Vreemde manier van bezorgen door DHL.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Tja, ik moet dit toch echt even kwijt...

Ik had via Marktplaats bij iemand iets gekocht, rekbare kaften voor schoolboeken, en van die verkoper na de betaling netjes een track en trace code ontvangen om mijn pakje te volgen. Het ging in dit geval om een bedrag van €43,- Maar het had ook een mooie Ledtv kunnen zijn van een paar duizend euro...

Nu werd er vandaag bij DHL gezegd dat het pakje om 13;16 bezorgd was, maar op dat tijdstip was er hier niemand thuis? En er lag geen briefje waar het pakje danwel bezorgd was of dat het opnieuw aangeboden werd, vreemd?

Wij bij onze buren aangebeld, maar daar was het niet, en verder nergens want je gaat niet heel de buurt afzoeken.

Nu komt er dus om 4 uur vanmiddag een goeie buur/vriend aan de deur met een pakketje, van een ander blok/straat, zij had het aangenomen van de bezorger toen ze de kliko van de verzamelplaats haalde, met het verhaal dat ze het wel bij ons af zou geven.

De bezorger geeft dit waarschijnlijk uit vertrouwen aan haar, maar vraagt niet aan wie hij het pakje geeft, en waar ze woont, om dus achtereenvolgens bij ons een briefje in de bus te doen, wat eigenlijk wel moet.

Nu had ik dus om kwart voor drie al een mail gestuurd naar de klantenservice van DHL met de vraag waar het pakje bezorgd zou zijn, en nou ben ik dus benieuwd wat hun antwoord gaat zijn, want zo kan iedereen ieder willekeurig pakje aannemen op straat!

Ik ga mezelf even van de domme houden, en ookzo mijn buurvrouw.

Tja, dat ligt aan de bezorger. Helaas zal er vermoedelijk geen handtekening bij vereist zijn en dan is het koffiedik kijken of ze er nog iets mee doen.

Voor een paar centen (lees 13 euro) heb je er een handtekening bij en is het tevens voor 500 euro verzekerd, dus zo verstuur ik tegenwoordig altijd de wat grotere pakketjes.

Kleinere pakketjes zijn niet te vertrouwen.

Zo heb ik een modelbouwmotortje uit Duitsland laten komen, met gewone DHL verzending. Is dus nooit aangekomen, betreffende zei wel het verzonden te hebben, was overigens ook nog zonder track en trace code.

Dan deze week, ik verstuur een gekocht accu'tje voor een GSM terug, aangezien ik niet blij was met de opdruk ervan, gaf mij de indruk dat ze mij een clone accu gezonden had.

Dat was totaal geen probleem, ik kon het terugsturen en dan werd mij meteen een nieuwe gezonden. Hele week niets gehoord. Blijkt het aldaar ook niet aangekomen te zijn en dan spreken we van onze eigen TNT post, die overigens de reorganisatie weer terug gestart heeft na een pauze vanwege dat het een rommeltje werd.

Gelukkig is het bedrijf zo coulant om alsnog een nieuw accutje te sturen, zonder verdere kosten dus dat is wel super service. Ze gaven aan ook zelf de laatste tijd weer vaker het probleem te hebben dat pakketjes niet aankwamen danwel gestolen werden.

Die reorganisatie bij de postbedrijven brengen allemaal niets goeds teweeg. Goede postbestellers die ontslagen worden of op tijdelijke contracten gezet.

Een hoop uitzendkrachten a goedkoop erbij die weinig weten en klaarblijkelijk ook niet allemaal betrouwbaar zijn. Het is jammer dat dit belangrijke deel van de samenleving niet gewoon staatsbedrijf gebleven is met betrouwbare mensen in vaste aanstelling.

Zie je dus ook terug bij andere maatschappijen zoals DHL en anderen. Terwijl het uitdrukkelijk niet mag van de baas geven ze het maar in vertrouwen ergens af en dan nog niet eens bij de directe buren. Ongehoord!

Je gaat toch geen probleem maken wat er niet is?

Nu weet ik niet wat het beleid van DHL is weinig ervaring mee maar misschien moet hij het pakket dan terug meenemen.

De bezorger vertrouwd haar schrijf je zelf en ze neemt het pakje aan en vertelt erbij dat ze het bij jou zal brengen, wat ze ook keurig gedaan heeft.

Of de bezorger een briefje door de deur moet doen weet ik niet bij Post.NL/TNT is dat wel zo.

Nu zal de bezorger uitleg moeten geven wat er precies gebeurt is en zal hij in het vervolg misschien niemand meer vertrouwen en kun je volgende keer je pakje ophalen bij een DHL depot misschien is dat in jou geval Breda.

Nee Aart, ik ga er geen probleem van maken, maar ik vindt het absoluut niet kunnen!

Post is geadresseerd, en dat ga je niet in goed vertrouwen op straat afgeven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja post is geadresseerd maar kan niet afgeleverd worden omdat er niemand thuis is.

Zoals bij jou zou het kunnen zijn dat de bezorger gewoon het briefje vergeten is we vergeten allemaal wel eens iets op het werk.

Hier loopt de bezorger van Post.nl ook altijd te venten met de pakjes volgens mij zijn het zzp ers en als een pakje niet afgeleverd wordt dan krijgt hij niet betaald.

Hoe het bij DHL gaat weet ik dus niet of die in vaste dienst zijn of ook zzp ers.

Maar het is inderdaad een landelijk probleem en niet alleen landelijk ook in de ons omliggende landen maar je kunt er zelf dus wel iets aan doen door het op je werk te laten bezorgen of bij iemand van wie je weet dat die thuis is.

Dan zijn er nog andere oplossingen zoals pakje gemak of Kiala en dit is een nieuwe de Buren maar die moet nog een beetje groeien.

Of zelf een kist metselen in de kleur stenen van je huis met een afsluitbaar deksel pakje er in sleutel door de brievenbus ja tekenen kan dan niet maar daar kan de bezorger niets aan doen.

Aart44 misschien ben ik wel ouderwets, maar ik heb zelf ook "pakjes" bezorgd, vaak waren dit vaste dingen want ik wist als bezorger wat men op die dag nodig had, de ene dag een half brood de andere dag een heel brood een pakje sigaretten, of zaterdags lekker worstenbrood en appelflappen, maar als ze niet thuis waren dan gaf ik ook niet op het eind van mijn dag de rest af aan mijn buren die in mijn bus lag.

Ook planten heb ik afgeleverd in een loods waar ik van wist in welk vak ik ze neer moest leggen, de bon ging in het bakje, en dat was het, een week later zag je de planten vaak nog liggen, terwijl ze met spoed geleverd moesten worden.

Sleutels en geld lagen er ook voor de door ons bekende plaatsen, maar dat was in het buitengebied, in het dorp was het vaak spannend en grappig, want er lag zo affentoe wel eens een dochter in de tuin te zonnen waar je de stoep opstapte... :biggrin: :sex: lol!

Maar we praten nu over iets anders, het wordt afgeleverd terwijl het betaald is, niet aangetekend, dus ook een beetje tergoedetrouw, dat snap ik, maar misschien maak ik er teveel een punt van, je geeft het niet op straat af!

Voortaan haal ik het wel op op een service of kialapunt of laat het aangetekend versturen, maar versturen via DHL, wat voor mij de eerste keer was, zal never nooit niet meer gebeuren!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je gaat toch geen probleem maken wat er niet is?
Ik vind met freggel1 dat er dus wel degelijk een probleem is.

Voor hetzelfde geld was het niet afgeleverd en dan? Dat gebeurt namelijk ook vaak genoeg. En dan heeft zo'n vriendelijke postjongen een probleem of DHL. Allemaal gewoon onnodig.

Ik lees ook dat bij DHL een gewone verzending bij de buren afgeleverd mag worden. Indien het verzonden wordt met zekerheid, mag het alleen bij de geadresseerde afgeleverd worden.

Natuurlijk heb ik er net als jou begrip voor dat iemand wel eens iets vergeten kan en dus een briefje niet bij zich heeft.

Heb je geen briefje (omdat je dat vergeten bent bijv.) dan schrijf je zelf een briefje op een stuk enveloppe of weet ik wat, waar je het hebt afgeleverd, of je neemt het pakje weer mee en levert het later af.

Kijk als verzender kun je vanalles doen, maar als geadresseerde, zoals freggel1, kun je weinig. Vaak weet je niet eens wanneer een pakje komt. Er wordt gezegd dat het verstuurd gaat worden, maar als je bij sommigen iets koopt laten die niet eens weten of ze het verzonden hebben.

Alles goed bedoeld en goed afgelopen, dat zeker, maar ik ben het dus volledig met freggel1 eens dat je nooit een blok of straat verder moet gaan afleveren, dat is not done.

Ach wij weten het niet misschien heeft de bezorger wel het huisnummer van de kliko opgeschreven dan weet hij ook welke woning het is.

Daar staan als het goed is ook de huisnummers op.

En zo ver wonen ze niet van elkaar af ze hebben dezelfde kliko verzamelplaats.

Maar de bezorger is gewoon aan de deur geweest was er iemand thuis geweest had dit probleem zich helemaal niet voorgedaan.

Misschien een beetje slordig van de bezorger maar goed afgelopen de buurvrouw heeft het keurig afgeleverd.

was er iemand thuis geweest had dit probleem zich helemaal niet voorgedaan.
Nee hij had het pakje niet op deze manier af mogen geven. Als het op de reguliere weg gegaan was zoals men het tegenwoordig via postnl doet dan was er een tijd aangegeven wanneer het pakje zou komen...

Sorry maar nu blijf ik bij mijn punt, en wacht het antwoord af van DHL.

Sorry maar nu blijf ik bij mijn punt, en wacht het antwoord af van DHL.
Nou je hoef tegen mij geen sorry te zeggen je hebt wel een punt de bezorger had het gewoon retour moeten nemen.

Maar of DHL antwoordt geeft weet ik niet bij Post.nl is het standaard de afzender kan alleen klagen, u bent voor ons geen klant.

Dat klopt, zo werkt DHL volgens mij ook. Alleen de afzender is klant.

Maar misschien dat ze er toch iets mee doen als de bezorging zo afwijkend verloopt.

Wie weet...

Geachte heer/mevrouw,

Volgens onze gegevens is het pakket op dinsdag 14/08/2012 afgeleverd, wanneer u het pakket niet heeft ontvangen adviseer ik u contact op te nemen met de afzender van het pakket.

De afzender van het pakket kan met ons contact opnemen, zodat wij een onderzoek op kunnen starten naar uw pakket.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, With kind regards

Customer Service

DHLFORYOU.NL

Ik heb een reactie teruggestuurd, met als antwoord dat de afzender het pakketje niet bezorgd maar verstuurd, die heeft het toch niet op een ander adres afgegeven?

Ik zal er wel geen antwoord meer op krijgen, maar ik denk voortaan wel een keer na voor dat ik weer iets op laat sturen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan