Vraag over afstellen stab 100 rotor

N

nl1frd

Hoi,

Ik heb problemen gehad met mijn rotor de stab 100 kapot gehad en weer laten maken. de vraag is hoe kan ik hem op 0 krijgen want ik heb nu lang niet zoveel satalieten als voor heen .
Ik moet hem op 0 hebben en dan op conax richten.
Ik denk dat ik hem nu in een andere baan heb.
Hoe krijg ik met mijn humax dat ik de rotor op nul krijg , want ik kan dat wel hand matig maar is het dan niet dat als ik hem op conax zet dat hij 5 graden weg loopt?

Wie kan mij een kort maar krachtig antwoord geven.

Bvd Freddy.
 
Je maakt 1 fout die vele mensen maken (net zoals ik pas geleden voor het eerst een 1.2 motor geplaatst heb)
Ik ging er ook vanuit dat je 'm vanuit 0 op sirius moet uitrichten, maar je moet h'm vanuit 0 stand op de meest zuidelijke punt vastmonteren aan de paal. pas dan ga je met de motor uitrichten op sirius, anders zul je een hoop satt. op west inderdaad niet kunnen pakken. dus zonder compass kom je er gewoonweg niet.
Over het bewegen van je motor via de humax is heel simpel, zit nu niet thuis dus helemaal precies kan ik het niet uitleggen: maar ga naar menu, installatie, sattelietinstellingen, kies dan voor de sirius (in de petje lijst staat die op 6) druk ok dan de onderste optie veranderen dan kun je op de ongeveer middelste regel door middel van pijltje links/rechts de motor laten draaien. heb je de sirius gevonden dan ga je weer naar de onderste en verander je die voor de finetuning en kan je 'm precies afregelen. dan bij de regel zoeken naar links/rechts en opslaan. mocht je er niet uitkomen moet je maar even een pm sturen.
Groeten Rootical
 
vergeet niet je OOST en WEST limiet in te stellen!!!!!!
anders kan je binnen de korste keren je rotor weer weg brengen.
 
Ga in het menu : antenne settings
Zoek daar bij de satellieten : "referentie "
De motor draait nu naar O .

Lukt dit niet dan de motor aan de ontvanger koppelen met een klein stukje kabel, zodat je kunt zien wat je doet . Via fine tuning motor naar 0 brengen

succes
Melisa
 
klopt de grijze beugel waarde motor inhangt
daar ging ik ook de mist mee in
gr dalton
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan