Vu+ Zero 23.5E verdwenen ?

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Weet iemand een oplossing voor een probleem waarbij de 23.5E compleet verdwijnt van een vuzero ontvanger?
Er staat OpenPli 7.3 op.
Sinds gisteren verdween het zomaar tijden het zappen.

Voordat ik alles ga herstellen wil ik weten wat de oorzaak is voor dit fenomeen... Wie oh wie?
 
Geen idee. Ik heb dat wel eerder meegemaakt enkele keren op een VU+Duo en bij deze apparaten was het in beide gevallen dat die niet veel later signaalproblemen kreeg en daarna weg viel met het bekende voedingsprobleem. Toen dat gefixed was, werkte alles weer goed.
Echter voor zover ik weet is een soortgelijk probleem bij de VU+zero niet bekend, toch?
 
Hoi M,

Ik heb het je al zo vaak gezegd, met je handjes van de delete knop afblijven. :biggrin2:
Wel vreemd, blijft je zenderlijst er wel in staan of is die ook weg?

B.
 
Zenderlijst staat er nog in, maar bij de tunerconfiguratie is het weg en je kunt het er ook niet inzetten.. 23.5 wordt gewoon geweerd uit de ontvanger, zo lijkt het..
 
Misschien foutje geslopen in de satellites. xml?

B.
 
Heb je wel de DiSEqC nog goed ingesteld ?
Wanneer je hebt opgegeven dat je een standaard LNB hebt en dus geen Duo of iets soortgelijks (ik ken jouw configuratie niet), dan blijft alleen satelliet 1 nog over, en in de typische Nederlandse huishoudens met schotel, is dat Astra 1.

Bij mij ziet de tunerconfig (PLi 7.2) er zo uit:
 
Alles heeft gewerkt en tijdens het zappen was er "geen data" op de transponder en was het beeld zwart. Zomaar, out of the blue.
Van het ene op het andere moment is de tunerconfiguratie corrupt.. Opnieuw flashen was de oplossing, maar het blijft een vreemd fenomeen.
 
Even kijken of je bij de tunerinstelling op de DisecQ poorten geen 'AUTO' hebt ingesteld, maar de satellietnaam hebt ingesteld.
Controleer ook of je een correcte satellites.xml hebt staan.
 
Het gebeurde tijdens het zappen. Van het ene op het andere moment geen 23.5 oost meer.
 
he dit is gek...
eergister hier soortgelijk probleem gedeelte van 23 oost weg en kabel zenders weg maar dan alleen waar een smartcard voor nodig is.
ik kon wel zenders zoeken op de kabel maar de instellingen zelf instellen ging niet goed auto wel.
23 helaas niet geprobeerd
zenders gevonden en werkte weer tot ik ging zappen
weer meldingen "zender niet in pat" "geen signaal" und so weiter und so vort
oscam gaf boven de zender balk niet aan welke kaart hij nam de bovenste of onderste slot maar alleen cache met paar getallen.
software matige oscam herstart geen veranderding (even werken 2x zappen weg)
spanning van de ontvanger gegooid
opnieuw opstarten en tot nu toe werkt het weer
blijf het raar vinden
ik ging er van uit dat er iets in onze vakantie gebeurd was, een spannings dipje oid maar als ik dit zo lees
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan