Vraagjes over solosammy

H

Hansjasan

Ik heb zojuist met succes mijn mediamaster 9500 omgebouwd met behulp van Solosammy naar een ontvanger die mijn orginele spaanse kaart accepteert.
Nu heb ik de volgende vraagjes:

Vraag 1
Ofschoon ik de laatste software er ingeplaatst heb en een totaal nieuw menu onder de B knop heb houd ik bij About (menu,1)
de melding dat het hier om softwareversie V1.84.7 gaat.
(Redelijk oude versie qua mogelijkheden vergeleken met Nomanit)
Klopt dit?


Vraag 2
Ik ben in het gelukkige bezit van een season interface 1 en 2.
Met beide krijg ik geen communicatie met de box. Wat moeten de bautrates zijn met deze softwareversie ?

Vraag 3
Ik zou graag willen cardsharen met de seasons. Zelf kan ik het volledige Spaanse pakket aanbieden. Hoe moet ik te werk gaan?
(ps op deze vraag graag PM.....!!!)

Dank jullie voor jullie hulp

groetjes,
Paul
 
wat betreft vraag 1 klopt de basis versie voor solosammy
is dvbk 1847
de verdere versie zijn upgrades
bied toch wel wat meer mogelijk heden dan de noman.versie s
probeer daar maar eens een spaanse of ital. s2 kaart in te
laten draaien
wat betreft de baundrate 38400 werkt meestal het best

gr metropar
 
Bedankt voor je reactie metropar.

Natuurlijk is het een hele aanwinst dat er een secakaart in kan.
Helaas nog niet de orginele van Nederland. Die van Spanje draait perfect! Maar ik vroeg me af waarom men op een dergelijke versie de secaversie heeft gebaseerd. Zelf kon ik met de NoManit nl redelijk veel invloed uitoefenen. Misschien begrijp ik de mogelijkheden van het B menu in de huidige versie niet goed, dat zou kunnen. Maar ja waar vind je hier een uitleg over? Wat doet mode 2 bijvoorbeeld?


De bautrate die jij opgaf werkt niet met mijn seasons. Misschien bedoelde je daarmee de bautrate tussen de tuner en de seriele poort? die werkt nl bij mij het beste op 38400.

Wat ik dus niet werkend krijg is een programma zoals wallbanger of WCE. (voor de patch liepen die prima op een nokia9500) Wie kan me daar gedetaileerde informatie over geven.???

Wat overigens ook zou kunnen is dat de max232-jes op mijn interfasen niet helemaal lekker zijn, alhoewel ik het dan vreemd vind, dat hij wel op een reset reageert met een ATR (maar dus niet doorloopt) op bepaalde bautrates.

Bedankt voor jullie reacties

groet,
Paul
 
als je ook het xtall van de cam hebt vervangen zit daar het
probleem van wce ,wallban.

gr metropar
 
Vraag 3 mag alleen per pm of email beantwoord worden, met de andere vragen hebben we geen problemen.:)
 
Goedemorgen medesatters!!

Ik heb sinds enkele weken een Nokia 9600S met een DVB2000 firm, alleen vind ik het niet zo fijn als een Philips ontvanger. Misschien ligt het ook aan mij, omdat ik hier weinig over weet.
Hierboven lees ik dat de originele spaanse kaart te lezen is op de Nokia via de solosammy gebeuren.

@Metropar
Aangezien jij aan dit project hebt meegewerkt, wil ik je vragen of het ook mogelijk is voor deze receiver, of dat het alleen voor de 9200 en de 9500 geldt.

Ook heb ik al verscheidene firms proberen te schrijven met serial, maar het lukt mij voor geen meter. Handleiding voor de serial heb ik niet nodig, aangezien er aan de rechterkant van het scherm de instructies staan. Het probleem bij mij is dat de ontvanger bij serial downloader w?l initializeert, maar daarna gewoon op nul blijft. Bij DVBEdit6.1 geeft hij aan dat de ontvanger niet reageert...
Ik weet het allemaal niet meer. Volgens mij moet er een helehoop aan gesleuteld worden, wat voor mij waarschijnlijk te ingewikkeld lijkt.

Wie kan mij adviseren hoe ik alsnog een andere firm erin kan zetten(bv, beta8, Jamal, Noom, etc.?

Ooh ja! Zelf heb ik ook een originele spaanse kaart met abbo, maar helaas op het westen gericht. Kan ik hier ook iets mee met de Nokia?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
@Onassis: De 9600s is een heel andere ontvanger dan de 9200 en 9500 qua codering.
De 9200 en 9500 maken namelijk gebruik van een interne CAM en de 9600 is een CI (common interface) ontvanger, dus je hebt sowieso een module nodig.

De Seca2 kaarten, als het goed is ook de Spaanse, zouden daarin moeten werken met bijv. NoonemanIT 1.2 aston fix versie er in en een Aston 1.05 CI, daar werkt in elk geval mijn C+NL zwarte kaart ook gewoon mee in deze ontvanger.
De firmware kun je dus wel gebruiken, maar die wanissa en solosammy is voor zover mij bekend meer bedoeld voor de 9200/9500/dbox1 en niet voor de 9600s want die heeft geen erg speciale versies nodig omdat deze met common interface werkt.
 
@ onassis
solosammy kan ook in de 9600 maar dat is nogal ingewikkeld
persoonlijk zou ik er de beta8 np60 software inplaatsen
deze schijnt met div. type ci te werken
heb er tot op heden alleen maar pos. berichten over gezien
en is er gewoon met 0 modem kabel in te zetten als er de
juiste bootloader inzit anders eerst de boot vern.
als je een bdm interface hebt is boot vervangen ook geen probl.
wat betreft de soft erin zetten zou ik je aanraden om
transbox of transboxpro te gebruiken werkt wat mij betreft
beter dan de door jou gebruikte prog.jes

gr metropar
 
En mocht transbox (pro) ook niet willen, dan kun je altijd nog BD32Win gebruiken, die is zelfs nog ietsje beter.:)
 
Bedankt mensen voor jullie reactie! Helaas heb ik woensdag pas weer tijd om te rommelen en dus moet ik even geduld hebben...
Ik zal dus idd. proberen met een ander soft (Transbox) en ik laat jullie wel weten hoe het is afgelopen.
Nogmaals bedankt en groeten!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan