VU duo Plus HD Twin turner

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Na lang dubben over welke HD ontvanger ik zo aanschaffen voor de slaapkamer is de keuze uiteindelijk gevallen op de VU duo plus HD.
Vandaag ontvangen van tante post en natuurlijk meteen aan de slag gegaan.
De box is inmiddels voorzien van de laatste Pli en uiteraard Cccam. Updaten was een fluitje van een cent, USB stick met daarop de image even uit en aanzetten en klaar.
De image is gelijk aan die van de Dreambox dus lekker vertrouwd en snel instelbaar naar je eigen inzicht. Zappen gaat super en zeer snel, box wordt amper warm met de 1 GB harddisk (intern). Verder moet ik natuurlijk nog alles even doorlopen en instellen maar voorlopig gaat de DM800 naar de slaapkamer.
Super boxje en nog mazzel gehad met de prijs. Stond op de website nog voor de oude prijs van 409 euro dus gelijk besteld en via Ideal de betaling gedaan. Kijk ik even later op de site staat de prijs inmiddels op 449 euro. Maar top van de winkelier, ik kreeg hem gewoon zonder morren voor de oude prijs geleverd en gratis toegezonden.
Ziezotec krijgt van mij de warme douche :)

Ik nu ff lekker verder stoeien met mijn nieuwe aanwinst
Ik ga de box niet vergelijken met de DM8000 omdat die gewoon meer mogelijkheden heeft, maar wil je een betaalbare twin HD dan kan ik deze aanbevelen.

Dit ding is super snel, ook het booten.
 
Mijn eerste indrukken na enige dagen spelen met de Vu duo plus:
Hardware: zit er prima uit, stevige voeding is ingebouwd die beslist niet warm wordt na een avond kijken op de HD kanalen.
Het desingn: daar valt over te twisten, persoonlijk vindt ik de strakke vormgeving erg mooi. De kwaliteit van de kast is ook degelijk te noemen. Er is plaats voor twee kaarten en CI modules. Aan de voorkant is ook plaats voor een USB (host) waarmee het updaten kan geschieden.
Opstarten: zoveel! sneller dan mijn DM800.
Beeld: gelijk, of iets beter dan mijn DM800 zowel op SD als op HD. Wel de TV even opnieuw moeten instellen naar mijn persoonlijke weergave kwaliteit.
HDD: ik heb een 1 TB (green) harddisk ingebouwd en wordt niet warm en is heel erg stil. Komt ook omdat er rubbers meegeleverd worden waarmee de HDD vastgezet wordt.
Zappen: zeer snel! Beslist veel sneller dan mijn 800 en ook op de HD kanalen direct beeld!
Ook de overige bediening en zappen door de menu?s gaat erg vlot.
Display: een verademing als ik die vergelijk met de DM800. Alles is duidelijk leesbaar ook vanaf een afstand.
Geluid: gelijk aan mijn DM800, ik kan hier geen verschillen ontdekken.
Tunners: hier kan ik kort over zijn, deze doen het gewoon altijd! Absolut geen problemen met omschakelen tussen SD <> HD kanalen. Ook de gevoeligheid van de turners is zondermeer goed te noemen.
Image: hier zijn er verschillende van en is m.i. een persoonlijke keuze. Ik heb voorlopig gekozen voor de Open Pli en deze bevalt mij prima. Wordt overigens dagelijks ge?pdate.
Afstandbediening: vormgeving en kleur doet mij onmiddellijk aan de WII denken. Alle knopjes zitten erop en voelt degelijk aan. Het is wel even wennen in vergelijking met de AB van Dream. De Dream ligt gewoon lekker in de hand.
Motor/Diseq: de motor kan ik even niet testen omdat deze de laatste winter niet heeft overleeft en het mij nu te koud en te nat is om het dak op te gaan.
Ik kijk momenteel met een vaste (triax) schotel op astra1, astra2, astra3 en hotbird, dit werkt goed.
Settings: gelijk aan die van de Dreambox. Dreamset werkt prima.
CCcam en de mogelijkheden: werkt prima met CCcam 2,14 en de mogelijkheden zijn gelijk aan die van de DM800.
Conclusie: uiteraard nog niet alles uitgeprobeerd maar een prima twin HD ontvanger voor een acceptabele prijs.
 
Waarschijnlijk komt morgen de Dream-Elite Black Hole image voor de Vu+ duo uit.

"This is a complete Dream-Elite Black Hole image all included.
Server Addons. Integrated Opentv-Epg, External Epg.dat servers...
All you have in Dream Elite Black Hole famous images is now available on Vu+ Duo."

Lijkt mij fantastisch.
 
Bedankt voor de info over de Vu+ duo CrazyMotha
Ik ga er ook over een paar weken 1 kopen
Loopt alles goed nu?
groetjes Dalton
 
Hoi Dalton,

Afgezien van een enkele pluging (maar dat wordt steeds minder) draait alles naar wens.
Ik gebruik de Black Hole image en ben daar erg te vrede over.
Het is een zeer snelle zapper. En steeds meer image bakkers ondersteunen deze decoder.
 
Hoi Dalton,

Die heb ik als eerste geprobeerd en is een prima image!
Alleen ben ik al enige tijd erg gecharmeerd van de Black Hole image en toen ook deze met een image kwam was voor mij de keuze snel gemaakt.
Maar die keuze is geheel persoonlijk. Wil je altijd up to date zijn dan is de Pli een goede keuze deze wordt namelijk dagelijks ververst met de laatste aanpassingen.
 
Ik denk dat ik ook overga tot aankoop van deze reciever. Ik heb nu nog een dreambox 7025 maar die HDTV kanalen had ik er graag bijgehad. Crazymotha en Dalton, is alles nog positief en zijn jullie nog steeds tevreden over deze ontvanger? Iemand een idee of er interesse zou zijn voor mijn 2jaar oude dreambox 7025+?
 
De ontvanger overtreft nog steeds mijn verwachtingen.
Het is gewoon een prima Enigma2 ontvanger en de ontwikkelingen en support gaan super snel.

Natuurlijk is er nog een markt voor de 7025+ en zijn nog genoeg mensen die geen behoefte hebben aan HDTV.

Ik wens je veel succes met de aan- en verkoop.
Voor vragen betreffende de VU+ ben je hier aan het goede adres.
 
Ook ik ben laaiend enthousiast betreffende de VU+ Duo. Mijn weliswaar chinese clone DM800 was mijn MISKOOP van het jaar 2010.

Als ik deze 2 vergelijk en dan clone of geen clone dan is technisch gezien wat mij betreft de VU+ de BIG winner.
 
Spijtig dat hij zo moeilijk te vinden is. Ik heb reeds contact opgenomen met meerdere webwinkels en overal hetzelfde antwoord: niet op voorraad en reserveren...Pfff, afwachten maar.
 
Dat klopt die boxen vliegen de deur uit. Je moet bij zo'n web winkel eens vragen naarde backorders , dan schrik je je het apelazarus.

Informeer eens bij ****** (zoek op Zeguers) daar heb ik hem gekocht en die antwoord a la minute
 
Ik heb hem vanmorgen toegekregen. Snelle hardware installatie, usb erin en PLI erop gezet...netwerk, router e.d. ingesteld dan CCCam erin, verbinden met dreambox en waaaauw... Prachtig beeld, snelle wissel HD/SD. DCC en Dreamset werken ook met de VU+ duo. Imagestructuur is haast identiek aan structuur van dreambox. Op dit moment ben ik in de wolken (dichterlijke vrijheid h?)
 
Enjoy the club,

Ook ik ben nog steeds laaiend enthousiast betreffende deze Box
 
Kan iemand mij helpen!/, heb ziens 2 dagen en VU Duo het apparaat ge-config .. tuner ingesteld op positioning (motor) gericht op Thor 3 / Thor 5 / Thor 6 (0.8?W) FTA zender en daar krijg ik geen signal terwijl met mijn Dreambox 7000s wel!? weet iemand hoe ik het kan oplossen


alvast bedankt
 
Ik had gisteren na het installeren van een nieuw image (vti-duo-image-v1.3-12062010_usb) een gelijkaardig probleem. Astra 2 op 28.2E was niet te ontvangen. Ook niet na opnieuw instellen/zoeken, terwijl de dreambox via dezelfde schotel wel ontvangst had. Na veranderen van image (PLI) was het opgelost. Misschien moet louism74 eens een ander image proberen?
 
ziegler;209843 zei:
Ik had gisteren na het installeren van een nieuw image (vti-duo-image-v1.3-12062010_usb) een gelijkaardig probleem. Astra 2 op 28.2E was niet te ontvangen. Ook niet na opnieuw instellen/zoeken, terwijl de dreambox via dezelfde schotel wel ontvangst had. Na veranderen van image (PLI) was het opgelost. Misschien moet louism74 eens een ander image proberen?

heb jouw advies gevolg en (pli) er op gezet nu kan ik niet meer ontvangen volgen mijn stuur de vu mijn dicec verkeerd aan.... Sat zoeken met de vu is erg lastig.

als ik het vandaag niet voor elkaar krijg gaat de VU terug.
 
heb jij je tuner wel goed geconfigureerd.

Menu -zenders zoeken--tuner configuratie--oke

Configuratie modus -->geavanceerd
Satelliet --> Thor 0.8
Diseqc--> modus 1.2
Lengtegraad --> 6.5 (afhankelijk van je positie)
De rest allemaal default
 
the matrix;209868 zei:
heb jij je tuner wel goed geconfigureerd.

Menu -zenders zoeken--tuner configuratie--oke

Configuratie modus -->geavanceerd
Satelliet --> Thor 0.8
Diseqc--> modus 1.2
Lengtegraad --> 6.5 (afhankelijk van je positie)
De rest allemaal default

Menu -zenders zoeken--tuner configuratie is goed
Configuratie modus -->geavanceerd
Diseqc--> modus 1.2
Latitude: 51.85
Longitude: 4.3333333
zender lijst van joske motor
maar hij ziet steeds verkeerd.

Mijn Dreambox 7000s heeft er geen probleem , heb alles images dat ik kon vinden er op gezet
maar het makt geen verschil..
De positioner applicatie vind ik gw Kloten fine tune werkt niet goed
en als ik een Sat gevonden heb en een positie aan toe wijst later gaat ie gw voorbij... ik word gek er van!
 
Hmm je woont dus in Spijkenisse.

Maar als je de gegevens goed hebt ingevuld en de schotel is perfect uitgericht dan hoef je niks te fine tunen .

Fine tunen werkt gewoon perfect trouwens.

Gewoon in de tuner alle satellieten toewijzen onder lnb1 en alles wordt perfect gevonden.

Heb je mijn zenderlijst al eens geprobeerd?


http://www.gzieltjens.nl/the-matrix/e2.zip
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan