vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

ploeger

ik krijg geen verbending met mijn dream op mijn comp.
als ik met telnet verbinding wel maken .
ik heb ip wel goed.
wie helpt mij even.

Ga naar start, uitvoeren, typ daar "telnet" in, klik nu op oke.

Als het goed is start nu het telnet proggie op.

Ga nu naar verbinden, extern systeem.

Vul bij hostnaam je ip in.

voorbeeld

HOSTNAAM: IP:10.0.0.100
Poort : telnet
TermType : Vt100

klik nu op verbinden.

Als het goed is krijg je dit;

Welcome on your dreambox! - Kernel 2.4.20 (0)
version: 0107200312230417
comment: Dreambox image based on with enigma 20031223.0417
creator: ruDREAM team
dreambox login:

Nu vul je bij dreambox login; "root" in.
en dan bij paswoord; "dreambox"

( " " = Niet invullen!)

als je het goed hebt gedaan krijg je dit te zien;

SERVICEMENU
SOUNDSETTING
EXTRAMENU (available to download)
AUTOSATXML v. 1.2 (available to download)
REGVIEWER v. 1.0 (available to download)
PICVIEWER v. 0.4 (available to download)
SAMBA v. 1.9.18p8 (available to download)

+ internet keyupdate
+ internet addonupdate
+ remember emu type for chanel

Is it in more detail described in file "/var/doc/readme.txt".

=============================================================
Compiled by ruDREAM team

Special thx:
kindzadza, mixvt, lucgas, chameleon, pnk66, puh, xphile,

BusyBox v1.00-pre3 (2003.12.02-12:43+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

root@dreambox ~ >

Veel succes, GR Fred.

als ik dat in vul krijg ik wel een soort dos maar ik zie niet waar ik horst en ip ken invullen

Onder de button verbinden, kun je extern systeem selecteren.

Tenminste, in win98 se, waar ik mee draai.

GR Fred.

anders gewoon start --> uitvoeren--> en dan intypen telnet met het ipnr. van je box
dus telnet 192.168.1.55 <--> wel hier je eigen ipnr. invoeren
zo doe ik het.
bijna hetzelfde als van twilight alleen sla je een stap over.

hij heeft het goed gedaan ik heb peterpan er opgezet in nu wil ik de zenderlijst er in zetten en toen kwam dit probleem.

Kabel defekt, adertje los gegaan?
anders weet ik het ook niet meer.

Edit:
je netwerkinstelligen wel opnieuw ingesteld?
die gaan verloren nadat je een nwe image erop gezet heb.

Hallo,

bij de geavanceerde instellingen van je dreambox z?lf bij communicatie instellingen het juiste ip nr van je DB terug ingeven!
mvg,
Luc

Afhankelijk van je netwerk instellingen.
mijn netwerk draait op de reeks 192.168.1.xxx
standaard staat de db ingesteld op de reeks 192.168.0.xxx
dus ff kijken in je pc welke reeks je gebruikt.

bij mij staat de dreambox standaard ingestelt op poort 21 en niet 23
en als je in internet explorer dit typt:
ftp://root:dreambox@192.168.1.xx:21 dus achter je ip :21
Dat heeft er niet mee te maken. Ftp draait op poort 21 maar telnet draait op poort 23.

Dus als je telnet naar je dreambox moet je gebruik maken van poort 23 en niet van 21.:)

Maar het probleem zal wel in de ip adressering, subnetmasking of kabel liggen anders had ie er gewoon naartoe kunnen telnetten.

Een andere optie om te telnetten vanuit xp is start->uitvoeren->cmd en dan gewoon invoeren telnet ip.adres.dreambox of een utility nemen zoals Putty (ook wel Puttytel genoemd).

Zoals BT aangeeft is het het beste.
Stel je ip is: 192.168.0.1 dan tik je dus in in het dosachtige schermpje dat je krijgt na CMD te hebben ingetikt zoals door BT aangegeven:

telnet 192.168.0.1

dan druk je <ENTER> en voila

Maar.... waarom download je niet PUTTY dat is veel makkelijker. Ow niet vergeten te kiezen in Putty voor telnet en poort 23.

Suk6

Ik heb geen dreambox maar ik weet wel dat je naast een ip adres ook een subnet mask moet opgeven op je pc. Mijn router bijv. draait op 192.168.2.1 Wanneer je ook een dreambox met 192.168.0.1 wilt zien op het netwerk moet je het subnetmask 255.255.255.0 veranderen in 255.255.0.0 of wanneer je niet alles open wilt zetten dit verkleinen naar bijv 255.255.252.0

255 houdt alles tegen buiten de range en 0 laat alles door 252 laat 255-252=3 ranges door t.w. 0, 1 en 2 dit alles t.o.v. het ipadres van je pc - ook moet je ervoor zorgen dat er nooit dezelfde ip-nummers in het netwerk voorkomen.

Heeft de dreambox een mogelijkheid om via DHCP een ipadres te krijgen. Je router moet natuurlijk ook zo ingesteld zijn.

Als ik niet goed heb hoor ik dat graag

Het klopt ongeveer, maar je kunt beter niet gaan subnetten als je niet weet waar je mee bezig bent. Ik heb daar zelf te weinig verstand van dus gebruik ik liever originele subnetmaskering.

Het ip-adres en subnetmask is op binair niveau met elkaar gekoppeld.
Als je dus een ip adres neemt in de range 192.168.x.x en je gaat een subnetmasker nemen van 255.255.252.0 dan mis je op het derde stuk je 253, 254 en 255, wat dus erop neer komt dat je een bepaald deel van de eerste x in het 192.168 segment niet gebruiken kunt.

Je verhaal klopt dus wel, alleen moet je subnetting binair gaan berekenen, zelf weet ik ook niet precies hoe, alleen maar een beetje ongeveer, daar moet je echt iemand voor hebben die voor netwerkbeheer een studie gedaan heeft of iemand die zich ver verdiept heeft in ip-adressering.

Gemakkelijker is bijv. om 192.168.0.2 en 192.168.1.2 te nemen, vanwege het verschil tussen de 0 en de 1 zit je dan ook op 2 verschillende netwerken die niet zomaar even onderling elkaar kunnen bereiken.

Maar het is dus net zoals je zegt zeer zeker belangrijk dat beide apparaten op hetzelfde subnetmasker zitten of op een subnetmasker waarbij ze elkaar kunnen "zien".

hij is weer in orde.
ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden.
vr gr mwn .

ps satdag 8-2-2004.
wie wil komen stuur even een pm.

Geweldig Ploeger; kun je weer verder met je hobby. Veel suk6
Dit draadje is gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan