voorste gedeelte van grote teen uit de kom

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
928
Punten
113
Leeftijd
75
:-\    ik op mijn scooter naar de winkel , en nadat ik mijn spulletjes bij elkaar had op naar huis,

Rechts af manoeuvrerend tussen 2 van die half ronde  betonblokken die daar weet ik veel waar voor staan ,  Maar deze twee stonden dichter bij elkaar dan normaal, Komt er een Volkswagen met een kerel met petje de hoek om gescheurd dus ik voet van de treeplank van de scooter  en meer uitwijken naar rechts , komt deze klem te zitten tussen scooter en betonblok, schoen vloog uit.

Je wilt niet weten wat ik toen allemaal zei. Verrekte van de pijn maar na een minuutje zakte deze iets en ik frommelde mijn schoen weer aan en ging huiswaarts.

Thuis aangekomen zei ik tegen moeder de vrouw schrik niet volgens mij is mijn rechter voet bont en blauw.
Schoen uit sok uit en gvd het nagel kootje van de grote teen wees 45 graden omhoog,  blauw viel mee maar op enkele plekken wel dik, maar die teen zag er echt niet uit.

Dus maar de Huisartsenpost gebeld , kon gelijk komen , na een half uur met blote voet gewacht te hebben was ik aan de beurt, strompelde achter hem aan, naar behandel kamer , hij keek er na en zei , ah die is uit de kom , ga maar even op de bracard liggen dan zet ik hem terug.

GODVER DE GODVER DE GODVER alsof hij hem eraf trok, kreeg het niet voor elkaar , hij gleed weg , (schijnbaar te veel tenen kaas) , dus een paar rubberen handschoenen aan en hij weer rukken aan die teen en GODVER DE GODVER DE GODVER< eindelijk floepte de teen weer in de kom.

Op mijn vraag of er misschien iets gebroken kon zijn, antwoordde hij , na wat beweegonderzoekjes dat dat waarschijnlijk niet zo was.

Er konden wel fotoos gemakt worden maar als er een breukje was deden ze er toch niets aan moest dan vanzelf genezen, Pijn trok al weg en kon weer op de voet staan,

Ja dat is nu 3 uur geleden en de pijn is draaglijk maar echt gewoon lopen is er niet bij meerdere plekken hebben een knal gehad, voet is gewoon dubbel geklapt onder de scooter en betonblok en grote teen was de klos.

Pffffffff zit nu vol met pijnstillers maar heb nog steeds een raar gevoel in mijn lijf van de schrik.

Hopelijk is het met een paar dagen over, alhoewel sommige er maanden plezier hebben.

heb me gelijk ziek gemeld bij moeder de vrouw dus vandaag chinees (normaal kook ik want ik wil lekker eten) maar vandaag even niet.

Wat jammer nu, dat de "leukjes" op mijn computer niet werken, want dit vind ik een bijzonder "leuk" verhaal...  :'( :'( :'(

Maar bij deze dan maar...  ;) 
Je zit de laatste maanden wel in de hoek, waar de klappen vallen, Matrix... Sterkte, gr. George

Ja nadeel van ouder worden je wordt te oplettend zodat je veel over het hoofd ziet

en dan mijn dochter, die zei tegen mij

Niet zeuren pa ik had laatst een vis uit de kom heb je mij ook niet over gehoord

Hahaha  :) :) :) :)  gr. George

Heb ongeveer hetzelfde gehad als hij morgen nog zo'n pijn doet dat je er niet of moeilijk op kan lopen toch een foto laten maken.
Zelf had ik een scheurtje in het bot en hij is toen in het gips gegaan en een week of twee met krukken gelopen.
Dus bij mij is het al een 20 jaar geleden maar toen ging hij gewoon in het gips dat de dokter nu zegt dat ze er niets aan doen begrijp ik dan ook niet.
Maar probeer hem te ontzien dus een paar krukken lenen als het morgen niet een stuk beter gaat.

Als ik dit lees dan ga ik maar geen carnaval vieren dit jaar...

matrix, Beterschap met je kromme teen1

Dit noemen ze genieten van je oude dag. Nu krijg je allerlei mankementen waar je vroeger geen last van had omdat je veilig op kantoor zat.

geen carnaval vieren dit jaar...

@Freggel: Toch wel...!!! Denk aan het gezegde, dat dronken mensen altijd goed terecht komen...

allerlei mankementen

@Matrix: Waren er al computers, toen jij nog op kantoor zat... Want dat was een van je laatste "mankementen...

gr. George..

marie zei:
geen carnaval vieren dit jaar...

@Freggel: Toch wel...!!! Denk aan het gezegde, dat dronken mensen altijd goed terecht komen...

allerlei mankementen

Marie, ik vier dit jaar g??n Carnaval, tenminste niet in het weekend dat het carnaval is!!!

Hier hebben we dit jaar een Carnavalafterparty, Freggeltje krijgt een week na carnaval bezoek van een man die een staf en een pot mosterd bij heeft, en dat moet gevierd worden zonder blessures die opgelopen kunnen worden tijdens Carnaval. :biggrin:

Wat Matrix doet moet hij zelf weten...

ach gatver wordt ons Freggeltje1 freggel50

PS wel verwarrende dat je MOET vetgedrukt hebt en ik maar klikken

Wat is er van je ontwerp dan terecht gekomen ?

Ik mag me verblijden in april met 65j en wel op 2e paasdag en moet gvd dan nog 3 maanden wachten op mijn eerste AOW uitkering, scheelt een mooie gebogen smart TV

Wat Matrix doet moet hij zelf weten...  nou dat is een makkie, regelmatig van de scooter af flikkeren laptops voorzien van virus, oppassen op een meute kleinkinderen, financieel mijn kinderen sponsoren omdat wij oudjes toch bulken van het geld volgens Edwin Rutte zijn broer.

en van moeder de vrouw mag ik (ehhhh Moet) de kamer aanvegen dweilen eten klaarmaken, boodschappen doen, wc's schoonmaken, ramen lappen, helaas mag ik vanwege artrose in de onder rug niet meer in de tuin werken en dat vind ik me toch jammer ;-))))).

Daarnaast onze huiskat 2 keer per dag 2 pillen in de bek gooien , heb nu zeer fraaie tatoes op mijn armen en handen.
En ik mag een uurtje eerder naar bed dan zij, waarom weet ik niet meer , Had iets te maken met hoe heet dat ook al weer..............

Ik blijf lekker thuis gamen met carnaval ofzo, blij als dat weer over is..... jaaaaa en dan van een rasechte Maastrichtenaar, ongelooflijk he? :biggrin:

Dju zeg, vervelend ongeluk. En wel apart, heb nog nooit gehoord dat een teen uit de kom kon raken, maar blijkbaar dus toch wel. Weer iets bijgeleerd. ;)

Gelukkig dat het weer allemaal rechtgetrokken is en kan genezen, hopelijk met zo weinig mogelijk pijn!
Alvast snelle beterschap gewenst!

met 4x1000mgr paracetamol en 4x 20mgr codeine is het doen maar zonder schoen.

Het uit de kom raken was niet het enige euvel er zijn meerdere plekken beschadigd en voet is ietwat opgezwollen ,

Maar bij het terugzetten van dat voorste stuk van die grote teen , toen zag ik wel even sterretjes en schreeuwde het wel uit.
De beul zei dat dat een normale reactie was want hij moest het teen botje zeker 1-1,5 cm oprekken om hem weer in de kom te krijgen.

Ik kan iig  weer strompelen.

Allen bedankt voor het medeleven en dat na alle wensen een 10 tal dagen geleden.

Laat die "beul" nu gelijk hebben maar hij had wel lokale anesthesie kunnen geven. Je hoeft tegenwoordig nl. geen pijn meer te lijden. Maar ja zal wel met de kosten e.d. te maken hebben.... Hoe het ook zij, je zult er nog wel even "last" van hebben en de voet zal voorlopig gevoelig zijn. Gelukkig is er naast chinees ook nog japans, italiaans, mexicaans, turks en nog veel meer buitenlands eten te koop ;) Goed herstel gewenst

Idd had ik gevraagd naar een verdoving.Maar de arts zei mij dat om een grote teen te verdoven de injectie meer pijn zou doen dan de teen weer in de kom te trekken.De zenuwen van de grote teen schijnen zeer vervelend te bereiken zijn om lam te spuiten

Maakt allemaal niet meer uit want dat is allemaal gepasseerd. Hij had ipv je teen ook je voet kunnen nemen. Dat doen ze in zo'n geval niet graag, maar is wel de makkelijkste oplossing.

@Eendenteam: De makkelijkste oplossing lijkt mij toch geen verdoving geven... Voor zo?n dokter in ieder geval...  :p :p :p gr. George

Na twee weken teen nog pijnlijk voet nog dik wreef voornamelijk en super gevoelig.
Schoen kan weer aan maar niet dicht geknoopt veter verwijderd. Nog een paar weken volgens fysiotherapeut.

Phuu... duurt lang zeg, had gedacht dat dit na een 14 dagen wel over zou zijn maar blijkt dus van niet. :(

the matrix zei:
Na twee weken teen nog pijnlijk voet nog dik wreef voornamelijk en super gevoelig.
Schoen kan weer aan maar niet dicht geknoopt veter verwijderd. Nog een paar weken volgens fysiotherapeut.

Ik denk dat een eventueel defect aan het paaltje, wat jij geraakt hebt, sneller hersteld is dan je teen. ;)
Maar beterschap gewenst en ik hoop ook op een voorspoedig herstel.

paaltje? het was een betonnen stootblok voor geparkeerde autoos en die geven echt niet mee . mijn voet zat klem tussen onderkant scooter en die betonnen balk (120kilo scooter en mijn gewicht 60 totaal dus 220 kilo ramde mijn voet bij wegrijden

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan