Vraagje

neo

Sr. Member
Lid sinds
28 jan 2003
Berichten
324
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Is het mogelijk om via mijn internetverbinding ook al staat mijn pc uit, dan te surfen en of dingen te bestellen of andere ongein uit te halen via mijn verbinding dus?
En als ik dan de utp kabel uit de pc haal is het daarmee dan opgelost?
De modem blijft gewoon aan staan anders kan ik niet meer bellen.
Ik weet het klinkt raar maar dit heeft een kennis van mij dus op een computercursus gehoord.
Raar maar is het waar

systeem: adsl2 van versatel en dan loopt de telefoonlijn dus ook via de modem

b.v.d
 
Het zou kunnen als ze je modem gehackt hebben en besmet hebben met mallware en de firewall moet uitstaan ik heb geen idee hoe met de firewall is gesteld bij versatel modems.

Dus is het ook niet opgelost wanneer de kabel naar je pc er uit is.

Dit gebeurd haast nooit maar het kan wel.
 
Het kan zeker als je modem of router een combinaties is met draadloos internet en dat niet beschermd is.

Veel mensen hebben dan zoiets van "oh wat leuk, draadloos", sluiten het aan en hebben dan al meteen ook iets van "ah kijk het werkt al" en kijken niet verder. Anderen zetten zo'n ding neer en denken "leuk maar ik gebruik toch geen draadloos" en kijken er verder dan ook niet naar.

In beide gevallen staan deze modems of routers dus open voor de buitenwereld, met als gevolg dat niet alleen je netwerk onbeveiligd is, maar ook onbevoegden van jouw verbinding gebruik kunnen maken om het internet op te gaan, met het door jou gebruikte ip adres!
Dus ook hiermee is het opletten geblazen!
 
Oke dus kabel uit de pc of niet maakt dus niets uit, het leek mij ook ijzersterk hoor.
Maar bedankt voor de antwoorden zover, als er nog iemand is die wat meer licht op dit onderwerp kan schijnen dan hoor ik dat graag.
 
De kabel uit de pc maakt in zoverre iets uit dat hij dan inderdaad niet meer vanaf netwerk bereikbaar is. Mocht je router gehacked zijn of je pc zelf, dan kan men er niets mee omdat hij niet bereikbaar is.
Doch als hij uit staat en je hebt geen "wake up" funkties actief, dan maakt het niet uit of er nu wel of niet een kabel in zit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan