Vraag Atmel

D

drlivingstoned

Gisteravond de hele avond aan het zoeken geweest naar een manier om ook eens een atmel (jupiter1) te proggen, . Uit diverse forums een goede (Duitse) FAQ geraadpleegd. Het gedeelte met de ponyprog (satturk hex file) lijkt goed te gaan maar bij cardhunter krijg ik geen contact. Wat gaat er fout ?? PC loopt op win2000. (kaart met 90s2324 (even uit 't hoofd).

Tevens de vraag of niet alles (device en eeprom) met de nieuwe (NL versie) van ponyprog kan worden gedaan. Deze heeft immers een apart menu voor devicefiles (hex), en Eeprom (CRD). Dus compleet ??

Wie helpt me verder ?

(ik hoop dat deze vraag in de juiste rubriek staat)

 
Bedankt voor de tip ... inderdaad als ik cardhunter gebruik onder win2000 dan gaat de LED op de atmel jupiter programmer branden/knipperen als ik iets wegschrijf Hoewel .. schijf ik wel echt ??.

Toch iets geks .. ik heb het volgende gedaan:

stap 1 :

de at.hex file uit s**4**l/satturk gebruikt om met ponyprog2000 de devicefile te proggen. Als ik de kaart nu in de humax zet dan wordt dit niet herkend als ir**tokaart.

stap 2

de meest recente ird**o hex file van beamer omgezet naar crd met behulp van Eepromedit 2.80

stap3

Deze file geladen met cardhunter. Programmer is de " iso-smartcard programmer 9is dit de phoenixprogger ? " . X-tal op 3.57Mhz En ziedaar ... een nederlandse betaalzender en een duitse geven beeld. De italianen enz niet !

stap 4

Nu testen of het echt mijn werk is geweest. Dus in de CRD alle keys van pre**re op 00 00 00 00 zetten. Evenals de NL zender. Deze CRD weer met cardhunter geprogd ..

Resultaat .. nog steeds beeld !

Hoe kan dit ??

Ook als ik direct met Eepromedit 2.80 keys verander blijf ik beeld houden. Net of er ergens een write-protect actief is!

Wie weet er meer van ???

groetjes DrLivingstoned (op win98 nu)

 
Wat momenteel goed werkt:tong:onyprog opstarten,vervolgens devise erase!

Atmel 007.hex programeren(ook protect)

Deze hex moet je nu nemen omdat key 02 van O*f anders wordt over schreven door X*et.

K007-0-cam.crd met Cardhunter schrijven.

Deze crd kan je in de toekomst gewoon aanpassen.

succes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan