Voordeel van Oscam ........

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.209
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
ten opzichte van CCcam.

Waarschijnlijk kunnen de eendjes hier wat over vertellen.
Maar ik ben opzoek naar de/het verschil tussen deze 2 en waarom deze beter is.
 
Op de eerste plaats kan CCcam v.w.b. de Nederlandse zenders net zo goed emuleren als OScam. Wat de voordelen van OScam t.o.v. CCcam zijn is een persoonlijke zaak. De een vindt iets een voordeel, een ander weer niet.

Wel is het zo dat CCcam al geruimte tijd niet meer (door)ontwikkeld wordt en het een kwestie van tijd is voordat CCcam helemaal achterhaald is. OScam is springlevend.

In OScam kun je veel en veel meer configureren, hetgeen het voor een beginnende gebruiker niet eenvoudiger maakt. Echter es is zoveel op internet te vinden en als je naar ons bericht over hyperlinks kijkt zie je dat er een prachtige WiKi is voor OScam.

Een ander groot voordeel van OScam is dat je in OScam de "rate limit ecm" kunt instellen, hetgeen van belang is als Canal Digitaal anti-cardshare maatregelen neemt (2e week 2012) ?n je kaart meer dan 4 ecm gebruikt.

Verder kun je andere dingen instellen in OScam zoals: "ratelimitseconds" en "cooldown". Dingen die bij die maatregel van Canal Digitaal ook "handig" (kunnen) zijn.

Tja en dan natuurlijk de geweldige webinterface waar je zoveel mee kunt (zien).

Verder zijn er voor de diverse OS'n veel meer OScam versies beschikbaar.

Tja en dan zit er natuurlijk tenminste 1 backdoor in CCcam, waar we hier verder niet op ingaan.

Enz. enz.
 
Ik had al een vermoeden.
Maar ik ga me er eens in verdiepen.

Bedankt.
 
Maatregel Bij Canal+ 2012
bij oscam.server vul je in:
ratelimitecm = 4 (max vier verschillende kanalen)
ratelimitseconds = 10 (voor welk tijdsbestek geldt de ratelimitecm)
Cooldown = 10, 60 (hoe lang mag je to the max belasten (10) en hoe lang moet er dan gepauzeerd worden voordat de card de lock opheft (60) )

Exacte waardes moeten nog experimenteel vastgesteld gaan worden voor M7 groep cards
Wallonie en Luxemburg schijnt de lock al te hebben,
Vlaanderen volgt volgende week
CDS NL volgt 2e week januari 2012

Dit laatste allemaal uit niet officiele bronnen

Bedankt. met je gegevens m'n oscam.server aangepast.
[reader]
label = lower
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0100
detect = cd
mhz = 300
cardmhz = 357
ident = 0100:000000,00006A
group = 1
emmcache = 1,1,15
lb_weight = 1000
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10
cooldown = 10, 60
 
@snowman: kijk a.u.b. eerst eens rond op het forum of gebruik de zoek functie. Hetgeen jij in het vorige bericht vermeld is al hier
op het forum geplaatst. Daarnaast vragen we ons af wat het door jouw geplaatste met het onderwerp van dit draadje te maken heeft...
 
Stel je wilt overgaan naar Oscam (ik ken het alleen van horen en zeggen) kun je dan nog steeds sharen met de c lijn die in CCcam gebruikt word?
Hoe gooi je de boel om, ik zag een convertor tool staan op het forum.
 
Ja OScam kan connecten naar en van CCam. Is geen C-regel omdat de syntaxis in OScam anders is maar in feite is het hetzelfde.

Omzetten van CCcam naar OScam is in principe zo gebeurt, alleen je moet eerst alles van OScam goed lezen en begrijpen en dat is nogal wat. Probeer eerst OScam draaiende te krijgen met je lokale kaart(en) en pas daarna de shares gaan behandelen. Verder kun je als je webif gebruikt alles maar dan ook alles via webif doen en het grote voordeel is dat je via webif op een optie/keuze kunt klikken en je wordt verbonden met de WiKi zodat je eerst kunt lezen wat die keuze inhoudt.
 
Dan word het tijd dat ik daar mee ga beginnen. Zal moeders leuk vinden :) Heb je dan geen last meer van dat 4 idents gedoe of blijft dit het zelfde maar kan je het beter aanpassen?
Zijn er standaard bestandjes voor internsharen die alleen hoeft aan te passen?
Kan je oscam naast CCcam laten draaien?
 
Nee
Nee
Ja

;)

Heb je met OScam geen last meer van dat 4 idents gedoe: Nee. 4 ECMs blijven van toepassing dat is dus niet EMU gerelateerd.

Er zijn geen standaard bestanden voor (intern) sharen. Je hebt een configuratie die per persoon/systeem/kaart verschillend zijn. Je zult van scratch af aan moeten beginnen al zijn er natuurlijk voorbeelden die je kunt aanpassen naar jouw behoefte/systeem e.d.

Ja naast OScam kun je CCcam blijven draaien maar waarom zou je dat doen als OScam prima zelf CCcam kan "emuleren". Wij hebben meerdere kaarten en per kaart hebben we een aparte OScam draaien en daarnaast een OScam-main. Alle Oscam connecten dus met die OScam-main en de OScam-main is het bestand dat connect naar en van proxies/clients/servers. Als om wat voor reden OScam op een kaart vastloopt, blijft de rest gewoon draaien. Zie dit maar als voorzorg.
 
Zo te lezen ben jij een fan van oscam. Bedankt voor je antwoorden. Ik ga mij eens ori?nteren. Als ik mij hier in vastbijt houd dan rekening met een hoop vragen. Want opgeven ken ik niet
 
Er is hier een WiKi in de duitse, engelse, franse en italiaanse taal.

Zoals vermeld, zie dat je oscam met webif draaiende krijgt en configureer het via webif en maakt gebruik van de hyperlinks tijdens de webif configuratie met de wiki ;-)
 
Eerste indruk is dat het ingewikkeld is.
 
Wel het is niet ingewikkeld. Het is als met zo veel dingen als je het eenmaal weet/snapt, valt het best mee. Het is zeker niet zo dat je even wat info leest en dat je daarna oscam goed hebt geconfigureerd en dus "draaiende" hebt. Je moet er echt de tijd voor nemen. Het heeft ons een week (7 dagen) gekost om alles te lezen, te snappen en het draaiende te krijgen en eigenlijk is het nog steeds niet perfect. Het is totaal anders dan CCcam maar daar staat tegenover dat je open source is en je dus geen last hebt van vermeende backdoors en bovendien dat je er veel en veel meer mee kunt dan met CCcam.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan