Opgelost Vu+ Zero kaartlezer stuk?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Kennis van me heeft een VU Zero en een Xsarius Pure HD. Tijdens de waterschade is er vocht in minstens 1 van de twee diseqc schakelaars geweest, die lag open.
Nadien is er ook nog een storing geweest met elektriciteit en stond opeens op veel dingen 480 volt dus veel stuk.

Xsarius beneden werkte nog, VU zero van boven niet meer. Beide diseqc switches laten vervangen (voor de zekerheid) en Xsarius werkte nog prima maar VU zero niet.
Ben toen met de meter gaan kijken, vol signaal op de kabel van de Xsarius, maar kreeg een melding van sluiting op de kabel van de VU Zero.

De VU beneden gestest en werkte daar met CD kaart. Weet niet meer zeker welke, volgens mij de CD kaart van de ontvanger beneden.
Dat was pas nadat CCcam verwijderd was en Oscam er standaard (zonder extra's) op gezet is geworden, dus kale Oscam van Openpli 8.0.
Dus ook op de VU die toen al boven stond Oscam er op gezet en naar Oscamstatus gekeken. De kaart daar wilde geen initialisatie geven, volgens de log een ATR fout en file read error. Nadien alleen nog ATR fout. Toen zat er nog geen satelliet kabel in, die was immers stuk.
Kaart van de Xsarius geprobeerd, wilde ook geen ATR geven.

Kennis nieuwe kabel laten halen, deze heeft hij aangesloten maar de beide CD kaarten willen niet meer initialiseren. Blijven volgens de log een ATR fout geven, kan geen ATR lezen.

De ontvanger werkt voor de rest prima met schakelen naar satellieten en FTA kanalen.
De betreffende CD kaart werkt ook goed in de ontvanger beneden, in de Xsarius dus. Daar werken beide CD kaarten. Lijkt er dus niet op dat de kaart stuk is.

Kan er hier nog een euvel zijn met misschien de Openpli installatie dat de kaartlezer niet lekker werkt? Of kan het toch zijn dat het de kaartlezer toch teveel is geworden en stuk is gegaan, dit gezien hij eerst wel nog op de kaart van beneden even werkte bij het testen toen hij onder stond.
 
Kaartlezer kan stuk zijn. Komt echter niet zo vaak voor. Plak een stukje heel fijn schuurpapier op een oud plastic pasje en haal die een paar keer voorzichtig door de kaartlezer. Even doorblazen en nogmaals proberen... Blijft hij bij ATR 00 00 00 geven dan wordt het repareren of nieuwe ontvanger kopen ..
 
Stukje tape op de (achterkant) van de kaart ter hoogte van de chip wil vaak ook wel eens helpen
 
Hij gaf geen ATR 00 00 maar ATR error, kon geen atr verkrijgen. Ik ga nog eens kijken als ik er met de laptop heen ga.
Maar ik hoef geen speciale instellingen te doen voor de CD kaart in Oscam, dat werkt standaard goed, toch?
 
Bij OpenPli niet als je OScam als standaard softcam kiest… ATR error wil zeggen dat het CLK signaal niet klopt (of niet aanwezig is). En dat is ernstiger… De VU+Zero stroomloos maken, minstens 10 minuten wachten en dan pas weer aanzetten..
 
Het was echt een ATR error en Oscam gewoon via Openpli gedownload en hij is standaard softcam. Dan gaan we dat eens proberen want op de Xsarius beneden werkte die kaart wel. Als het goed is ga ik er dinsdagavond of woensdagavond nog eens naar toe voor een wat langere sessie met de eigen laptop erbij, want de pc daar is bagger.
Dan ga ik gelijk de tips opvolgen.
 
En heeft zich op dat vlak iets gewijzigd?
 
Oh excuseer, ik dacht dat ik het gemeld heb maar klaarblijkelijk niet.
Heb hem wat langer uit laten staan en de kaart nog eens beneden geprobeerd, daar werkte hij wel.
Daarna weer eens naar boven toe en weer geprobeerd, weer niks. Voor de zekerheid toen nog eens omgedraaid (had ik eerder ook al geprobeerd) en opeens werkte hij.

Dus schijnbaar heeft dat 10 minuten stroomloos maken toch goed geholpen. Aangezien ik nog met wat anders bezig was werd het wel zo'n half uur maar dat mag de pret niet drukken.
Probleem fixed, thanks! En sorry dat ik vergeten was dit terug te melden! :bloos:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan