• Informatie voor Duckfiles gebruikers.

Zoals jullie kunnen zien zijn Duck en Fun samen gegaan.
    Had je alleen een account op Duck, dan kun je hier gewoon met je Duck gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
    Wachtwoord vergeten? Resetten kan gewoon met het e-mail adres wat je op Duck gebruikte.
    Had je een account op Duck en Fun, moet je de login gegevens van Fun gebruiken.
    Lukt het niet? Neem dan even contact op via ons info e-mail adres.
    Welkom en veel plezier!

Vu+ Zero 23.5E verdwenen ?

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
19
Punten
38
Leeftijd
52
Weet iemand een oplossing voor een probleem waarbij de 23.5E compleet verdwijnt van een vuzero ontvanger?
Er staat OpenPli 7.3 op.
Sinds gisteren verdween het zomaar tijden het zappen.

Voordat ik alles ga herstellen wil ik weten wat de oorzaak is voor dit fenomeen... Wie oh wie?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
95
Punten
48
Leeftijd
57
Geen idee. Ik heb dat wel eerder meegemaakt enkele keren op een VU+Duo en bij deze apparaten was het in beide gevallen dat die niet veel later signaalproblemen kreeg en daarna weg viel met het bekende voedingsprobleem. Toen dat gefixed was, werkte alles weer goed.
Echter voor zover ik weet is een soortgelijk probleem bij de VU+zero niet bekend, toch?

boets

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
13
Punten
38
Leeftijd
61
Hoi M,

Ik heb het je al zo vaak gezegd, met je handjes van de delete knop afblijven. :biggrin2:
Wel vreemd, blijft je zenderlijst er wel in staan of is die ook weg?

B.

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
19
Punten
38
Leeftijd
52
Zenderlijst staat er nog in, maar bij de tunerconfiguratie is het weg en je kunt het er ook niet inzetten.. 23.5 wordt gewoon geweerd uit de ontvanger, zo lijkt het..

boets

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
13
Punten
38
Leeftijd
61
Misschien foutje geslopen in de satellites. xml?

B.

MAS3

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Heb je wel de DiSEqC nog goed ingesteld ?
Wanneer je hebt opgegeven dat je een standaard LNB hebt en dus geen Duo of iets soortgelijks (ik ken jouw configuratie niet), dan blijft alleen satelliet 1 nog over, en in de typische Nederlandse huishoudens met schotel, is dat Astra 1.

Bij mij ziet de tunerconfig (PLi 7.2) er zo uit:

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
19
Punten
38
Leeftijd
52
Alles heeft gewerkt en tijdens het zappen was er "geen data" op de transponder en was het beeld zwart. Zomaar, out of the blue.
Van het ene op het andere moment is de tunerconfiguratie corrupt.. Opnieuw flashen was de oplossing, maar het blijft een vreemd fenomeen.

Hosting Fun

Bovenaan Onderaan