vraagje over ISDN

Klopt, daarom had ik er eerst een centrale tussen hangen, die kon weer meer aan en gaf een lagere aansluitfactor door naar de a/b adapter.

Nadeel was dat die centrale op een gegeven moment hele rare gedragingen ging vertonen, dus heb ik hem maar weer er tussenuit gehaald.

Daarna heeft alles dus jarenlang netjes gelopen... Ben reuze tevreden over m'n isdn.

 
Ik moet binnenkort eens gaan uitrekenen of ik die 60 gulden abonnement inderdaad niet terughaal aan het gratis bellen bij Wanadoo. Goeie hint. Zonnet kost trouwens bj 20 uur fl 1,54 per uur en (vast niet toevallig) Wanadoo bij 30 uur ook 1,54. Ik zal er nog eens wat opsporen. Daar is 13 cent per uur (ook Wanadoo, ik reken met 491 daluren in een maand) toch wel fenomenaal goedkoop.

En nu nog even een hint voor de mensen die 2 lijnen willen hebben maar geen ISDN willen (dat heb ik trouwens ook al jaren): schakel je telefoon door naar je GSM. Wil iemand je bereiken dan gaat gewoon je GSM rinkelen. Je neemt op en meldt even dat je terugbelt (of wat je wilt) en je blijft dus gewoon bereikbaar.

PS: zijn er al ISDN'ers die op Wanadoo met 2 analoge modems tegelijk inbellen -:laugh:

 
Als je de telefoon doorschakelt naar je GSM, moet je wel bedenken dat de gesprekskosten van je vaste telefoon naar je GSM voor je eigen rekening zijn als je wordt gebeld. Toch iets om over na te denken.

Grtz. Bullet.

 
Originally posted by bullet Als je de telefoon doorschakelt naar je GSM, moet je wel bedenken dat de gesprekskosten van je vaste telefoon naar je GSM voor je eigen rekening zijn als je wordt gebeld. Toch iets om over na te denken.

 


Grtz. Bullet.
Dat is helemaal correct, vandaar dat ik maar even hintte dat je even kunt laten weten dat je terugbelt. (Of je laat je terugbellen). ISDN heeft dus voordelen...

Enneh, een PSje: als je doorschakelt en je schakelt die doorschakeling weer uit dan is tevens een eventuele voicemail uitgeschakeld. Voicemail is namelijk niets anders dan vertraagd doorschakelen naar een ander nummer. Die doorschakeling wordt ook geannuleerd als je de GSM doorschakeling af zet. (Een antwoordapparaat is goedkoper !)

 
Het betreft dan wel alleen de voicemail van je gewone telefoon, die van je GSM blijft gewoon staan zoals je hem ingesteld hebt.:)

Ik heb gelukkig nooit mijn antwoordapparaat weggedaan, ik had al het vermoeden dat ze eerst iedereen lekker gingen maken en daarna geld zouden gaan tellen.

Als ze dan al niet meer aan de voicemail zouden verdienen, zouden ze fijn kunnen verdienen aan al die antwoordapparaten die ze weer opnieuw zouden kunnen verkopen.

Want er zijn echt enorm veel antwoordapparaten weggegooid, gegeven, of voor een appel en een ei op rommelmarkten verkocht.

Vanaf het begin van die gratis voicemail is er echt een golf van verkoop en wegdoen geweest van die dingen.

Hoe dan ook, best slim van kpn, maar niet op een nette manier in elk geval.

 
Mijn antwoordapparaat begaf het juist op het moment dat er voicemail kwam. Dat kwam dus mooi uit. Toen besloot men (ik dacht) op 10 mei van dit jaar voor de voidemail geld te gaan vragen. Aangezien ik op 1 juni zou verhuizen heb ik hem onmiddellijk uitgezet. Vervolgens was er in augustus een aanbieding van een apparaat dat later ook in de Cosumentengids niet slecht werd gevonden en dat staat hier nu.

 
Dat is wat ik noem "met je neus in de boter vallen". Bofferd. :biggrin:

 
Ik ben een blij mens. Vandaag is de ISDN geactiveerd en het werkt met mijn analoge modem.

pet123

 
Originally posted by pet123 Ik ben een blij mens. Vandaag is de ISDN geactiveerd en het werkt met mijn analoge modem.

 


pet123
Dat is mooi. Ik heb gisteren mijn telefoonrekening eens bekeken nij KPN. com. Dat is een drama. Ik moet snel naar Wanadoo. Helaas heerft net die sukkelige voeding van mijn 56 K modem de geest gegeven (modem is amper driekwart jaar oud !). En hij *lijkt* het niet te doen op een ander exemplaar dat ik hier toevallig heb liggen waarbij je zelf de voltages kunt kiezen.

Nog maar even op ISDN verder en even zoeken of het nog beter kan dan Wanadoo. (Vooral omdat er al weer een andere standaard voor de analoge modems aan zit te komen waarmee je sneller kunt connecten.)

 
Helaas duurt het inbellen bij wanadoo steeds langer. (iets te veel reclame gemaakt in paar postingen terug)

 
klopt ,,

heb nu ook een beetje inlogremmers..

moet echter wel op te lossen zijn denk ik ,,

de vraag schijnt (begrijpelijkerwijs ) erg hoog te zijn.

even merkte wel op dat de mailserver even plat lag vandaag ,maar dat was zeeer snel weer verholpen ,

1 inbel nummer heeft wel dat voordeel dat er geen of weinig kort durende storingen zullen zijn omdat er op 1 plaats ingerepen kan worden.

ik vermoed dat de band breedte stapdgewijs zal worden aangepast al naar gelang er meer abonees komen ,

zien ze dat niet zo ,dan zal het deze week vermoedelijk al wel dicht slibben..

DUS WANADOO zet er een aantal megameg ruimte bij !!,want we verliezen inbel ruimte..

 
Iemand al ervaring met windows xp en de webvox.

Is dit mogelijk,volgens kpn wel maar die geven wel vaker info die niet klopt.

 
Ik heb een abo op Freeler (gratis en snel) en Planet. Beide op ISDN.

Als je inbellen op ISDN gewend ben wil je nooit meer naar een analoog modem.

Af en toe probeer ik het nog eens analoog met een 56k modem. De meeste tijd verspeel je met inbellen. Voordat je ingelogd bent ben je soms 1.5 minuten verder. Bij ISDN gaat het zo snel dat je denkt dat er iets niet klopt.

Als je modem defect is overweeg dan om een ISDN kaart aan te schaffen en een andere provider te zoeken. Om de prijs van het kaartje hoef je het niet te doen.

Op de telefoonkosten bespaar je omdat het inloggen via ISDN sneller is en minder vaak fout gaat. Ook het surfen gaat sneller.

Groeten,

Dirk

 
hebben jullie wel eens gedacht aan adsl, nou dan wil je nooit meer terug naar isdn.

Klik verbinding, en laat maar gewoon aan staan einde tikken, geeft een rustig gevoel tjonge.

Downloaden als een speer, uploaden gelijk aan isnd.

kosten misschien iets hoger maar downloaden zoooooooo snel.

ik wil nooit meer terug

Helgo

 
Ja Helgo, en bij bepaalde kabelproviders (zoals de mijne) is kabel zelfs nog beter en sneller dan adsl.

Probleem is echter dat zowel kabel als adsl op heel veel plaatsen gewoonweg niet verkrijgbaar is en dan kun je weinig anders dan isdn nemen.

 
Ik ben zeer tevreden over adsl. Ik heb het intussen 18 maanden, dus een van de eersten.

De uitval in deze periode is op een hand te tellen. Ik draai met drie PC's hierop via een router.

De mensen in mijn omgeving welke via de kabel (UPC) internet hebben, klagen steen en been over uitval en snelheid. Toch is de snelheid van UPC op de meeste plaatsen goed, alleen de uitval is te vaak en de services te slecht.

Ik gebruik heel af en toe eens een analoog modem via isdn om bij een andere provider in te loggen. De isdn kaart zit in de pc van mijn dochter.

Groeten,

Dirk

 
@ BT: Woon jij ook in Friesland? ;) Hier is Chello namelijk ook sneller als ADSL, als ze het doen tenminste, maar ik merk wel dat ze er (gelukkig) steeds minder uitliggen, want niets is frustrerender als niet kunnen internetten (heb geen telefoonlijn om op terug te vallen)...

 
Hmmm, hier ook sjello (in FRL), maar de snelheid is niet echt je van het, gemiddelde download 50-60k, Essent met @home gaat wel lekker, 150k gemiddeld, uitschieters naar 200,250k. Dat heb ik nog nooit gehaald met sjello :sad:

Grtz Bullet

 
Nee Toxic, ik woon in nogal in het zuiden, oftewel in zuidelijk Zuid-Limburg.

Hier hebben we @home, en ik heb enorm veel plezier daarvan, ze hebben wel eens wat kuren, maar het laatste jaar is dat echt goed minder geworden, alleen de mailserver heeft vaker een probleempje, bij mij zo'n 1 a 2 keer per maand, maar is redelijk snel weer opgelost.

Downloadsnelheden vanaf 80kb-450kb zowel op http alsook op FTP afhankelijk uiteraard van de serversnelheid en ook enigszins kabeldrukte enzo, maar het is maar hoogst zelden dat ik onder de 80kb/sec kom met downen (kb=kilobyte, niet bit, dus niet delen door :cool:. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan