W 10 pro

rolsat zei:
Beste Parabolica,
Ik heb google gevraagd.
Fix ESENT 455, toen kreeg ik het volgende.

Open exployer go to

C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\local
create TileDatelayer folder (if needed) go to TileDatelayer folder (if needed)
create Database folder(if needed)
and reboot.

Parabolica dit ga ik proberen.

Ik ben hier ook wat dieper in gedoken maar die map waar de error in het logboek van W10 naar verwijst die bestaat inderdaad niet. Ik zal die map ook even handmatig aanmaken en kijken wat er gebeurd. 
 
@rolsat je zou in taakbeheer Esent ook even tijdelijk kunnen uitschakelen en dan even rebooten om zo te kunnen zien of de laptop nu sneller opstart. Misschien even zonder internet verbinding voor de veiligheid?
 
Dankzij jou @rolsat is het bij mij opgelost.

Het duurde even maar nadat ik de ontbrekende mappen handmatig heb aangemaakt staan nu de bestanden er ook in, hiermee is die error 455 bij mij verleden tijd.

 
Hallo Parabolica,
Ik heb progrmma gedaan en moest net als jij de folders handmatig ingeven. Toen gereboot, de laptop is sneller geworden.
ESENT 455 verdwenen nu nog 1 fout DC040780.
Dit ga ik onderzoeken.
Je hoort van me
mvg
gr
rolsat :confused:
 
Wat is esent voor een programma dat jullie het blijven aanhouden.
Lijkt me een beest van een app. Die voor veel problemen zorgt.
 
the matrix zei:
Wat is esent voor een programma dat jullie het blijven aanhouden.
Lijkt me een beest van een app. Die voor veel problemen zorgt.

@the matrix Esent is een virusscanner ook wel bekend als o.a. Nod32 die juist de problemen buiten de deur moet houden. :)

@rolsat, dat is mooi dat de laptop weer wat sneller is geworden. Maar kan je wat meer omschrijven over die DC040780 error?
 
Is tie beter of gelijkwaardig aan de defender van windows 10 plus superantispyware.

Deze combi heb ik , ooit kon je een lifetime versie van S.A.S kopen , dat heb ik gedaan en heb toen een verzoek gedaan of ik 2 accounts op 1 lifetime kon krijgen en dat is gelukt. Heb nu nog steeds de lifetime versie op 2 laptops.

Helaas zijn ze gestopt met die lifetime aanbiedingen. Maar met een beetje zoeken verkrijgbaar voor ~ 10$ per jaar.
 
Superantispyware? Hmmz... kunt je beter Malware Bytes gebruiken, maar oke. Nee die zijn allemaal ongeveer gelijkwaardig als je de testen van de afgelopen jaren gaat bekijken.
Wat is S.A.S.? Ik ken dat alleen van de oorlog de Special Air Services, commandotroepen dus.
 
the matrix zei:
Is tie beter of gelijkwaardig aan de defender van windows 10 plus superantispyware.

Esent is naar mijn mening beter dan defender van W10 en superantispyware ken ik eigenlijk niet dus daar heb ik geen oordeel over.
 
ESENT is schijnbaar een (database) ding van microsoft, daarom zijn daar artikelen over op hun site.

Het heeft niets te maken met ESET, de virusscanner die inderdaad hoog aangeprezen word.
Dit viel mij eerder al op, maar nu ik zie dat dit ook echt door mekaar gehaald word, toch maar even daarop wijzen.

 
S.A.S. = Super Anti Spyware?
Deze heb ik met een lifetime abo , nooit meer betalen. Dus geen issue om eem ander te nemen.
Allez zunne ik zeh un Ollander.
 
MAS3 zei:
ESENT is schijnbaar een (database) ding van microsoft, daarom zijn daar artikelen over op hun site.

Het heeft niets te maken met ESET, de virusscanner die inderdaad hoog aangeprezen word.
Dit viel mij eerder al op, maar nu ik zie dat dit ook echt door mekaar gehaald word, toch maar even daarop wijzen.

@Mas3 je hebt gelijk dat Esent een onderdeel is van Windows en niets te doen heeft met Eset. Het heeft iets te doen met Windows server en een Network Service account en die error in het log speelt al wat langer dan de recente 1903 update. Maar veel mensen die reageerde gaven het advies om eerst hun AV (anti virus) te verwijderen ongeacht welke ze gebruiken. Daardoor kwam ik bij mijn Eset nod32 terecht.

Goed dat jij het hebt recht gezet. :) 
 
Hallo Luitjes,
Ben iets verder omdat de handmatige inbreng een fout ingeslopen, heb het verbeterd, tekstfout.
Ga nu controle uit oefenen op upgedate Apps.
mvg
rolsat :)
 
Hallo Luitjes,
Ik stop voorlopig, opstarten W 10 pro is 5 min, De programma's zelf gaan goed.
Ga nog aan Microsoft widows voorleggen. en mijn virus programma.
Hoor ik nog goede resultaten dan vertel ik het hier.
Mvg
rolsat :confused:
 
Hoi @rolsat, 5 minuten is inderdaad veel te lang. Mocht MS inderdaad met oplossing komen laat ons het dan weten.
 
Heb je die tool van die site van Woshub nog geprobeerd waar ik op de vorige pagina naar verwees voor het opsporen van trage start oorzaken?
 
Beste BlackTiger,
Ben aan het lezen van woshub, Hoop situaties mogelijk.
Als ik eruit ben hoor je het.
mvg
rolsat :rolleyes:
 
Beste Luitjes,
Ben verder gekomen met opstarten van de laptop intel core i5.
Bij een update W10, kreeg ik amd64 gedownload en voltooid.
Dit bij W10 neergelegd, maar weinig gegevens die ik  begreep.
Vanmiddag nog eens op andere manieren, toen de oplossing via sn van de laptop?
De grafische software vernieuwen.
Dit gedaan en geupdated, maar was van W 8.1. Ben benieuwd.
mvg
rolsat :klappen:
 
Als je iets niet begrijpt rolsat, gooi het dan hier in de groep zou ik zeggen. 

De meeste drivers voor grafische kaarten werken met W10 ook al zijn ze voor W8.1 bedoeld. Als ik problemen had met een oude soundcard of grafische kaart dan installeerde ik ze zelfs nog van W7. :)

 
Hallo Luitjes,
De fam zat in de lappenmand, zodoende geen respons.
Op het ogenblik start W10pro, 2min en 21 sec.
Wat heb ik gedaan.
msconfig, ashampo optimiser en toolracer gebruikt.
Met de volgende starters zijn:

Windowsdefender, antivirus, Audio, video, printer, lifetuner (ashampo) aimersoft(windows hulp prog. voor W10 update) entoolracer.

Wat heb ik uitgeschakeld bij W10 start:

Cloud, skype, open office, ccleaner, Nero home.

Het is wel zo als er een update gebeurd. Dan is de start een stuk trager, daarna ga het weer sneller.

Als ik alles het weer beter onder de knie krijgt. Ga life tuner en toolracer er af.
Voorlopig
mvg
rolsat :klappen:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan