Vraag aan Diesel rijders

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
399
Punten
83
Leeftijd
73
IK heb nog steeds problemen met mijn auto.
Rover 45 Diesel.
Hij start goed maar tijdens het rijden houd hij in.
Heb al wat benzine bij getankt en het is nu een stuk beter maar hij loopt niet lekker.
Zijn hier meer mensen met dit probleem?

Kan ??n de verstuivers zijn, maar ook dat er vocht in dieselolie zit of al in de tank zat, wat nu met de vorst problemen geeft.
Vroeger zaten er bij vrachtwagens een glazen potje met een filtertje er in tussen de brandstof pomp die je dan kon schoonmaken en dan liep ie weer een tijd goed.
Ik heb destijds nog een Daf 120 gehad voor het vervoer van mijn zweefmolen gehad en die had daar ook vaak problemen mee.
Nu is dat met auto's anders, maar vocht (condens) kan met vorst het probleem zijn.
Een paar jaar geleden had ik een BMW diesel en die had een kapotte verstuiver, die knetterde soms en daardoor stotterde hij ook. Bleek dus dat die verstuiver kapot was en heb hem vervangen, daarna was het weer goed

Het is de kou zijn geweest denk ik BH.
Hij loopt nu weer goed

Janblues;220940 zei:
Het is de kou zijn geweest denk ik BH.
Hij loopt nu weer goed

klinkt als een brandstof filter
als die vuil is krijg je ook deze problemen
en als het koud is ook

diesel slecht lopen met kou
meestal een vocht probleem, omdat het zo koud is geweest bevriest het water in het filter, bij sommige kun je dit aftappen, aan de onderkant zit een plug deze kun je losdraaien.
benzine bij de dieselolie was vroeger een veel gebruikt iets, maar tegenwoordig doen de fabrikanten dit al, geen benzine maar iets anders.
in diesel zit parafine en als het te koud word gaat deze parafine vlokken en daarom komt de diesel niet meer bij de pomp, verstuivers of door het filter
dus benzine heeft echt niet meer nodig
hetzelde met lpg rijders, lpg is een mengesel van butaan en propaan
nu bevriest butaan in de winter.
dus in de zomer is het mengsel meer butaan dan propaan en in de winter is dit andersom

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan