijn dochter heeft ook telfort en heeft minder problemen maar hier is het regel matig 3x k*t.
Wat de oorzaak is ben ik nog niet achter.
En het bel probleem hadden wij de eeste 2 maand.
Nu werkt het wel maar 1 keer in de 2 week valt het uit.
Na een aantal keren resetten werkt het weer.
Je krijgt daar iedere keer weer iemand anders de een snapt het probleem en lost het op en de andere.......
Mijn zoon werkt in de ict als dat niet zo was had ik die rommel al lang uit de meter kast gesloopt.
 
Verder heb ik geen problemen met Telfort.
Stabiel en vast bellen altijd paraat

Is een keer vanwege onderhoud onderbroken geweest.
alleen mijn speeltje Nokia e51 moet ik nog aan de praat zien te krijgen.

Heb alwel gelezen dat gebeld worden een probleem is , zelf bellen met de nokia via vast bellen gaat perfect.


Vast bellen via de Siemens gaat tadeloos nummer herkenning etc.

Je hebt mensen die alles kapot krijgen ;-))))))))
 
En als je alleen dat beveiligingsdomein verwijdert en de rest laat staan zoals je het ingesteld hebt?
 
Het gekke is die bel problemen hebben we alleen met telfort klanten.
 
gaan we morgen (uhh vanavond) mee verder.

Ik denk dat Jan B problemen heeft met zijn standaard vastbellen en niet via WIFI op een Nokia zoals ik
 
BT
Met we bedoel ik wij.
 
Ja dat begreep ik al Jan, maar wie is dan die we of wij? Bedoel je daar alle Telfort gebruikers mee, of voip gebruikers over het algemeen of Matrix en jij of....?
Dat is de vraag eigenlijk.:)
Ik ben namelijk een Telfort klant en heb geen problemen meer... sinds ik de Zyxel vervangen heb door een Copperjet/Fritzbox combo.;)
Derhave probeer ik te achterhalen wie die wij dan zijn die alleen voip problemen met Telfort klanten hebben want dat wordt er niet duidelijk door.
 
nou ik niet in ieder geval

Ik had een draytek vigor en heb deze weer verkocht omdat die instabieler was dan de Zyxel , Zowel mijn zoon en mijn dochter hebben Telfort plus bellen via een Zyxel en hebben geen problemen . Lokaties Almere Almelo en Oldenzaal.

Dus ik behoor niet tot de clan van Jan

Vandaag hobbel ik even naar de telfort shop om naar de settingen in een mobiel tee vragen.

Lukte gisteren nog niet dus.
 
Het probleem is "Port Forwarding in je ZyXEL" !
5060 kun je bijna zeker niet gebruiken tenzij je VOIP in je router uit zet en de port forward.
Kun je ergens in je Nokia "STUN" instellen , deze praat met je modem om het een en ander in je modem te forwarden!

Heb zo 2 ZyXEL modems aan de gang gekregen.
 
Black Tiger;198516 zei:
Ja dat begreep ik al Jan, maar wie is dan die we of wij? Bedoel je daar alle Telfort gebruikers mee, of voip gebruikers over het algemeen of Matrix en jij of....?
Dat is de vraag eigenlijk.:)
Ik ben namelijk een Telfort klant en heb geen problemen meer... sinds ik de Zyxel vervangen heb door een Copperjet/Fritzbox combo.;)
Derhave probeer ik te achterhalen wie die wij dan zijn die alleen voip problemen met Telfort klanten hebben want dat wordt er niet duidelijk door.

Ik bedoel daar telfort gebruikers mee.

Ik ben op dit moment bij mijn dochter maar de Zyxel modem is niet zo heet als die van ons.

En we hebben idd standaard vastbellen.

Als er een storing is staan vaak alleen de bovenste 2 lampjes te branden.
En hij is erg warm.
Zet je hem dan even van de spanning af dan heeft hij eerst wat moeite met door starten.
 
STUN nee zie ik niergens staan.

Ben even langs de telfort winkel gegaan en dat had ik me beter kunnen besparen.

Maar meneer dat is verboden wat u daar probeert te doen.

Heb hem toen gevraagd of ik er wel een draadloze Siemens aan mocht hangen ???

Schaap.
 
Dat is minder!

Zet eens je "Nat" en "Firewall" in het modem uit en haal even het vinkje weg bij je Sip instellingen (Led gaat uit en via poorten op modem niet berijkbaar).
Probeer je Nokia, dit zou nu wel moeten werken.
Kun je ergens op de Telfort pagina zien welke poorten gebruikt worden ??
(Heb zelf geen telefonie van telfort)

Zet vervolgens weer het vinkje bij sep settings, Vermoedelijk gaat het nu weer fout.
Zo niet zet nat weer aan en forward porten :
5060 UDP en de RTP Range die in je modem bij "Voice-Advanced Setting" staat.
Probeer opnieuw , als ok zet je Firewall weer aan en forward dezelfde poorten, dan moet het goed gaan.

Als het fout gaat probeer een andere port bij je nokia B.V.B 5160 en als mogelijk een andere RTP Range

Als je zonder NAT en Firewall geen problemen meer hebt maar met wel, is het mischien een idee om met een netwerk monitor programma (wireShark) te kijken welke ports gebruikt worden.

Hopelijk gaat het met deze info beter lukken
 
P.S er is een oud Tiscali forum : http://forum.tiscali.nl/
Daar zijn mensen die ook IP VOIP apparatuur via het modem aangesloten hebben, als je er niet uitkomt kun je daar vragen welke ports zij geforward hebben.
 
ik denk niet dat dat iets oplevert.

De instellingen die ik ingevoerd heb geeft me de mogelijkheid om iig te bellen.
word ik gebeld dan gaat mijn nokia keurig over , de beller hoort mij en ik hoor hem niet.

Das toch raar wat is hier anders aan wanneer IK bel wat dan wel goed gaat.


Er is maar heel weinig te vinden over deze mogelijkheid.
 
Nee dat is NIET raar , als jij belt bepaal jij de poorten en opent ze bij het opzetten van de verbinding.
Als je gebeld wordt bepaalt Telfort en als ze niet open zijn komt er gewoon niets door (Nat& Firewall).
 
Je kunt ook eens bij telfort.gebruikers.eu gaan kijken, zitten ook wat mensen bij elkaar en wordt ook over voip gepraat. Van elke provider is er overigens wel een gebruikers.eu forum dus misschien ook handig voor anderen.

Het probleem is "Port Forwarding in je ZyXEL" !
Heb ik nooit problemen mee gehad. Er is trouwens wel in het geavanceerde NAT deel een setting waarbij je het vinkje moet weghalen als je voip wilt forwarden via je Zyxel naar een andere router ofzo.

Ik had een draytek vigor en heb deze weer verkocht omdat die instabieler was dan de Zyxel , Zowel mijn zoon en mijn dochter hebben Telfort plus bellen via een Zyxel en hebben geen problemen . Lokaties Almere Almelo en Oldenzaal.
En daarin ligt dus ook het probleem. De ervaringen zijn wisselend en daarmee is er geen vinger op de zere plek te leggen.
Het ligt ook niet aan de locatie volgens mij.

Er zijn op veel plaatsen in het land mensen die zonder problemen werken met Zyxel en Voip. Ook zijn er veel die wel problemen hebben met Zyxel en voip.
Daarbij zijn er waarbij het wel en er zijn er waar het niet perfekt werkt als ze er een Draytek of een ander voip modem aan hangen.

Dus ja, waar ligt het dan aan?

Als je Zyxel warm wordt of net niet of rare kuren vertoont is er iets anders aan de hand. Hier had ik ongeveer 1 a 2 x per maand (meestal 's nachts) dat het modem zich ging resetten spontaan of de verbinding weg viel.
Sinds die Copperjet draait is het superstabiel.

Bij anderen staat die Zyxel weer super stabiel te draaien dus waar ligt het dan aan? Problematisch probleempje.
Bij Online hadden we net zo'n verschillende ervaringen met de liveboxen. Er waren mensen die het ding elke nacht 1x minimaal moesten resetten om alles goed te laten blijven draaien.
Maar telefonie was bij Online in elk geval sowieso kwalitatief beter.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan