W10

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes,
Al W10 binnen gehaald en hoe bevald het nieuwe proces.
gr :piraat:
 
gisteren binnen gehaald ,bevalt tot nu toe goed.
Maar das te vlug om te zeggen.
Draait wel vlugger en soepeler dan voorheen met win 8.1.
Alles word goed herkend heb meteen de iso binnengehaald van win 10 om deze als ie bevalt
kaal erop te planten,dus nieuwe installatie .
Verder ziet ie er goed uit.

word vervolgd..................
 
Die ISO werkte bij mij niet je had ook nog een installatie schijf nodig. Tenminste als je die van ms haalde.

Verder komen er 3 nieuwe mappen
1 Windows. Old  met je oude install van w7 of w8.
En nog 2 hidden mappen totaal 10 gB
Met je oude installatie Windows. Old zeker meer dan 30 gB aan troep.
Houdt daar rekening mee met installeren. 
Ben hem nu voor de 3e keer aan het installeren steeds gebeurd er wat anders.
De eerste keer werkten er een hoop programma's niet meer.  Licentie pleiten.
2e keer ging al beter totdat ik de laptop uitgezet had een opnieuw op startte. Pikte mijn account niet en kon absoluut niet in systeem.
Back-up van 8 terug gezet en poging nr3 merkte nu op dat er veel updates binnen gehaald werden.
Nu na een uurtje stoeien en Windows. Old verwijderd te hebben snel een back-up gemaakt en lijkt het te werken.  Pffffffffff
Vindt het updaten op deze manier maar gammel.
 
Ow ja als je w10 kaal installeerd hoe kom je dan aan het licentie nummer?
 
Als ie eenmaal geistaleerd is dan zou ie de hardware herkennen.
dat is wat beschrijving zegt .
dus dat is nog afwachten.
 
Windows 10, daar heb ik technical preview al van bekeken, maar die beviel me niet.

Heb nu de 32 en 64 gedownload, maar zit nog op mijn ssd te wachten, want ik wil een schone installatie doen.

 
Gisteren bij iemand even ermee gewerkt, was programma's aan het deinstalleren en soms klapte hij gewoon zomaar uit het configuratiescherm, heel vaag.
Daarnaast hebben ze na 1 of 2 dagen al een bug ontdekt dat als er meer dan 512 apps geinstalleerd zijn dat ie sowieso over zijn nek gaat.

Er wordt al geadviseerd om te wachten met upgraden totdat de eerste kinderziektes er uit zijn. Men heeft een jaar de tijd dus kan men rustig ook pas over een maand of 5 a 6 upgraden.

Als ie eenmaal geistaleerd is dan zou ie de hardware herkennen.
dat is wat beschrijving zegt .
dus dat is nog afwachten.
Daar was ik al bang voor. Met als gevolg dat als je later dan een jaar moet gaan herinstalleren....??? Geen gratis installatie meer en toch maar betalen?
Hij gaat los 110 euro kosten heb ik al begrepen.
 
Ik heb hier windows 8.1 OEM. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Heb geen key erbij, zit zeker ingebakken en zal vanzelf gevonden worden neem ik aan tijdens de installatie.
 
je doet een verse update van een legitieme w7 of w8.1 naar windows10 ,

maar alvorens dat je daar aan  begint maak van je huidige systeem een backup met bv Acronis True image .

Na de installatie en activatie van W10 peuter je de Licentie sleutel uit W10

Op spotnet staat daarvoor een goed werkende util onder "Windows 10 productkey Activatie wil niet Uitleg"

nu heb je je verworven product key en met een gedownloadde juiste ISO versie kun je vers beginnen.

Ik zelf heb 3 keer de boel terug moeten zetten naar w8.1 pro om uiteindelijk alles naadloos aan de praat te krijgen . zie redenen hierboven

De laatste keer werden er gevoelsmatig meer updates opgehaald.


Oja nadat mijn systeem uiteindelijk goed werkte heb ik windows.old en de 2 hidden mappen $Windows.~BT en $Windows.~WS.
verwijderd,  gaat niet zomaar

Zet in uitvoeren.>cleanmgr.exe
Kies vervolgens de schijf waar W10 genesteld is in mijn geval C:
hij gaat nu berekenen , laat hem dat maar doen tot hij klaar is

Kies in de nieuwe popup venster :systeem bestanden opschonen.

Kies dan weer voor de windows partitie ( in mijn geval C:

Vink daar Windows.old en de windows install map uit en hoppa na een tijdje reutelen heb je zeker 30 Gieg meer ruimte.
De overgebleven $Windows.~WS 5,5 Gb  kun je zonder meer deleten.

Daarna als je het systeem herstart ( nou ja beter is PC uit en aanzetten ) deze versie W10 backuppen met Acronis.

Let er dan wel op dat je je oude W7 of W8 backuo niet overschrijft zodat je altijd weer terug kunt gaan.

NOTE : geen garantie als het mislukt dan ben ik ff niet thuis .

Hier loopt het nu perfect.



 
@satshow , heb jij ooit een reservering voor w10 ontvangen en deze aangevraagd?

Zo ja dan kun je mi gewoon upgraden
lees voor de zekerheid deze link even door
hier kun je ook de installatie startup tool ophalen zodat het installeren van w10  direct uitgevoerd wordt:

http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10?OCID=WIP_r_Win10_Body_AddPC
 
Ik heb de reservering wel gezien maar niet echt aandacht aan gegeven aangezien ik een dual boot met linux draai waar ik meer mee werk dan met windows 8.1 Zag gisteren het icoontje staan in de taakbalk.
Voordat ik ga proberen te updaten ga ik eerst onderzoeken hoe de update omgaat met een dual boot.
Gebruik hier KaOS als linux distributie.
 
Let er dan wel op dat je je oude W7 of W8 backuo niet overschrijft zodat je altijd weer terug kunt gaan.
Zit die backup dan niet in windows.old gevestigd?
 
Jawel maar die staat op de c-schijf en als w10 om de een of andere reden crashed en je hebt geen w10 dvd of usb stick dan ben je in een klap alles kwijt.
Die back-up die ik maak met acronis staat op een externe USB schijf zodat er veel gb-tjes vrij komen op de  laptop..
 
Ik las net het volgende op Fun:
Toen ik een simpel Microsoft applicatie wilde downloaden werd mijn account omgedoopt naar een Microsoft account. Dit was niet meer terug te schroeven.

Is het correct dat je dan perse een Microsoft account moet (dus ook in W10) en dat dit niet meer terug te schroeven is? Is daar geen trucje voor?
Zonee, dan is dit voor mij al voldoende reden om niet over te stappen naar W10. Ik wens geen Microsoft account om m'n Windows te kunnen gebruiken.
 
Ja je moet inloggen met een Windows account anders geen Windows.
Maar dat was bij Windows 8 toch ook al zo!
 
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/windows_10.html

kijk uit met de w10
 
@Humana, tja als je alles moet geloven? 

Vandaag op 2 machines 10 ge?nstalleerd, de ene meteen eens schone installatie en een ssd er in gezet, binnen 15 seconden opgestart, de andere nog een sata hd, en daar gaat het opstarten beduidend langzamer, maar als de boel eenmaal draait dan loopt alles lekker vlot.

Nou de komende dagen de boel testen en zien wat het is/wordt.
 
heb hem er bij mij weer af gegooid kreeg op een 24" scherm 20"beeld met geen mogelijk groter te krijgen niet in resolutie niet in persoonlijke instellingen en ook niet in het menu van het scherm software scherm wel eerst geinstaleerd,iemand een idee
 
Frans, ik zit eerder te denken aan de videokaart. Hier namelijk geen problemen met mijn 24" scherm.
 
Nou ik wacht nog wel fff
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan