Waar blijft de BBC ?

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
Nou ik ken Channel5 nog uit het videocrypt tijdperk, ook dat kanaal was een 'FTA' kanaal voor de Britten.

Maar wel degelijk gecodeerd in softvideocrypt, elke Brit met een videocrypt ontvanger kon dit kanaal zien zonder kaart.

Aangezien 99,99999% van de ontvangers destijds met videocrypt was uitgevoerd, is het makkelijk te stellen dat dit kanaal voor de britten 'FTA' was, terwijl het voor anderen toch gecodeerd was... (let op de '' bij FTA)

Hetzelfde is ook andersom gebeurd met MTV Duitsland, dit kanaal was geheel in de clear (Analoog PAL) maar stuurde wel videocrypt data uit zodat videocrypt decoders gingen werken, hierdoor leek het kanaal voor de Britten gecodeerd, terwijl het dat helemaal niet was...:)

Zo'n zelfde 'truuk' zouden ze ook nu weer met deze toekomstige 'FTA' kanalen kunnen uithalen, nog steeds zijn 99,99999% van de ontvangers in Engeland één systeem (NDS)

vrij makkelijk om een 'FTA' kanaal te maken welke geen kaart nodig heeft, maar wel een NDS ontvanger...

Ik vindt het nog steeds te mooi om waar te zijn, zulke kanalen in FTA anno 2003...:)

Grtzz FranX

Misschien toch een nieuwe thread openen over DVB streamgrabbing...

 
Channel 5 is niet snel te verwachten. Die hebben vorige week een nieuw contract met BSKYB gesloten. Ik meen voor 5 jaar.

 
Een NDS ontvanger heb ik hier al een tijdje staan, aan een kaart ben ik nooit geraakt, dus éénder hoe zit ik goed.

Als Channel5 nu opnieuw voor 5 jaar getekend hebben dan zijn die heren toch niet echt snugger denk ik. Als het gratis kan, waarom dan gaan betalen. Als ze dat bij BBC zo doen, waarom de anderen dan niet ... dat zijn stuk voor stuk comerciële zenders, dus ik denk dat die er nog meer baat bij hebben dan de BBC.

CU

Red

 
En dan te bedenken dat onze eigen publieke omroep juist! van de satelliet af wil ivm bezuinigingen...:sad::(

Grtzz FranX

 
Voor diegenen die het nog niet gezien zouden hebben, ze zijn FTA !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan