Vu plus update

Lohma57

New Member
Lid sinds
4 jan 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Hongarije
Hallo.  Ik heb een VU plus uno 4K se. Heb de nieuwste open pli geïnstalleerd en de canal digitaal lijsten ingevoerd. Ontvang nu geen Nederlandse zenders en maar een gedeelte van de radio zenders.

 
Hallo Lohma57 en welkom op Satellite Fun.

Welke Canal Digitaal lijsten heb je ingevoerd en op welke manier?

Want er zijn meerdere lijsten in omloop.

Kun je ook verduidelijken wat je bedoeld met dat je geen Nederlandse zenders ontvangt en maar een deel van de radio zenders?

Ontvang je ze niet als in:

a.) ze zitten niet in de lijst

b.) ze zitten in de lijst maar ik heb er geen signaal op

c.) ze zitten in de lijst maar ik krijg een foutmelding (en zo ja, welke foutmelding)?

 
Ik heb de fast scan van canal digitaal uitgevoerd. Als ik op 1 druk schakelt de ontvanger naar positie 1 nop ned 1. Maar geen beeld.  Met radio, ik druk op 701 en ontvang npo radio 1. Druk ik op 704, zou ik npo radio 4 moeten horen, maar heb daar geen geluid. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh op die manier. Misschien werkt dat niet helemaal zoals het zou moeten.

Het beste is om er een Hans Settings lijst in te zetten. Als je Astra 19 en 23 oost hebt bijvoorbeeld kun je dat gewoon vanuit de ontvanger doen.

Ga als volgt te werk.

Zorg dat je ontvanger met internet verbonden is (evt. tijdelijk).

Menu -> Applicaties.

Druk dan op de groene knop voor "Downloaden plugins".

Dan gaat de ontvanger even zoeken en krijg je een lijstje mogelijkheden.

Als het goed is dan is de tweede "settings", ga daar heen en druk op OK.

Kies nu de gewenste lijst bijv. Hans-19e-23e en druk op OK.

Volg verder wat er eventueel nog wordt aangegeven wordt op de TV.
 

Als dat klaar is heb je een werkende lijst waar alle zenders netjes in staan.

 
Maar je hebt nu wel een goede lijst er in met alle zenders, klopt dat? Had je ook de ontvanger al herstart?

Heb je wel voldoende signaal? Want als je met deze lijst nog geen ontvangst krijgt, begin ik te vermoeden dat de schotel niet goed afgesteld staat of dat de lnb niet lekker werkt.

 
Heb je wel het infokanaal van CD? Radio wel en TV niet kan ook een probleem met softcam zijn.

 
Denk dat er idd iets in de software niet goed zit.. heb nu zolang oude ontvanger weer aangesloten.. alles werkt prima. Neem de vu+ mee naar Nederland . Mag de verkoper hem weer gangbaar maken..

In ieder geval allen bedankt voor de geboden suggesties. 

 
Dat is vreemd, ik ga er van uit dat de tuner instellingen dan wel correct stonden met diseqc en zo.

Heb je wel een emulator geinstalleerd? Oscam bijvoorbeeld of CCcam? Want zonder dat werkt de officiële kaart niet in de kaartsleuf.

Als dat niet het probleem is en de tuner/diseqc instellingen staan ook goed lijkt me iets anders aan de hand.

Hopelijk krijgt de verkoper hem weer snel in orde.

Succes alvast en v.w.b. de suggesties uiteraard graag gedaan!

 
Ja Oscam is ook geïnstalleerd..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik op 1 druk schakelt de ontvanger naar positie 1 nop ned 1. Maar geen beeld.  Met radio, ik druk op 701 en ontvang npo radio 1. Druk ik op 704, zou ik npo radio 4 moeten horen, maar heb daar geen geluid.


kan kloppen

in dit rijtje is de enigste die NIET gecodeerd is npo radio 1

heb je de kaart van canaal digitaal er wel goed in?

kan zijn dat die juist "op de kop" er in moet

de ontvanger decodeert namelijk niet

 
Heb de kaart op alle manieren geprobeerd. Denk dat er idd problemen met de decoder zijn.

 
kijk anders met een pc even of oscam het doet

(ipadres box):8081

krijg je rechts onderin bij het overschakelen van de zender wel een picto van een smartcard?

en krijg je dan ook getallen daar in die hoek dat hij de code ophaalt?

wat ook nog kan is om er ccam in te plaatsen dit is via het menu te doen en kijken of die wel werkt

wel even na installatie ccam activeren .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan