vraagje over opstellen draaibare schotel.

B

borreltje

Is er ergens een goede site te vinden waar precies wordt uitgelegd hoe je op een beetje makkelijke manier een draaibare schotel moet afstellen??

Ik heb al heel wat sites gezien, maar nergens ben ik echt geholpen. Mijn schotel draait perfekt, ik heb ongeveer 80% signaal op een aantal satellieten, maar voorbij de Astra 2 en voorbij Telecom 2B ben ik ongeveer alles kwijt.

ik heb al diverse instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet goed. Elke hulp is welkom.

groeten, Borreltje

 
Had je er soms 1 te veel op ( Geintje)

Ik weet niet zo snel een site te vinden. Maar als je de laatste Hopper Guide te nog te pakken kan krijgen (feb/maart) Dan staat daar een heel artikel in voor het afregelen van je draaibare schotel. succes

 
Wat is trouwens de minimale schotel diameter die je voor digitaal nodig hebt bij een draaibare opstelling ?

Ik heb zelf ook een draaibare maar ondervind het zelfde probleem een beetje. zelf heb ik een 85cm schotel.

WebSel

 
als ik dit zo lees zit het er toch nog wat in de in stelling

waneer je de schotel in het midden hebt staan hij toch nog niet zuiver op het zuiden gericht zie dat eerst maar eens voor elkaar tekrijgen want je krijgt nu het het probleem op het zuiden is alles optiemaal maar naar het oosten draait hij er over heen en naar het westen draait hij er onder door

bekijk dat eerst een of dat zo is ja of nee ( kan natuurlijk ook anders om zijn )

en dan is het ook duidelijk wat er nog met het zuidt punt gebeuren moet en moet dan de evaluatie nog wat om hoog of om laag want je kunt er natuurlijk ook op het oosten en het westen over heen draaien (of onder door ) en dan staat het zuidpunt wel goed

bekijk het eerst eens rustig dan is de oplossing simpel

suc6 ;)

 
Hopelijk gebruiken jullie een polarmount of H to H motor

om de schotel te draaien, en GEEN gewone antennerotor?!

Flash u

 
ik gebruik inderdaad een polarmount, met een 1,20 meter schotel, aangestuurd door een geotrack V-Box en een Humax 5400, op zich werkt het perfekt alleen ik mis een aantal satellieten die ik er toch bij wil hebben, ga er morgen maar eens lekker een dagje mee hobbieen, ik samen met de Hopperguide van feb/maart en een sat-meter :)

ik laat nog wel weten of het allemaal is gelukt.

bedankt zover, borreltje

 
Met een doorsnede van 85 cm kan je toch aardig uit de voeten

digitaal Websel. Ik denk toch dat je afstelling niet helemaal zuiver is.

 
Nou weer veel geleerd vandaag, maar het is redelijk gelukt.

Ik heb nou bijna volle bak signaal van de Arabsat2B tot en mat de Hispasat. toch niet echt verkeerd. Het bleek allemaal in de elevatie afstelling te zitten, is ook logisch want hij draaide veel te snel onder de Clark belt door.

Ik ben best tevreden zo, nou alleen nog een fatsoenlijke lijst samenstellen, want de lijsten die je op internet vind, kloppen allemaal niet echt. Ik vind dat er wat weinig satellieten in staan en dan daarbij hebben de makers van de lijst vergeten om de juiste sateliet aan de juiste provider te linken, dus al je naar een zender van de NIlesat wilt draait je schotel heel vrolijk naar de Telekom 2B :)

Ach ja, heb ik nog wat te doen vanmiddag.

Of weet er iemand ergens een lijst te vinden die wel klopt???

 
Mischien heb je hier iets aan?http://www.satlook.myweb.nl/Satlook.html

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan