voor mij nieuw dbox wat nodig ?

wiltop@msn.com

Sr. Member
Lid sinds
4 jan 2003
Berichten
390
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
80
voor mij nieuw dbox , wat voor netwerkkaart nodig en hoe op te starten , misschien is iemand zo vriendelijk de weg te wijzen.
 
Hallo Wiltop,

Eerst wens ik je veel kijk en hobby plezier ermee toe? bij deze,

Als ik me niet vergis had ik er toch een diskette bij gestopt? toch? Zo ja, had je dan dat LeesMe met een duidelijke info over hoe en wat gelezen al??? zo ja, ik raad je vriendelijk aan dat info wat er op dat LeesMe staat nog een keer goed te moeten lezen -want er staat toch erop wat van Netwerk kaart en wat van kabels je nodig heb + een duidelijke snapshot van dat BootManager programma- daarna naar dat UMP site ff surfen dan kom je vanzelf eruit ermee? bij deze,

PS. Staat toch duidelijk erop dat je een Netwerk kaart van 10mb half duplex met een crosskabel + nullmodem kabel nodig heb, deze kabels moeten beide aangesloten op Pc<->Nokia zijn anders lukt het niet met flashen van een nieuwer image daarnaast een snapshot ook nog erbij... dus info genoeg over hoe en wat toch???

Al met al succes ermee toegewenst ;)

MVG
 
Hallo -Wiltop- All,

PC HowTo:

Klik je maar even op Start -> Configuratiescherm -> Netwerk-internet-verbindingen -> Netwerkverbindingen dan rechts erop de nieuwe Lan-verb. ikoontje klikken -> Eigenschappen -> Internet-protocol (Tcp/Ip) dan op -> Eigenschappen: IP-Adres is: 192.168.0.22 (van de DB2 moet het .23 dus i.p.v 22... 23 zijn!!!), Subnetmasker is: 255.255.255.0 moet het zijn dan op OK klikken!
N??? dat je je -nieuwe- Netwerk kaart -van 10MB Half Duplex- eringebouwd had uiteraard!!!

PS. je kunt ook een van 100MB ermee gebruiken maar dan moet je hem wel op 10MB Half Duplex Of op Full autonegotiation zetten en opslaan uiteraard!

Oja; bij Pictogram der een vinkje zetten dan weet je of jouwe netwerk kaart aan het communiceren zijn.

Nogmaals ik wens je/jullie veel kijk en hobby plezier ermee toe... bij deze,

;)

MVG


Image Flashen:

BootManager:
http://dbox.feldtech.com/downloads/setup_dboxboot.exe

Eerst maak je in C:\ een map met de naam dbox2 dan de nwe IMG naartoe kopi?ren of knip&plak maar!

DB2 aanzetten.

Start de DBox II Boot-Manager maar op.

-> RARP-Server
-> BootP / TFTP
-> COM-Port ?ffnen
-> NFS-Server
(Root-Verzeichnis -> C:\dbox2 <-)

Moeten aangevinkt zijn.

Baudrate op 9600 instellen.

Bootfile f?r DBox moet zijn: C:\Program Files\DBoxBoot\ppcboot_writeflash!

Ga nu naar het tabblad Utilities -> Image flashen selecteer de image file (in C:\ dbox2), dan op OK klikken.
Trek nu de stekker van je DBOX2 er uit maar, wacht een sec. of 3 af dan stop hem er weer in.

In het tabblad COM-Terminal ziet je dat Linux Flashen aan het werken is.
Als alles klaar is met Flashen krijg je de -popup- melding : Flashen abgeschlossen... te zien dan BM progje afsluiten!

Nu mag je de DB2 restarten (powerknop + pijl naar boven tegelijkertijd of) door de stekker eruit te trekken.

Succes ermee toegewenst... bij deze,

;)

MVG
 
netwerkkaart ingebouwd , wat met bijbehorend connectie draadje te doen , weet ik niet (3 verbindingen).


maar voorlopig heb ik dit

***Adapter Desc: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Microsoft's Packet Scheduler)
***MAC address: 00:50:FC:FA:30:73 Local IP: 169.254.21.155 (via Packet-Driver #2)
***BootP server started... Port 67
***TFTP server started... Port 69

pinging dbox failed.


ik ga nu ff lezen wat je hebt geschreven.
NU heb ik dit
*Adapter Desc: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Microsoft's Packet Scheduler)
***MAC address: 00:50:FC:FA:30:73 Local IP: 192.168.0.22 (via Packet-Driver #2)
***BootP server started... Port 67
***TFTP server started... Port 69*Adapter .. .


pinging dbox2 failed nog steeds

als ik de stekker van dbox eruit en erin stop . komen wel veel meldingen van dbox .

adres 192 168 0 23 in adres veld van dbbootman getikt , pinging dbox2 oke ( moet je ook allemaal maar weten)

.bedankt
 
bij nieuwerwetsere kaarten zit zo'n kabeltje erbij.
Dat maakt een extra verbinding van je kaart naar je moederboard, en is er voor zodat een netwerk je PC automatisch kan laten opstarten (WOL-Wake On Lan).
Das natuurlijk een heel geinige optie maar ik denk niet dat er thuisgebruikers zijn die dat gebruiken.
De inmiddels behoorlijk oude PCI bus waar je je kaarten insteekt in je PC is niet voorzien van een signaaltje om je pc te wekken, dus moet dat met een extern kabeltje.
Dus als je ook dat kabeltje wil gaan gebruiken, zoek naar een plugje op je moederboard waarbij WOL staat, daar zou ie dan op moeten passen.
 
Originally posted by wiltop@msn.com pinging dbox2 failed nog steeds

Hallo,

Kreeg je dat tijdens het Flashen van een nieuw image met DB-Manager mee te zien ? zo ja, da?s Normaal en zo hoor het ook want hij is al bezig met flashen maar Niet met pingen? toch?

PS. Ik heb g??n ervaringen met de nieuwste Netwerk kaarten ermee maar alleen met wat oudere -10MB H.dup kost het een ? of 5- die geen toeters en bellen onboord heeft? dus der kan ik je helaas niet mee helpen.

Succes ermee toegewenst ;)

MVG
 
Hallo,

Kijk ff bij: w w w . dvb-upload . c o m ... deze moet je hebben nml: DB2 Image flashen_How-To_Foto's!

HowTo: Flashen met een duidelijke JPEG-afbeelding.

;)

MVG
 
Denk ook aan het uitschakelen (tijdelijk) van evt. aktieve firewalls.
 
hoe 't werkt weet ik nog niet , maar eerst backup gemaakt (read flash) , daarna nieuwe images geladen .

lukte wel , kreeg beeld , maar kon niet meer zappen.

backup terug geschreven , nu weer als vanouds.


vraagje , als hij bv op rtl5 staat , geen beeld , moet eerst antenne eruit en erin , dan wel beeld.

ik heb diseq switches.

settings voor astra hotbird astra2 en hispa , 12v zit er niet op

hoe kan ik hotbird zien , bv prima file(sky) ?

verder vind ik 't nogal ingewikkeld tov humax bv , maar zet wel door.

als je een ander image erin zet , krijg je ook andere kanalen.


hoe zet je een nieuwe settingslijst erin ?
 
Hallo,

Hehehe? Niet meteen de moed opgeven joh , je bent er Net begonnen mee dus geduld is een sch? !

Ik zal z.s.m een Image met all?s erop en eraan -lees met veel toeters en bellen :) - op die bekende DVB-UPLOAD site (Spesialooo) voor jou gaan uploaden? wat un Service zeg huhuhu!!!

Astra op Dsq1
H.Bird op Dsq2
De rest is gewoon? ter info maar!

Laat je even weten of de IMG wel of toch niet jou bevalt? bij deze,

Ik wens je/jullie v???l kijk en luister plezier ermee toe ;)

MVG
 
Hallo Wiltop,

Had je dat nieuwer image er uitgeplukte ??? zo nog niet, doe maar even joh? bij deze,

;)

MVG
 
waar vandaan ?

gevonden bedankt

geladen , met groene achtergrond beeld , verder functioneert tie ,

maar geen beeld (service could not be found)

bij terugzetten orgineel wel beeld


P S hoe bewerk je de setting lijst , en hoe zet je hem erin
 
Hallo Wiltop,

Enne? wat vond je van die mooie blauwe Sky ;) ?

Originally posted by wiltop@msn.com
waar vandaan ? DVB-UPLOAD uiteraard!

gevonden bedankt... God-zij-dank ;)

geladen , met groene achtergrond beeld , verder functioneert tie ,
H??l simpel joh? gewoon -stroom- stekker er uit en weer in!

maar geen beeld (service could not be found)
Opnieuw laten ff scannen ?Lees hoeft niet nieuwe setting te gaan laden!? dan heb je der wel weer beeld joh!

bij terugzetten orgineel wel beeld
Over welke originele bedoeld je ermee ???

PS. hoe bewerk je de setting lijst , en hoe zet je hem erin ?
M.b.v : http://dreambox.happyllama.com all??n voor Enigma OS!!!

Let wel: passw is: dbox2 i.p.v dreambox , n? het uploaden v/d settings krijg je een melding te zien/lezen zo niet dan moet je maar ff opnieuw proberen d??rna ?Geld alleen voor de nieuwste RuDBox2 Enigma image!!!? jouwe Dbox rebooten dan pakt tie hem wel!!!
Zoals al bekend bij dat je je evt. firewall uit moet zetten, maar dat had ik op dat LeesMe geschreven al + wat te doen bij Kein system enzov? klopt?

PS: niet uw -oude- posting opnieuw editten want ik dacht dat er g??n reply was vandaar? hebbes?

Succes en v??l kijk en luister plezier ermee toegewenst? kijk maar even naar dat mooie blauwe SKY :) bij deze,

;)

MVG
 
beeld blijft groen , wat ik ook doe.

start beeld russisch onderbroekje is normaal in kleur.

met orgineel bedoel ik , met wat er in zat , daar heb ik eerst save image voor gedaan.

deze werkt wel , moet wel antenne eruit en erin steken voor ik beeld heb.

groetjes
 
Originally posted by wiltop@msn.com
beeld blijft groen , wat ik ook doe.

start beeld russisch onderbroekje is normaal in kleur.

met orgineel bedoel ik , met wat er in zat , daar heb ik eerst save image voor gedaan.

deze werkt wel , moet wel antenne eruit en erin steken voor ik beeld heb.

groetjes

Hallo Wiltop,

Op die DVB-UP downloaden site stond al een Neutrino image met een h??l mooie blauwe SKY open op jou te wachten joh, had je hem al er uitgeplukte ??? zo ja, dan praten we over Neu-trino image en niet over die Enigma? ff onderscheid tussen die 2 maken dan weet ik tenminste waar ik bezig mee ben s.v.p!

Dat het beeld Groen blijft heeft het met de Scartkabel en of de ingang instellingen van jouwe Tv/DBox2 dezen staan als ik me Niet vergis op S bij? nie? Zo ja moet je hem maar ff op RGB -ingang- ff zetten want Normaal gesproken moet tie op RGB zijn en niet op S deze S werkte helaas nog Niet ?Lees Bugje in de image zelf? !!!

Al met al ik heb hier nog een Nokia deze geeft geen groen beeld weer dit geld ook voor me Philipso DB2? Maar h??l s?ms (Lees ??n keer per zoveel images!) deed tie dat wel als ik een nieuwer image erin pompen, toen trok ik de stekker ?Lees stroom dus Niet de antenne of zo!? ff eruit en weer n? 5sec. erin en het werkte weer normaal? ter info maar!

Echter probeer deze blauwe SKY image maar ff uit en laat mij maar even weten svp? bij deze,

Ik verkoop N??it iets defect ofzo? ?cht nog n??it gedaan en dat zal ik ook nooit doen want voor mij geld altijd het volgende nml: ff Goeie Sat-vrienden blijven is mij veel waard dan die ???? ff voor de duidelijkheid ;)

Nogmaals volgens mij er klopte iets niet goed met die ingangen van jouwe Tv+Scart+DB2 aansluitingen dus ff alles nachecken svp? bij deze,

PS. Wat van merk Tv + scartkabel die je hebt als ik vragen mag ? ikke Philips ?vrij nieuwe type met alle toeters en bellen onboard op die PP.tje na? en de bekende Ixos Prof HQ dure scartkabel? ter info maar!

Succes ermee toegewenst :)

MVG
 
Hallo Wiltop,

Eerst goede morgen?

Wat je ook nog kunt doen/uitproberen hem nml -2x- Ohne Bootloader -erzeugen- laten flashen dat doe je m.b.v dat Image Works programma deze IW is te vinden bij de UMP site onder Dbox2 tools ?als ik me niet vergis? of download? ff zoeken.

Nadat je hem ge?nstalleerd te hebben start hem maar ff op dan klik je op dat mapje icoontje en selecteer je dat Enigma waar je over had dan bij dat vakje Aktion -> 2x ohne Bootloader erzeugen kiezen dan klik je op Start uiteraard en opslaan ?7.87mb gaat worden!? als blabla.img ff maar.
Daarna flash hem ?DB2? met deze zonder Bootloader image en kijken maar of dat groen achtergrond beeld weg is? bij deze,

PS. Ik zat de hele tijd met me eentje aan een oplossing voor dit probleempje te denken dus het Zou nog kunnen dat het aan de Bootloader van dit image lag? vandaar!

Groen beeld heeft altijd, ok? meestal dan, met de ingang (Lees In+Output) van de scartkabel en of Tv te maken hebben want dit image werkt nog steeds niet met S-v dus, maar toch ff uitproberen en kijken maar of het helpt?

Ik hoor het wel,

Succes ermee toegewenst... bij deze.

;)

MVG

:) Ik laat je niet zomaar los voordat je mij de oplossing voor deze groen beeld vindt? wa? wata? hoor ik je der soms iets zeggen??? Hehehe? geintje joh. :)
 
sky ook gevonden en proberen te laden , echter leerzeichen in phad. abgebrochen.


groen blijft , nu neutrino van nais2000 geladen , release 30 6 2004 met nwecamd 5.08 , evocamd , camd 3.38 ,cardd 1.11 en gbox 1.00 pre11

voorlopig gaat dit allemaal oke , zie geen sky , maar wel polsat en ned.

zal dat andere ook nog proberen
 
Originally posted by wiltop@msn.com
sky ook gevonden en proberen te laden , echter leerzeichen in phad. abgebrochen.


groen blijft , nu neutrino van nais2000 geladen , release 30 6 2004 met nwecamd 5.08 , evocamd , camd 3.38 ,cardd 1.11 en gbox 1.00 pre11

voorlopig gaat dit allemaal oke , zie geen sky , maar wel polsat en ned.

zal dat andere ook nog proberen

Die SKY -is alleen met dat image (overigens is meer dan 3000+x gedownloaden al toch hoorde ik niemand erover klachte) te zien en niet met die van Nais!!!- moet je hem eerst maar ook m.b.v IW prog naar Ohne Bootloader omzetten en opnieuw ff uitproberen...
Echter ik snap het niet van deze groen beeld bij want het moet geholpen zijn als je b.v.b een andere image "lees die van Nais ofzo" mee gebruikt deze zijn meestal zonder Bootloaders geup...!

Geef eens een antwoord op die Scartkabel vraagje terug joh ;)

Ik leest het wel,

Succes ermee toegewenst :)

MVG
 
Originally posted by wiltop@msn.com
sky ook gevonden en proberen te laden , echter leerzeichen in phad. abgebrochen.

Sorry maar?
Dat minnetje (-) Moet ertussen zijn dus ipv : SKY Ita-NEUTRINO.img,
Moet het : SKY-Ita-NEUTRINO.img zijn dan lukt het je wel? bij deze,

Ik heb net dit image op een andere Nokia DB2 ?Lees van een maatje van mij? voor de aller zekerheid er uitgeprobeerd en het werkte 100% Ok? met deze mee zonder dat groen achtergrond beeld of iets dergelijks? dus het ligt gegarandeerd aan jouwe ?goedkope?? scartkabel d?t als je deze SKY erop geflasht met dezelfde resultaat te zien krijgt uiteraard? bij deze,

Dus n?dat je dat SKY image erop gezet heb en toch die groen beeld al weer te zien mee dan Moet je z.s.m naar een HiFi zaak gaan maar en een betere scartkabel der aanschaffen van mins ? 25? bij deze.

Ben wel benieuw hoe het afloopt :)

Ik lees het wel.

Succes ermee toegewenst ;)

MVG
 
hi ,

sky geladen , kleur is normaal , dus ligt niet aan mijn kabel , had er trouwens 3 gebruikt , om te testen en verschillende tv 's.

wel de zenders nr plus naam te zien , maar geen beeld nog.

met nais2000 wel beeld op astra plus hotbird


heb hotbird op diseq 2 gezet en doe maar 'n scan , zie wel wat er gebeurd.

ga maar ff terug naar nais2000 , de ab reageert zeeeeer traaagg.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan