Vraag aan Pikkie over aan bezoek Boetsenbos overgehouden gewoonte!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.455
Punten
113
Leeftijd
61
Beste Pikkie.

Eigenlijk is dit een vraag aan jou als goede vriend en bierdeskundige.
Ik heb namelijk een slechte eigenschap overgenomen uit het Boetsenbos. Nja misschien niet zo slecht maar in elk geval wel vreemd voor mij.

Bij de BBQ was men immers weer eens vergeten donker bier voor mij te regelen. Want die kamelenpies die ze pils noemen drink ik immers niet.:biggrin:

Echter is Boets, zoals bij velen bekend, een uitstekend gastheer en wilde niet horen van mijn plan om het voor mezelf gewoon bij limonade en cola te houden. Er werden wat idee?n gesuggereerd maar die werden door mij afgewimpeld als zijnde te sterk (trappist) en niet zoet genoeg.
En na het noemen van dit laatste argument, schoot Boets iets te binnen, wat in het Brabantse land schijnbaar toch wel bekender moet zijn want opeens ging onze freggel1 en andere lieden beamen dat dit lekker moest zijn.

Er werd een zeer groot glas ter beschikking gesteld. Hierin werd een bodem Grenadine geschonken en daarop op een nette wijze een compleet flesje Westmalle dubbel leeg gegoten.:p

Na enige voorzichtige en keurende blikken mijnerzijds en de garantie van een niet nader te noemen andere aanwezige dat die het wel zou uitdrinken als ik het niet zou lusten, heb ik voorzichtig eens aan het spul geproeft.

Om een lang verhaal kort te maken.... een en ander heeft er niet alleen toe geleid dat ik er (op het gemak uiteraard) 3 stuks van achter elkaar heb leeg gedronken aldaar, maar erger nog... dat ik er hier ook zin in kreeg. En wel zoveel dat ik een paar weken geleden al een paar flesjes Westmalle dubbel had gekocht.;)

En verleden week zaterdag en ook afgelopen zaterdagavond heb ik het maar eens geprobeerd. Maar met een licht probleem.
Echte grenadine is in Maastricht schijnbaar zo goed als niet te krijgen. Dus ik gewone aanmaak limonade genomen, want dat zou ook werken zo werd me gezegd door een lokale drankenhandel.

Een glas ter grootte van wat ik bij Boets had was ook niet snel genoeg gevonden dus uiteindelijk heb ik hier thuis gewoon een soepkom genomen, dat werkte ook, je had me eens moeten zien.:) :drink:

Het smaakt zo goed, alhoewel nog niet helemaal zo goed als bij Boets. Ik zag ook een vreemd soort plakkerig schuim wat nog bovenop kwam en bleef drijven. Hetgeen overigens ook gewoon hier naar binnen gegoten is.

Aan jou als deskundige daarom nu de volgende vragen:

1.) Kan het zijn dat Grenadine zich beter hecht met bier en daarom de smaak iets beter is en ook bij Grenadine niet van dat plakkerige schuim ontstaat?
2.) Gezien ik dit nu elke zaterdagavond wil hebben (en misschien nog vaker), ben ik dan nu verslaafd geworden aan het goedje?
3.) Zijn verdere bezoeken aan het Boetsenbos nog wel te vertrouwen, gezien nu blijkt dat ik als niet-drinker, opeens bepaalde gewoontes mee naar huis blijk te nemen na afloop?

Geen grenadine???

Neem dan een blik karvan cevitam!

Is bijna hetzelfde. :biggrin:

Beste Bt je hebt nu een enorm probleem, je bent op een vreselijke manier misleid, dit houd voor jou in dat je nu naar een afkick centrum moet om speciale medicijnen hiervoor te halen.

Door dat spul van boets en freggel ga je dubbel zien wat betekend dat je als keurmeester niet meer up to date bent.

Big Henk en ik waarschuwen niet voor niets om van die 2 wat aan te nemen, ze doen niet alleen in louche handel maar zitten ook nog eens in het VOO DOO gebeuren, ze hebben hiervoor een medicijnman ingehuurt.

Kortom BT duik onder zoek deskundige hulp neem vooral geen raad meer van die 2 aan.

Ik weet zeker dat je vrienden hier op forum jou zullen steunen in de zware tijd die gaat aanbreken.
Probeer het weg te spoelen met liters donker bier dat kan je redding worden maar doe dit alleen op een donkere kamer laat je daar opsluiten desnoods met 2 kratten donker bier...

Je vriend Pik..

Kijk ze hebben gewoon een recept van het internet gehaald BT en er hun eigen mixje van gemaakt.

Voor de echte Grenadine zie dit maar eens :drink:

Grenadine maken schijnt dus heel envoudig te zijn lees maar eens, kun je zien dat ze er mee gerotzooit hebben!
--------------------------
U kunt grenadine ook eenvoudig zelf maken door granaatappelsap met suiker in een pannetje in te laten dikken tot een stroperige massa. Zelfgemaakte grenadine heeft alleen niet dezelfde sprankelende kleur die men verkrijgt met het kant en klare product. Grenadine is in eerste instantie een product voor het maken van limonade. U kunt grenadine invriezen, aangelengd met eenzelfde hoeveelheid water. Dan verkrijgt u een mooi rood, zoet waterijsje. Grenadine kan ook een zoete en kleurrijke toevoeging zijn over roomijs, yoghurt en pudding. Grenadine is een prima vervanging voor rode wijn bij het bereiden van stoofperen. De zoete grenadine combineert prima met de zure smaak van rabarber.

Grenadine is niet alleen een bestanddeel van cocktails, maar wordt eveneens gebruikt in diverse likeuren. Er zijn ook bieren die worden aangelengd met een scheutje grenadine. Een Tequila Sunrise maakt u met tequila en jus d?orange. In het midden van het glas laat u een scheutje grenadine vallen. Een ander populaire drank is de Snakebite, waarbij u de grenadine mixt met cider.
---------------------------------------
Grenadine is een rood gekleurde siroop. Oorspronkelijk wordt de siroop gemaakt van suiker en granaatappel. Tegenwoordig bevat de grenadine in de winkel echter nog maar een klein percentage granaatappel. De naam grenadine is dan eigenlijk niet meer terecht. De naam ?grenadine? is afkomstig van het Franse woord voor ?granaatappel?. Voor het maken van grenadine wordt ook veel gebruik gemaakt van appels en vlierbessen.

Grenadine is onmisbaar in de cocktailbar. Het is een populair ingredi?nt in vele cocktails, zoals de Tequila Sunrise. De populariteit voor dit doeleinde komt waarschijnlijk voornamelijk vanwege de prachtige, levendige, dieprode kleur. Tegenwoordig wordt die dieprode kleur voornamelijk bereikt door toevoeging van kunstmatige kleurstoffen. Voor het bereiden van de cocktails maakt het in feite niet uit of de siroop daadwerkelijk van granaatappel is gemaakt of een surrogaat is. Het gaat bij de cocktail voornamelijk om de rode kleur en de toevoeging van suiker.

Grenadine is verkrijgbaar bij de supermarkt. U vindt ze bij de limonadeafdeling. Er is veel verschil in prijs en kwaliteit. Grenadine wordt aangeboden in glas, plastic flessen en aluminium flessen. Ongeopend is grenadine meerdere maanden houdbaar. U kunt voor de houdbaarheidsdatum de informatie op het etiket raadplegen. Geopend kunt u de fles nog enkele weken in de koelkast bewaren
--------------------------------------

BT ik hoop dat je snel weer de oude bent vriend!
Big-Henk

Beste Bt je hebt nu een enorm probleem, je bent op een vreselijke manier misleid, dit houd voor jou in dat je nu naar een afkick centrum moet om speciale medicijnen hiervoor te halen.
Ik was hier al bang voor. Gelukkig is een en ander door mijn wantrouwen nog beperkt tot de zaterdagavond en ik zal op zaterdag dus ook geen keuringen meer uitvoeren en in elk geval je tip opvolgen en veel donker bier drinken en me bij een afkickcentrum melden.
Ik wist wel dat ik op jou kon rekenen Pik! Mijn dank is derhalve zeer groot.

@Big-Henk: Ik had al kunnen bevroeden dat het niets origineels is, maarja je weet hoe dat gaat, je bent op een feestje, er zijn andere betrouwbare personen aanwezig zoals o.a. Fun Mods, maarja, iedereen had al het nodige aan pils op dus die zagen het wellicht ook allemaal niet meer zo zuiver en toen hebben de heren hun slag geslagen.

Fijn te zien dat er hier toch nog steun te vinden is voor een arme verslaafde zoals ik nu ben. Ik ben bij die zware tijd nu toch iets lichter tegemoet te kunnen zien nu ik me door jullie gesteund zie!

We blijven je steunen door zware tijden zal je heen gaan maar op vriend BH en mij kan je rekenen

Kijk, dat doet een mens goed om te horen en een tijger ook. Als jullie in de buurt zijn, kom gerust ook even een Westmalle drinken.:biertje:

Tiger, bij de eerst volgende BBQ's gaan we jou nog meer verleiden met bierspecialiteiten hier uit de buurt!!!

Bierparadijzen zat hier. :bier:

freggel1;198840 zei:
Tiger, bij de eerst volgende BBQ's gaan we jou nog meer verleiden met bierspecialiteiten hier uit de buurt!!!

Bierparadijzen zat hier. :bier:

Ik zal mijn vriend verdedigen tegen jullie praktijken....

Graag. Daarnaast trap ik er niet meer in, als ik geen Westmalle krijg dan kom ik niet.:biggrin::biggrin::biggrin:

pik door jou opmerkingen voel ik me nu als echte brabander toch zwaar op mijn pik getrapt freggel en boets je laat je toch niet gek maken door die drie,want dan schiet ik ook te hulp
als echte brabander en anders gooien we bert ook nog in de strijd hij heeft het dan wel aan zijn knieen maar voor de boel in de gaten tehouden is hij nog optimaal.
gr frans

Ik voel mezelf niet op mijn ... getrapt hoor door Pikkie.

Blijkbaar begrijpt hij niets van het bourgondische Brabantse leven, en alles wat daarbij hoort???

Ik heb hem al meerdere malen uitgenodigd om eens gezellig te komen BBQ-en, als hij naar hier komt pikt hij meteen nummer10 op, want daar komt hij haast voorbij, 10 kan als het moet naar huis rijden, want we zullen Pik wel eens leren wat het drinken van Westmalle en dergelijke is!!!

Voordat we hem met een kruiwagen de kofferbak induwen, vol van biefstuk en ander lekker vlees, schenken we hem eerst nog een lekker Schrobbelaartje, want daar hebben we BT ook al eens mee verleidt, maar wat er toen gebeurde durft hij niet te zeggen. :stupid: :biggrin:

Ik zeg daarop maar 1 ding, en BT snapt hem, en anders Boets wel.... LW... :biggrin:

Pikkie, tip van mij, BBQ.

wil eigenlijk wel weten wat bt heeft aangericht,hebben we iets om hem in bedwang tehouden,
gr frans

Dat zei ik al, er is iets om BT in bedwang te houden, en dat is een LW...

Die worden er op dit moment genoeg gepost, en we zijn de tijd van reactie in de gaten aan het houden, maar ook de tijd van het daarna weer terugkomen op het forum, en daarna zijn gemoedstoestand. :sex: :bier:

Naar aanleiding van die dingen trekken ik en Boets onze conclussie, en zorgen dat we tegen de volgende BBQ of meeting, voor BT de juiste drank en LW aanwezig is om hem compleet om zeep te helpen. :biggrin:

Laat hem maar punten geven...

Wat!!!!!

Woont Pik hier in de buurt en dan gedraagt hij zich zo, onmogelijk.
Waar woont hij ik zoek hem gelijk op!

;)
Nr.10

En laat je Leiden naar de juiste plaats. ;)

Kijk ff bij zijn profiel en je ziet zijn www. :biggrin:

Jij zit dingen die ik niet kan zien.

Hier is hij inwoner van Pikland. Verder (www.) kom ik bij een bedrijf in regio Rijnland.

;)
Nr.10

Nummer10;198880 zei:
Jij zit dingen die ik niet kan zien.

Nee hoor nummer10, in dit geval zie(n) ik/wij echt niet meer dan jij/jullie!!!
Het enige wat wij meer zien dan jullie is een ip...

Ik weet helaas waar Pikland ligt, zoek even via Google en laat je naar de juiste plaats lijden. ;)

Vreselijk dat je zulke beelden prijs durft te geven, eerst het verkeerde bier geven en dan dit schande gewoon...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan