Voorstellen en 800HD vraag

Is gemini hier beschikbaar om te downloaden ?
Nee, helaas. Wij ondersteunen wel clone ontvangers middels support voor zover we dat kunnen maar we hebben geen firmware ter download er voor.

In onze downloadsectie hebben we momenteel zelfs helemaal geen firmware meer aanwezig, behalve 1 oude Nabilo uit nostalgie voor de DM7000/7020.

Dit omdat ook de diverse originele firmwares zo vaak en veel veranderen dat het bijna niet doenlijk is om dat nog bij te houden.

 
Dank, deze had ik wel gezien en bekeken maar welke kan ik downloaden of maakt dat niets uit zolang er maar DM800 bij staat ?

Zo zie ik o.a. v4 staan en v5.1 maar ook gemini en gemini2

 
Zo te zien zijn dat originele Dreambox images. En als ik me niet vergis kun jij alleen voor clone aangepaste images draaien, toch?

 
Scubadiver:

V.w.b. die eerste link, de download links werken niet meer.

V.w.b. die tweede link, dat domein bestaat niet meer, vermoedelijk heb je dit in een oude thread op ons forum gevonden?

 
Nee Tiger heb deze gezocht via google .....dus niet je beste vriend  ;-)

Had ze eigenlijk ook niet gecontroleerd.

Maar is ook niet veel voor clones uit te halen.

 
Het is me nog niet gelukt en ik denk nog wat fout te hebben gedaan. Ik wilde gemini er op zetten maar na de reboot start die weer op met in beeld het ip adres en ***stop***

Toen dacht ik openpli weer te proberen maar ik kreeg een ander firmware upgrade scherm voor me en hij wil de firmware niet meer upgraden.

Hij blijft nu stil staan en er gebeurd niets meer.

Heb ik wat fout gedaan en kan ik dat nog herstellen ?

Update :

Na het opnieuw opstarten zie ik dus het IP adres van de box en ***stop*** en de verklaring dat de box niet is opgestart met Linux

Tenzij ik het booten heb afgebroken is er niets aan de hand maar ik denk dat dit wel het geval ik geweest want de aardlek ging er uit

Kan ik er nog wat mee ?DB serie nummer is in beeld en hij is van 29-10-2008

BL is 60 van 20080509

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan zijn dat je er te oude of verkeerde firmware op hebt proberen te zetten.

Als hij via de web interface niet meer reageert kun je nog middels DreamUp proberen.

 
Sorrie voor de late reactie maar ik ben nog al druk.

Ik heb geen seriële aansluiting op mijn laptop maar wel enkele USB aansluitingen maar ik heb geen USB naar seriële kabel dus moet ik die gaan kopen, is toch nooit weg.

De vraag is welke kabel heb ik nodig ? Cross of straight of ?? Iemand een linkje naar de juiste kabel ?

 
Cross...

Ik bestel al mijn kabels en andere dingen voor zoiets bij alle kabels . nl (link mag niet is commercieel) ;)

 
Cross of Straight. Voor de usb naar serieel kabel? Kun je dat kiezen dan? Ik dacht dat daar maar 1 model voor was. Maar als je kunt kiezen is het inderdaad cross voor dat geval of liever gezegd nullmodem, wat zo heet dat bij seriele kabels.

Als je de netwerkkabel ook wilt aansluiten, kan het beiden. Een crossover netwerkkabel alleen nodig als je de UTP kabel rechtstreeks op je pc aansluit.

Normaliter kun je hem ook gewoon op het netwerk aansluiten (switch of router bijv.) middels een normale UTP kabel.

V.w.b. de netwerkkabel kan het dus beiden afhankelijk van de keuze die je maakt.

 
Het heeft even geduurd maar ben er weer mee bezig en ik heb met Dreamup 1.3.3.11 kunnen flashen maar ik weet niet hoe ik cccam geïnstalleerd krijg.

Beiden zijn geen openpli en die wil ik er het liefst op hebben en dan één die gelijk cccam mee installeert

Ik heb er 3 geprobeerd maar alle drie geven ze aan dat de file corrupt is of te oud

Alle 3 zijn het openpli 2.1 voor sim 2.01 met SSL 84D

Doe ik wat fout als ik openpli installeer of ligt het inderdaad aan de oude versie van openpli ?

Heeft iemand soms een goedwerkende versie ?

 
Hier zijn voor de dDreambox 800 hd clone images te vinden.

https://www.linuxsat-support.com/board/123-dm800-hd-clone-images/

Maar zie hoe groot de images zijn,want zoveel geheugen heeft de 800HD ook niet ,anders gaat u een paar bLz terug en zoek op de open pli Black hole, open vision, of satdreamerGR.

Maar u kunt ook een gimmini of merlin  cloon image er opzetten, dan zet u in de plugins een MMboot, en via de MMboot kunt u verschillende images uitproberen zonder het image in de flach te belasten, op voorwaarde dat er in de DM 800 een harde schijf zit, , maar het kan ook met een usb.

Zoek maar op google "image plaatsen met een MMboot."

Een CCcam of oscam emu IPK zet u in de TMP, en dan via de afstand bediening naar sofweare manager(plugin open pli) daar de ipk in de map TMP installeren de box herstarten en dan moet het lukken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels heb ik openpli 6.0 er op staan maar weer werkt de afstandbediening niet dus kan ik niet verder met de installatie.

Ik kreeg een link naar een kompleet voorfrontje voor mijn PVR maar die blijkt uitverkocht te zijn en nu heb ik deze https://www.ebay.com/itm/10pcs-Universal-Integration-IR-Infrared-Control-Receiver-TL1838-VS1838B-HeadFJB/254031697785?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 IR sensors besteld maar als iemand een compleet werkend PVR frontje heeft dan hoor ik het graag.

 
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is het gelukt .... of toch niet ?
Gisteren heb ik een kapotte kabel PVR gekregen en daar heb ik het voorfrontje afgehaald en op die van mij gezet.
Afstandbediening reageerde dus kon ik verder en ik heb de cccam geïnstalleerd en alles werkte en ik kon de hele avond TV kijken tot ik hem uit zette
Vanmorgen zag ik dat die aan stond maar met Dream Media -> error! in beeld, balen want hij deed het zo goed gisterenavond.
Opnieuw opstarten hielp niet en ik kon hem ook niet via LAN bereiken dus maar weer aan de serial kabel maar nu kom ik niet verder en blijft het steken bij de melding "Upload completed, waiting for acknowledge..." maar hij ziet de box wel wat in het vak daaronder staat 17:37:45 box type:biggrin:M800
In het display staat dan
Dream Multimedia
->error!
look atwww.dm7020.com
* ERR01: NO CA FOUND

Iemand een idee hoe ik het kan herstellen ?

 
Hallo Nol.

Leuk je weer terug te zien, helaas met minder leuk nieuws zo te lezen.

De melding die je krijgt gebeurt vaak als je een origineel of een verkeerd image in een clone flashed. Het is een bekende melding.

Wat dat betreft kan ik helaas alleen terugverwijzen naar vorige berichten.

De "no ca found" meldingen zijn vrijwel uitsluitend weg te krijgen door een correcte firmware voor jouw simversie via DreamUp er in te flashen.

Ik zou toch nog eens over een goedkope nieuwe ontvanger denken, bijv. een Xsarius Pure HD voor 85 euro een goed ondersteunde HD ontvanger of een VU+Zero voor ongeveer een tientje meer.

Geen gedoe meer met firmware zoeken en gewoon originele en Openpli firmware flashen.

 
Ik heb inmiddels een echte dm800hd gekocht maar wil deze PVR gebruiken om te leren.
Vreemde is dat hij het gisterenavond goed deed en vanmorgen ineens niet meer.
Ik krijg geen no ca found error als ik hem gewoon opstart maar dan krijg ik de melding error, meer niet.
Sluit ik hem met een serial kabel aan en start ik dreamup dan krijg ik de melding no ca found

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan