voor mij nieuw dbox wat nodig ?

Hallo Wiltop,

Nou dan hebben we eindelijk g??n groen beeld probe meer h??

Je moet ??rst dat service.xml in:/var/tuxbox/Config/zapit/service gaan m.b.v EditPad Pro editten anders lukt het je niet via dat main menu alleen te veranderen!

Dus op de service.xml moet het nml zo zijn -> Astra op Dsq1 "Edit hem m.b.v EditPad Pro!"
Hotbird op Dsq2 M??r -Let wel ff- via main Menu moet het ook zo zijn , z? werkt het bij mij althans i.c.m met Spaun 4 in 1 Dsq switch!!!
Je hoeft niks te gaan scannen joh want alles staan al in die Zapit map maar de enige wat je te doen moet is deze Bouquets op jou smaak gaan m.b.v EditPad Pro uiteraard aanpassen,
Let ff wel dat de Satellites.xml in Config map moet het "geld alleen voor Neutrino!" geuploaded zijn!

Dat je er geen beeld mee te zien kreeg is mij een raadsel want ik heb het vandaag zelfs 3x geflashed op 3 verschillende DB2 nml Phil & 2 Noky? ter info maar!
Toch je kunt het dat Emu ff Reseten m.b.v de OK knop op je Nokia DB2 AB.

Te doen:
Menu -> Addons -> (5) Restart Camd (= sc*m moet je het hebben), ik had hem al op deze Emu ingesteld dus je hoef hem alleen maar te Restart Camd ff geven daarna uit het menu en zap maar ff Up/Dwn maar, dit als je na paar sec. geen toever beeld te zien krijgt uiteraard!!!

TIP:
Ik zou gewoon hem ff opnieuw laten flashen en het enige wat ik zou nog doen is mijn Dsq (2 in 1 of 4 in 1 switch ->) ingangen omwisselen als het nodig is ?Lees Dsq-ingang-A voor de coax v/d Astra Lnb en Dsq-ingang-B voor de Hotbird Of Astra op B ,Hbird op C tot je een beeld ziet? als ik jou was daarna krijg je gegarandeerd meteen een Blauwe SKY mee te zien? 100% z?ker joh? want ik ben toch degene die deze SKY img geuploaded? nie? bij deze,

Ik weet het dat het in het begin van elke grote -Linux Ontvanger- stap heeft men zeker der wat hulp bij nodig en v??l geduld ook, Maar men moet het wel altijd bij de les blijven dus niet van goh dat ga ik zelf wat uitproberen ofzo, dat doet men na minstens een weekje of 4? dit geld alleen voor Lnx-OS beginners uiteraard? bij deze,

PS. moet je die Edit Pro nog hebben ???

Succes ermee toegewenst ;)

Ik lees het wel.

MVG

Lees dat Tips hieronder maar ff goed door...
 
ja , zeg maar waar ik hem vandaan kan halen.



met nais2000 , heb ik wel beeld op astra en hotbird.

ik werk met spaun switches

12v en daarachter 2 maal 4 spaun switch.

dus 12 v schakelt de een of ander.

zou bij sky image toch beeld moeten hebben.

ga 'm weer laden
 
Originally posted by wiltop@msn.com
hi ,

Sky geladen , kleur is normaal , heb hotbird op diseq 2 gezet ,

Hallo Wiltop,

Zo staat het al bij me service.xml ingesteld nml:

</sat>
<sat name="Eutelsat W2 (016.0)" diseqc="0" position="160">

0 = AA Dsq ingang i.c.m met de Enigma OS = voor me draaibare schotel dus!

Dsq switch op ingang -> A !
Dsq in het Netru Menu op -> OFF !

Dit als ik de Enigma gaan gebruiken draait mijne grote draaibare schotel m.b.v V-BoxII van W naar O of andersom het maakt niks uit als hij maar draait ermee? ff voor de duidelijkheid!
Maar de Astra + de Hotbird zijn op vast gezet dus in het Enigma Menu Astra op BA en de H.Bird op CA ?of zo iets, gebruik nu de SKY dus niet die Enigma mee?? is het nu een beetje duidelijker bij geworden ???

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
</sat>
<sat name="Astra (019.2)" diseqc="1" position="192">

Dsq switch op ingang -> B!
Dsq in het Netru Menu op -> 2 !


</sat>
<sat name="Hotbird (013.0)" diseqc="2" position="130">

Dsq switch op ingang C !
Dsq in het Netru Menu op 3 !

Zo draait en of werken mijn 3 schotels met Neutrino maar ook Enigma OS i.c.m met Spaun sur 410 f? 4 in 1 Dsq switch mee!!!

PS. 0 ingang is gezien als Lnb ingang -> 1 in het Neutrino menu staat tie op Off , in het Enigma staat tie op 0 = Lnb1 in geval dat men meerdere Lnb?s gaan gebruiken mee moet Lnb 2 op 1??n zetten en Lnb 3 op 2 zetten enzov. in het Enigma menu, M.a.w 0 (& Off) is beschouwt als Lnb 1!

Succes ermee toegewenst ;)

MVG
 
Originally posted by wiltop@msn.com
ja , zeg maar waar ik hem vandaan kan halen.



met nais2000 , heb ik wel beeld op astra en hotbird.

ik werk met spaun switches

12v en daarachter 2 maal 4 spaun switch.

dus 12 v schakelt de een of ander.

zou bij sky image toch beeld moeten hebben.

ga 'm weer laden

Bezig met het intype toen je erop reageerd,
Lees dat maar ff goed door joh dan weet je misschien hoe en wat!
Ik werk helaas niet met zoveel switch's in een dus kan je der niet mee helpen joh :(

Ik zal dadelijk uploaden op die bekende DVB site uiteraard... bij deze,

PS. ik zit zelfs nu al een uurtje of 2 naar die mooie blauwe -ogen van L. Croft- SKY te kijken alhoewel het regen hier in Limmamobabo :)

;)

MVG
 
Hallo Wiltop,

Is het jou gelukt ermee ???

Paar tipjes:

Die zapit map met dat 3 files nml Sat-Bou-Service.xml erin, altijd ff goed bewaren dit nadat je dat bouquets.xml op jouw smaak had aangepast ?Lees NL1 op 1 enzo?? en de service.xml ook op jouwe Dsq?s switches aangepast ?Lees als v.b Astra op Dsq 1 enzv?? , wanneer je een andere image wilt uitproberen moet je ff nadat je dat Netwerk IP goed ingesteld en bewaard had enzo upload deze 2 nml bouquets + service.xml naar dat zapit map van dat nieuwe image Maar de satellites.xml ?deze is in de zapit map die je al van DVB site gedownloaded had!? moet je hem naar /share/tuxbox/ + naar /var/tuxbox/config/ uploaden dus Niet naar zapit map daarna opnieuw starten ?dit doet je elke keer als je iets aanpast of verwijderd dit geld voor Keys files en of Emu?s uiteraard dus ff niet vergeten hem opnieuw te starten!? daarna ga je ff naar Menu -> 5-Service -> Servicescan : bij Diseqc moet het -in jouw geval dus- op 1.0 of 1.1 -of 1.2 als je ooit V-BoxII ermee gaan gebruiken!- gezet worden en bij Diseqcs settings moet het voor Astra op 2 , en voor H.Bird op 3 dit als je jouwe Spaun dsq 4in1 ingang 2 voor Astra en ingang 3 voor H.Bird ?Info: ik gebruik hier ingang 1 voor de draaibaar dat betekend staat tie op Off in Neutrino en op 0 in Enigma!? bedoelen zijn dan zou je als alles goed gaat nooit meer aan deze dsq gebeuren gaan denken als je weer een andere image wilde uitproberen gewoon de hele zapit met de inhoud van ff naar je bureaublad downloaden en goed bewaren daarna uploaden naar dat nieuwe image dan stroom ff voor 5sec. uit en weer aan krijg je meteen beeld te zien? bij deze.

Voor Enigma moet je maar ff m.v.b dat Liama-D.B.Edit de "Sat.mxl word naar /var/etc/ geupload ipv naar Config!? settings -zijn te vinden bij o.a : http://users.skynet.be/joshack/dreambox/index.html- doen uploaden... bij deze,

Succes en v??l kijk en luister plezier ermee toegewenst? bij deze,

;)

MVG
 
heb nu boxcracker 3.0 geladen , doet alles wat ik wil.

ook nederlandse taal

ned +sky + pol + tps
 
Originally posted by wiltop@msn.com
heb nu boxcracker 3.0 geladen , doet alles wat ik wil.
Jaaa dit image ken ik ook wel maar als je een zeer stabiele image wilt gebruiken der mee dan zou ik als ik jou was dat image gaan nemen... bij deze, maar -smaken zijn verschil uiteraard- goed.

ook Nederlandse taal... NL taal? hmmm :) zeg me helemaal niks joh :)

Groen beeld:
Stel dat men een nieuwer image erin heeft goed gezet en hem opnieuw heeft gestart met een normale gekleurde startup logo/foto maar toch krijgt men alleen maar groen beeld ?Lees niet dat er wel beeld maar met een groene achtergrond!? op de beeldbuis te zien, dat komt door het volgende -foutje?- nml: Men heeft een Nokia Dbox2 met een Avia 500 chip inside maar dat image maker door een of ander reden de Avia 500 file heeft vergeten in Ucode map bij te doen.
Een oplossing voor dit probleempje is heel simpel nml neem de Avia 500 file van een ander image maar en naar dat Ucode map uploaden daarna opnieuw laten starten dan krijgt men een normale gekleurde beeld weer te zien? bij deze,

Dsq 2in1:
Stel dat men een Dsq switch 2in1 ermee wilde gebruiken voor o.a Astra en H.Bird,
Om deze Dsq switch aan de praat goed te krijgen moet men ff m.b.v EditPad Pro dat service.xml ff aanpassen als het volgt nml: is de coaxkabel voor Astra in ingang A gestopt? Dan Astra op Dsq 0 , Hotbird op Dsq 1 en opslaan maar daarna ff in het M.Menu -> (5) Service -> Servicescan -> Dsq op 1.0 of 1.1 dan bij Dsq-settings Astra op Off maar Hotbird op 2 moet zetten!

Dsq 4in1:
Voor Dsq switch 4in1 geld nml bijna hetzelfde verhaal dus: als ingang A (Noem ik ff me Spaun 4in1 Dsq switch als een goed voorbeeld bij deze op!) voor Astra en B voor Hotbird en C voor Sirius bedoelen zijn dan men moet ff dat service.xml als het volgt gaan aanpassen nml: Astra Dsq op 0 , Hbird op Dsq 2 , Sirius op Dsq 3 en in het M.Menu Service: Astra op Off, Hotbird op 2, Sirius op 3 gezet moeten worden daarna schakelt dezen Dsq switches probleemloos van Astra naar Hotbird binnen een seconde om!
Als alles OK gaat met deze Dsq instellingen gedoe moet men maar ff dat zapit map met de inhoud van uiteraard naar zijn/haar bureaublad gaan downloaden en goed bewaren om met een nieuwer Neutrino image te kunnen weer gebruiken ermee zonder dat Dsq switches gedoe opnieuw te laten uitvoeren? bij deze.

Nou dat was het voor vandaag ;)

:)

MVG
 
nieuwe versie steamboard geladen , weer groen beeld , kun je nog eens uitleggen , hoe die avia 500 te laden , stap voor stap.


bij contorle ucode in dbox geeft hij aan avia 500 not found


hoe te uploaden naar ucode ?
 
Originally posted by wiltop@msn.com
nieuwe versie steamboard geladen , weer groen beeld , kun je nog eens uitleggen , hoe die avia 500 te laden , stap voor stap.


bij contorle ucode in dbox geeft hij aan avia 500 not found


hoe te uploaden naar ucode ?

Hallo Wiltop,

H??l simpel joh gooi het maar ff in: /var/tuxbox/ucodes (map!)/
M.b.v Total Commander of een dergelijke FTP progje daarna ff rebooten maar... Klaar is WilToppie ;)

Succes ermee toegewenst... bij deze.

;)

MVG
 
allemaal wel goed maar met commander kan ik alle mapen zien die in de software zijn.
vb de key map als ik nu de map vb viacess wil vervangen wil het niet lukken zelfs geen van allen.
als ik een nieuwe flash erin wil zetten lukt het ook niet want als ik de stekker eruit moet nemen is telkens mijn ip nr terug wat het vorige was ook als ik safe settings heb gedaan.
wat er nog ook is mijn dbox2 vertelt dat ik die flach moet copieren op een andere plaats?????.

wie kan me daar mee helpen
mvg swa
 
Originally posted by droopy
allemaal wel goed maar met commander kan ik alle mapen zien die in de software zijn.
vb de key map als ik nu de map vb viacess wil vervangen wil het niet lukken zelfs geen van allen.
als ik een nieuwe flash erin wil zetten lukt het ook niet want als ik de stekker eruit moet nemen is telkens mijn ip nr terug wat het vorige was ook als ik safe settings heb gedaan.
wat er nog ook is mijn dbox2 vertelt dat ik die flach moet copieren op een andere plaats?????.

wie kan me daar mee helpen
mvg swa

Beste SWA,

Ik kon je helaas niet helemaal goed volgen maar dat ligt zeker aan mij zelf dus Niet aan jou... bij deze,

Ik wil je wel gr??g en Gratis ff mee helpen als je vlakbij Lanaken woont ? dan flash ik hem voor jou -Lees ??k Gratis dus der hoef je Niets voor terug te geven of zo ;) - door met een goed werkende image en K*ysss erop... bij deze :)

Ik hoor het wel,

;)

MVG
 
toch even met bootloader geprobeert.
heb netwerkconakt.
de melding die ik krijg is...
flash loader v1.5
ppc boot 0.6.4
warning:cpu core has sillicon bugs check the aria.
board:###no hw id assuming tqm8xxl
dram: faked 32mb
flach 8mb.
na het inlezen krijg ik een map maar die is leeg.
met wincommander kan ik verkennen wat er in de box staat.
vb de key maps en verder.
normaal met dreambox kan ik mappen vernieuwen.
met dbox kan ik alleen maar lezen wat erin zit maar niets verwijderen.
ben zo al weken aan het sukkelen.
kan iemand helpen
mvg droopy
 
ik ben zelf een nieuweling , maar met Ws FTP95 lukt mij 't wel , te kijken en te deleten , wat er in de box zit.

althans dat denk ik.

je moet geloof ik wel opnieuw booten , met de box , dan zie je de veranderingen pas.
 
Originally posted by wiltop@msn.com
ik ben zelf een nieuweling , maar met Ws FTP95 lukt mij 't wel , te kijken en te deleten , wat er in de box zit.

@Wiltop,

Je moest toch met deze TC ftp prog ging werken maar niet met die ws95 joh ;)

@Droopy,

Ben je datgene die ik mee aan het emaillen over mijne dure tka DB2 was, Lees uit A.....,? bij deze.
zo ja, dan weet ik voldoende.
zo niet, neem dat ding met je mee maar ff dan zou ik hem hier aan de praat proberen te krijgen... bij deze,

;)

MVG
 
ik weet niet wat je bedoelt met deze 'TC ftp',

werk ook met SETRESTORE , om te backuppen en te uploaden , niet goed ?
 
Hallo Wiltop,

Total Commander 6.3 is veel makkelijker en uitgebreider -alles in 1- programma... ter info maar!

Dat prog ken ik hem -nog- niet want ik werk hier alleen met deze T.C + Telnet progje als ik nieuwe Camd moet CHMOD'en doe ik dat m.b.v Telnet.

PS. had je hem toch van mij met dat zip gekregen al of vergis ik me??? bij deze.

Al met al je kunt hem nog van de UMP site gaan downloaden (en de Cra... van moet je maar ff m.b.v Google op het net zoeken.)

Succes ermee toegewenst :)

;)

MVG
 
vraagje , dbox2

als je bv key's voor polsat wil updaten , hoe moet dat dan
 
Originally posted by wiltop@msn.com
vraagje , dbox2

als je bv key's voor polsat wil updaten , hoe moet dat dan

AU...
Gebruik maar ff dat SBII image -zie dat topic maar!- i.c.m met Evocamd v21... (Deze Evo21 moet je hem zelf ff uploaden/overschrijven maar daarna opnieuw starten dan wacht een sec. of 5 af tot er een beeld vers...!) En dat files -je weet wel wat ik ermee bedoel h??- wat je al hebt dan is tie AU... bij deze.

Kom je toch niet mee eruit? laat ff wat weten dan zorg ik wel ervoor... bij deze.

PS. Let wel ff op de naam, het Moet letterlijk -hernoemd worden- zoals dat oude zijn!!!

Succes ;)

MVG
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan