Vreemd Dreamboxprobleempje...

Ptje bedankt , ik zal eens beginnen prutsen , maar eerst de provider - en caid's nummers opzoeken
thanks

Nog eens ikke
@ Ptje
Dit heb ik bijgevoegd voor cabo
#use this nagraprov first
N: { 00 49 01 }

# use this caid first
X: { 18 01 }

en het zappen gaat onmiddelijk geen wachttijd meer :biggrin:

bedankt voor de uitleg

Ben blij dat iemand het aan neemd :)) Echt, met die 3 configs kun je de boel behoorlijk versoepelen. Zet bij frankrijk bijvoorbeeld de viacces caid op ignore als je in bezit bent van een franse binnenhuise "Seca 2 " share. Dan loopt Frankrijk ook een stuk beter.

Hallo Ptje.

Wat betekend dit. X: en dit I: irdeto?? maar wat betekent de X:

X: ( 05 00 } viacess??
X: ( 01 00 }
X: ( 06 08 }
X: { 18 01 } nagra
I: { 00 14 }
I: { 00 64 } = nu nagra2
I: { 00 65 } = seca2

Groetjes sat4ever.

Heb ik het goed begrepen als ik veronderstel dat de letters de providers zijn dus N=Nagra, I=Irdeto, V=Viaccess etc. en de X alleen voor de in te vullen CAID's staat?

I staat voor Irdeto inderdaad. Toevallig zijn die chid`s ook seca providers, maar dit is bedoelt als de chid`s van nova hellas en nova cyprus.

Dus de X staat voor CHID's niet voor CA-Id's?

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Want chid's was toch nog in de tijd van Irdeto1, daar word bij andere coderingen geen gebruik van gemaakt.
Bij Seca1 werd dit al geregeld door de PBM's bijv. (package bitmaps).

Als ik dan ga kijken naar het voorbeeld:
X: ( 05 00 } viacess??
X: ( 01 00 }

0500 is de CAID van Viacces
0100 is de CAID van Seca
Dus -niet- de chid maar CAID.
Of maak ik nu ergens een denkfout? Da's tenminste hoe ik het geleerd heb... chid's was bij irdeto, niet bij andere coderingen.

Sorry, ik lees niet goed mee. Ik had een vraag beantwoord over die "I" waar jij op reageerde. Ik dacht dat het nog steeds over de I ging. X staan de gebruikte systemen vernoemd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan