VU+ DUo of DB 8000 HD

R

Ralf Hover

Hoi,

Iemand ervaring ik ga binnenkort overstappen op HD en zat te denken aan een VU+ of is het extra geld dat je voor een Dreambox betaald alles waard ?.

Mvg,

Ralf

 
Het ligt er natuurlijk aan wat je wensen zijn. Als het alleen gaat om opnemen en HD kijken zou ik zeker niet voor de twee keer zo dure DM8000 gaan.

Heb je specifieke wensen dan kan dat echter wel nodig zijn. Er zijn een paar zaken die de DM8000 wel kan en de VU+Duo niet, waaronder:

a.) Tweede sat-tuner vervangen door DVB-C (kabel) of DVB-T (digitenne bijv.) tuner

b.) Mogelijkheid tot inbouwen van een SATA SlimLine DVD

c.) Ingebouwde Wifi (draadloos dus)

En er zijn nog wat fratsen, zo heeft de DM8000 4 CI sloten en de VU 2 stuks. Maar ze hebben beiden ook 2 interne kaartlezers dus wat moet je met 4 CI sloten? Bovenstaand leek mij de belangrijkste verschillen.

Doch de VU heeft ook zijn voordelen:

a.) De helft goedkoper!!

b.) DM8000 een DVI aansluiting (DVI naar HDMI kabel) terwijl de VU wel een HDMI aansluiting heeft

c.) VU+Duo is iets zuiniger met stroomverbruik volgens de specs

Het ligt dus aan de gebruiker, in dit geval dus aan jou, of je de voordelen die de DM8000 specifiek kan bieden wat de meeste andere ontvangers niet kunnen (met name de mogelijkheid om tuners te wisselen), jou een 4 a 500 euro extra waard is.

V.w.b. firmware zal er voor de Dreambox iets meer te vinden zijn, maar met bijv. Pli ben je met de VU+Duo eigenlijk al voorzien van een van top kwaliteit firmware.

De keuze is aan jou.

 
Soms, krijg je wel eens antwoord waar je al een tijdje naar op zoek bent.

Mijn voorkeur, zal gezien de prijs kwaliteit ook uit gaan naar de duo.

Maar ik twijvel nog wel, althans ik ben cable user. En zie dat Azbox ook enigma2 software uit gebracht heeft, ook nog twijfel.

Dus: Ik twijfel nog tussen vu duo, of Azbxo Elite HD/Ultra HD.

Azbox ook wel veel software,plug, enz voor te vinden.

Maar goed, kijk eerst naar je Budget, of anders spaar door. :biggrin:

 
Het is eigenlijk heel simpel, kijk eens naar de prijs en dan naar hetgeen wat jij van een box verwacht, dan is de vu-duo eigenlijk bijna altijd de beste keus

 
Ik wil nog even reageren op het bericht van BT.

De DM8000 heeft 2 vaste DVB-S2 tuners en daarnaast nog 2 slots waarin je of een DVB-T en/of een DVB-C tuner kan zetten. Ik heb in één van de slots een DVB-S2 uit de DM800 zitten. Er wordt gezegd dat het niet kan, maar bij mij werkt het. In de andere een DVB-C tuner.

Verder is er geen kwaliteitsverschil of verlies tussen een DVI en een HDMI aansluiting.

Boven heb ik ook een VU+ Duo staan. Een prima machine voor betrekkelijk weinig geld en uiterst stabiel. De enige vraag is, hoelang men in het Verre Oosten de box blijft ondersteunen. Alles hangt inderdaad van je eisen en je muntjes af.

 
@Cluyveduycker: Bedankt voor de correctie. Er werd inderdaad de indruk gewekt dat je tuners kon wisselen en dat heb ik onterecht overgenomen. Er blijken extra slots aanwezig zoals jij aangeeft:

•2 x Plug&Play Tuner Module Socketoptional für DVB-S, DVB-C oder DVB-T
Het verschil noemde ik alleen omdat je een ander type kabel moet hebben, ik heb niet gezegd dat de kwaliteit slechter zou zijn. Maar misschien wekte ik zo die indruk wel en dat was niet m'n bedoeling.

Er zijn mensen die gewoon een "klik en play" kabel (hdmi dus) handiger vinden en niet zo graag schroeven aan een ontvanger. De DVI kabel moet je vastschroeven, trek je aan de kabel, gaat de ontvanger mee, een HDMI kabel trek je meestal los. Als je kabels veilig liggen maakt het dus eigenlijk niets uit. Alleen als de kabel stuk gaat zal ie wat duurder zijn. Maarja eigenlijk hoort het inderdaad niet bij de voordelen van een VU thuis.

Het is wel heel fijn om eens iemand te horen die beide toestellen in huis heeft en getest heeft en dus ook een objectief verhaal er over kan vertellen.

Alleen begrijp ik het volgende niet helemaal:

De enige vraag is, hoelang men in het Verre Oosten de box blijft ondersteunen.
Hoezo is dit van belang? Voor de verkrijgbaarheid? Want het is geen keybox zoals bijvoorbeeld de Protech die werkt met fabrieksshares. De VU is Linux en daar kun je ook Pli op zetten. Kun je deze vraag iets meer duidelijk maken?

 
Het ging mij daarom, dat Dream regelmatig met Driverupdates komt ook voor oudere boxen. Fabrikanten in het Verre Oosten houden hier vaak na één of twee jaar mee op.

Wat ik een voordeel vind van de VU+ Duo, is dat hij is standaard is uitgerust met een ventilator. Via een Plugin kan je kiezen dat de ventilator niet loopt als de ontvanger in de standby staat (tenzij hij in standby iets opneemt). Prettig als je hem, zoals ik, op de slaapkamer gebruikt. Dan is weer een nadeel, dat ik nog steeds niets gevonden heb om in standby de display uit te zetten zoals by de DM's.

 
Bedankt allemaal ik ga heb alleen voor HD opnemen en kijken gebruiken via de sateliet. Dus dan lijkt me de Duo beter dan de dreambox.

Mvg,

Ralf

 
Wel interessante info, maar ik ga denk ik toch maar voor een VU Single want opnemen doe ik toch niet dus heb ik aan een single genoeg volgens mij.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan