Vu+ Solo vraagje

Chow

New Member
Lid sinds
13 feb 2013
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
58
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb e.e.a. gelezen maar wil even zeker weten of ik het juiste product ga aanschaffen. Ik ben wel behoorlijk thuis in Linux maar bij deze materie zie ik even de bomen door het bos niet. Ik zie dat veel mensen een Dreambox gebruiken of een kloon. Maar mijn oog viel op de Vu+ Solo. Die is scherp geprijsd en doet volgens mij wat ik wil..

Ik heb nu Canal Digitaal met een schotel buiten en een Philips decoder met HD binnen. Ik wil van die decoder af omdat Linux decoders meer mogelijkheden hebben. Mijn vraag is kan ik dat zo doen. Dus zal mijn Canal Digitaal card erin kunnen. Heb ik dan ook weer alle HD zenders en kan ik opnemen.

Kan ik verder alle andere mogelijkheden gebruiken die een Dreambox ook heeft. Is verder de bestaande schotel voldoende of moet ik die upgraden.

Plaatje schotel..

20130212173134.jpg
 
De Vu heeft specifieke firmware en is anders dan de echte dreambox firmware.

Basic zal alles hetzelfde werken maar sommige plugins werken niet , of dit belangrijk is???

Om de C+ kaart aan het werk te krijgen heb je een plugin nodig bv CCcam 2.30

Verder doet de wok en de LNB geen zake die zijn gewoon universeel.
 
Geen idee of plugins belangrijk zijn. Werken hele bizarre niche dingen niet dan is dat niet zo relevant. Als hij de meest gebruikte maar wel doet lijkt me dat ok?

Verder heb ik bij het bestellen als ik lui ben de optie om e.e.a te laten installeren.. Dat is:

- PLi en cccam
- VTI en cccam
- Blackhole en cccam
- Open aaf en cccam

De laatste valt denk ik af. Ik lees veel over Pli versus VTI maar dat is me niet volledig duidelijk. En is Blackhole een aparte misschien betere firmware?
 
Pli is goed VTI is ook niks mis mee
Blackhole heeft mijn voorkeur op mijn VU+DUO

CCCam ok
 
Waar zitten de verschillen in? Kun je dat in 1 of 2 zinnen uitleggen? Ik google me suf maar zie alleen maar mensen die blij zijn met hun keuzes en geen opsomming van verschillen.
 
verschillen zitten hem hoofdzakelijk in de outlook en menustructuur.

Hardwarematig zit er weiniig verschil in

Hoofdzakelijk persoonlijke smaak.
 
Ok, dan haal ik die Solo wel. Hoop alleen niet dat ik er dan achter kom dat ik achteraf een Solo 2 had gewild of een Duo. Ik tuur me suf op de specs maar zie niet goed wat ik uiteindelijk aanschaf.
 
Je wilde ook opnemen, in de standaard VU Solo zit geen harde schijf, dus let daar even op als je wilt gaan opnemen.
Ik heb er pli met cccam op staan en bevalt me prima.
 
Ik heb er inderdaad rekening mee gehouden dat er dan nog een disk in moet.
 
Ik ben eruit. Het wordt de Vu+ Solo2 met pli en cccam. Ik test dit weekend even of internet met de vandaag ontvangen homeplugs stabiel blijft (wifi is een drama hier af en toe) en dan bestel ik hem komende week. Mijn dank voor de feedback ;)
 
Goede keuze.....
 
Inmiddels de Vu+ Solo2 met pli en cccam binnen. Canal Digitaal werkt. Moest wel even zoeken maar was eigenlijk zo gebeurd. Alleen mytube wil helaas niet. Erg jammer want ik kijk vaker Youtube dan TV. De rest van het gezin is meer van het tv gebeuren.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan