Voor en nadelen freecam of werken met kaartje

I

ilya

Ik ben zojuist in het bezit gekomen van een org irdeto kaartje met handelaarskey.Ik vroeg me af nu ik met een freecam werk wat nu beter of practisch is.Wat ik wel merk is ,dat de 2 kaartjes (SECA/VIACCESS) in mijn echo star ad3000 vrij warm worden.Met een derde kaart erin veroorzaakt dit meer problemen ???

=ILYA=

 
Misschien kun je voor de zekerheid een klein ventilatortje in je ontvanger bouwen.

Ik denk dat het geheel wel erg warm gaat worden.

Voor 15 gulden bespaar je je een hoop ellende zoals een gesmolten GW enzo.

Niet dat je deze uit je ontvanger kan gieten maar bij het zachter worden van deze kaartjes kan er wat plastic achter blijven op de contacten van je CI's als je deze er dan uit trekt.

En mocht je bang zijn dat het misschien herrie gaat maken dan kun je de ventilator altijd nog op een lagere spanning laten draaien.

succes.

 
@DRZ , er blijft nog een vraag over tw. wat zijn de voor en nadelen van freecam t.o.v. ci met kaartje??

=ILYA=

 
Het nadeel van een freecam is dat als er een keywissel is je alle key's met de hand en je Ab moet invoeren daar er dus geen kaart in je cam zit meen ik mij te herinneren.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen maar heb horen spreken over een freecam en daar dus uit begrijp dat je daar geen kaart voor nodig hebt.

Je hebt namelijk ook een irdeto CI voor je ontvanger waar geen kaart bij nodig is.

Maar hoe zit dat nu bij jou?

Heb jij een ad3000 waarbij je een losse seca ci hebt en een viacces ci of heb je een ad3000-via met ingebouwde interface voor viacces?

Of heb je de cam voor viacces omgepatch't naar seca ofzo?

Vertel eens hoe het zit bij jou, ik ben wel vreselijk nieuwsgierig hiernaar.

 
Hoi,

Het voordeel van de FreeCam is inderdaad dat er geen kaartje in hoeft.

Hierdoor reageert de cam wat sneller, en is de warmte ontwikkeling ook wat minder.

Het ingeven van nieuwe key`s kan middels de AB of via een kaart met handelaars key :))

De cam heeft daar een speciale lees functie voor.

Een nadeel is dat er geen HMK/PMK`s in kunnen, geen AU dus, voor Can* en Prem**orld is dat (nog) geen probleem, maar er zijn providers waar dat anders is.

Wel is het altijd mogenlijk alsnog een kaartje in de cam te gebruiken.....

Ik heb er zelf een in m`n Hummy5300 zitten en ben er toch zeer tevreden over.

Groeten,

Erik.

 
@Erik ,Bedankt een duidelijk verhaal.Wat bedoej jij met AB(Wellicht dom van me).Bedoel je toevallig afstan bediening!!!

=ILYA=

 
@DRZ, hier mijn gegevens.Ik ben in het bezit van een echostar 3000ADViaccess.Dus een embedded VIAccess, versie 1.1.

Er zijn twee Ci aanwezig.In de een zit een SECA Aston V 1.05. en in de ander een zgn Irdetro freecam.De navolgende gegevens zijn vermeld(begrijp er zelf niets van) :Irdeto Free, SC: Type 0201, State 0300, Program 07d5 , State 0000 EMM 12c,Substate 1d 1d 1d 00.

Ik hoop dat je nu voldoende weet.

=ILYA=

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan