voordeel atmel tegenover funcard

G

geinponem

Ik zie steeds threads over de 2323/2343 en maak hieruit op dat dit een veelgebruikte kaart is terwijl in de 8515 weinig gebeurt.Nu vraag ik mij af waarom terwijl dacht ik de funcard meer mogelijkheden biedt of zie ik dat verkeerd.

Greetz een nooit te lui om te leren Geinponem

 
Een van de redenen zal wel zijn dat de 8515 kaart een heel stuk duurder is dan een 2323/43 en tot voor kort in Nederland moeilijk te koop was. Op zich heeft de kaart veel mogelijkheden,waarvan een veel groter geheugen er een is. Verder is het programmeer-programma annex editor (funprog) heel gemakkelijk in het gebruik en is een programmer relatief weer goedkoop. Maar zo lang de andere kaartjes ook doen wat de meesten willen tegen ongeveer de helft van de prijs zal de populariteit nog even wat minder blijven. Het is echter leuk speelgoed voor de echte hobbyist. Je zet er net zo gemakkelijk Irdeto als D2mac of Seca en sinds kort Viacces in.

 
Zeker weten , het grote voordeel is gewoon de grotere geheugen ruimte op de 8515 , je hebt dus meer ruimte voor extra dingen zoals bijv. de signature check.

 
Zeker maar nog meer voordelen zijn, betere update, sneller schakelen, en het oog wil ook wat niet, je kan aan de ledtjes de updates zien (altans als je zin hebt constant voor je reciever te zitten).

Bovendien hoef je niet zoals bij een gold via de pic te programeren, direct op de Eeprom knallen en hopa.

Helgo vind lampjes leuk :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan