Vuvuzela's mogelijk verboden in stadions

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Door: Novum, Vernieuwd: 13-6-2010
Vuvuzela's mogelijk verboden in stadions

Vuvuzela's mogelijk verboden
(Novum) - Danny Jordaan, de voorzitter van het WK in Zuid-Afrika, sluit niet uit dat vuvuzela's verboden worden in de stadions. De toeters maken een hoop lawaai en zorgen voor veel irritatie op de tribunes, veld en bij televisiekijkers. De voorzitter is daarom bereidt de toeters uit het stadion te weren. "Als dat echt nodig is doen we dat", zegt hij tegen BBC.

"We hebben gezegd dat als landen kwaad worden, wij meteen actie ondernemen. We proberen het onder controle te krijgen." De lange toeters schallen ook dwars door de volksliederen heen. Dit wekt veel irritatie op bij de voetballers. "We hebben gevraagd of ze de vuvuzela's tijdens volksliederen en mededelingen terzijde willen leggen. Het is moeilijk maar we doen ons best", zegt Jordaan.

Verschillende spelers hebben al hun ongenoegen geuit over het oorverdovende zoemende geluid. De vuvuzela's kunnen ruim 130 decibel produceren en zelfs voor een griepepidemie zorgen door de velen bacillen die vrijkomen. Patrice Evra van Frankrijk zegt niet te kunnen slapen door de toeters. "We kunnen niet slapen, want de mensen beginnen al om zes uur in de ochtend met het blazen op de toeter. Op het veld kunnen we elkaar niet eens verstaan", zegt hij.

Zou een goede zaak zijn maar supporters mogen m.i. best lawaai maken.

Ik heb echter de indruk dat er geluid wordt bijgevoegd in de stadions zelf of in de studio.

Vorig jaar tijdens een wedstrijd van de Confederations Cup zie een
Nederlandse commentator:
"Kijkers denkt u niet dat het stadion vol zit met toeteraars, tribunes
waren zo goed als leeg
, dit geluid wordt via de stadionspeakers in
het stadion ten gehore gebracht".

IK zou het verbod toejuichen, zachtjes natuurlijk.:biggrin: :biggrin:

Multitoeter

We hadden het er gisteren bij de BBQ ook al over, het is geen kijken meer.

Voor mij moeten ze al die verrekte toeters weigeren.

Multispeed;209794 zei:
Ik heb echter de indruk dat er geluid wordt bijgevoegd in de stadions zelf of in de studio.

Multitoeter

Sterker nog de NOS knijpt het stadion geluid. Kijk/luister maar even naar de andere zenders die dezelfde wedstrijd uitzenden.

Het WK voetbal is zo absoluut geen kijkplezier , na afloop van de wedstrijd hoor je die toeters nog.

Ben nu al zeer selectief gaan kijken en toen duitsland met 2-0 voor stond de boel weggezapt.

Tering toeters

Geen problemen hier met die Vuvuzela's.
Heb een externe versterker aangesloten met een equalizer.
Effe de instellingen goed zetten en weg toetoetoetoetoe.
Ik versta nu zelfs de reporter beter dan voorheen.

Maar die toeters horen erbij.
Lang leve de Vuvuzela!

Ik hoor liever de vuvuzela's dan dat gemauwel van onze reporters, Vooral Frank Snoeks die vertelt de hele geschiedenis van iedere speler tot aan hun oma en opa toe.

Wat een onbenul is dat zeg.

the matrix;209808 zei:
Ik hoor liever de vuvuzela's dan dat gemauwel van onze reporters, Vooral Frank Snoeks die vertelt de hele geschiedenis van iedere speler tot aan hun oma en opa toe.

Wat een onbenul is dat zeg.

Ah, ik ben blijkbaar dus niet de enige die dat opvalt.
Vroeger vond ik 'm best wel goed, maar 't is 'n oud wijf geworden.
Tijdens de oympische spelen deed ie ook honkbal en ik kon niets anders doen dan het geluid uitzetten, want hij had het niet alleen over de oma en opa van de spelers, maar ook over zijn eigen schoonmoeder etc.
Tijd voor zijn pensioen of de vut.

Als de vuvuzela's hier maar niet voor verboden worden. :biggrin:

Wat een verademing, vanavond tijdens Frankrijk - Mexico waren
eindelijk de supporters eens te horen i.p.v. het getoeter.

Multitoeter

maar nu heeft het verkeerde team gewonnen.

Wat een idioot is die trainer coach van Frankrijk, staat erbij alsof ie morgen naar huis wil.

Tot nu toe vind ik de prestaties van de topteams /voetballers beneden maat.

Tot vervelens toe .......

Mogelijk het verkeerde maar nu won wel het betere.

Inderdaad een vreemde die coach van Frankrijk, wie
gaat er nu zonder spits spelen als je moet winnen.
Waarschijnlijk zijn wraak over al de kritiek die hij al
maanden lang over zich uitgestort kreeg.

Multiteam

Ik stak hem aan weerskanten een vuvuzela in z'n oren denk ik, zodat ie op het toetermonstertje leek van Sesamstraat. :biggrin:
[nomedia=http://www.youtube.com/watch?v=jSGXividZCE]YouTube- [HD] Algerian fan scares friend with Vuvuzela at 2010 World Cup[/nomedia]

En weer een weekend vol met frutvoetbal dwalende scheidsrechters Schwalbes en een hoop getetter.

the matrix;209927 zei:
En weer een weekend vol met frutvoetbal dwalende scheidsrechters Schwalbes en een hoop getetter.

Helemaal mee eens.

Wat mij opvalt is dat als toeschouwers in beeld komen er nauwelijks van
die toeters te zien zijn en bovendien let maar eens op het geluid in alle
stadions dat getoeter lijkt verdacht veel exact hetzelfde.
Waarschijnlijk wordt het geluid via de geluidsinstallatie van het stadion
het stadion in "geblazen" mogelijk van een illegaal gecopieerde CD. :biggrin:

Multitoeteraar

Nja, we kunnen onderhand epilepsie de voetbalziekte noemen.
Met als absolute kampioenen de Italianen.

Overigens vind ik de vuvuzela's ook irritante dingen.
De normale reakties uit het publiek zijn weg en onhoorbaar.
Weer een kapitale fout van de FIFA.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan