Waar denk je dat ik onderstaand gelezen heb ?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
898
Punten
113
Leeftijd
75
Moderator:

Eh, onze huisregels vergeten?

4. Vragen stellen? Kies de juiste methode - Wees duidelijk met je vraagstelling en onderwerptitel
Wij houden dit board graag netjes.

........

Verder kan je via dit board priv? met anderen communiceren (PB = Priv? Bericht ). Het is echter niet wenselijk om openlijk in een bericht:
- te vragen om "iets" per PB te ontvangen.
- te melden dat je een PB stuurt of verstuurd hebt. 

:rolleyes:

Sat4.

lijkt er erg veel op.

Ja dat lijkt me logisch welk forum dat is.

Maar.... nu moet ik eerlijk zijn, die laatste 2 dingen daar is wel iets over te zeggen als je een druk forum hebt.
In de goede tijden hebben wij De Bedelstaf opgericht, een speciaal forum onderdeel voor de "stuur mij ook een mailtje" en "stuur mij ook een pm" en "kun je me zeggen waar die keys staan" vragen, want dat werd toen te keur maar in topics gebruikt en dan kreeg je allerlei lijsten van mensen die ook een pm wilden.
Uitzondering is natuurlijk als er iets besproken wordt dat je wel eens moet kunnen zeggen bijv. "dat gaat wat off-topic, ik stuur je wel even een pm". Uitzonderingen zijn er altijd.

Dat men een forum graag netjes houdt oke, maar deze regel 4 lijkt mij iets wat normaal is, niet iets waar je een regel voor moet opstellen of sterker nog, gebruikers voor moet straffen omdat ze zich niet aan zo'n regel houden.
Een goed moderatorteam wijzigt gewoon even de topictitel. Niet iedereen is immers even inventief in het bedenken van een adequate titel.

Nou BT grotendeels heb je gelijk maar dit begrijp ik niet:
Uitzondering is natuurlijk als er iets besproken wordt dat je wel eens moet kunnen zeggen bijv. "dat gaat wat off-topic, ik stuur je wel even een pm"
Dit is tegenstrijdig met wat je eerder aanhaalt, het was voldoende om te melden
"dat gaat wat off-topic"
En die pm kun je zonder vermelding ook sturen immers de ontvanger krijgt hiervan bericht.

Vermeld je wel ik stuur je een pm dan kan de reactie van andere nieuwsgierigen zijn en kun je ook de vraag krijgen van stuur mij ook die pm.

En mi is een pm iets heel persoonlijks maar als het om algemeen goed gaat wek  je de interesse van anderen
Ow ja  BT ik heb nog een belangrijk bericht voor je betreffende een specifiek topic. Betreffende een lid. Ik stuur je wel een pm.

Ja dat klopt, het is wat tegenstrijdig maar ik kan me situaties voorstellen waarbij je even meldt dat je een pm stuurt.
Het ging er mij om dan aan te duiden dat je zo'n regel niet strict met straf moet toepassen maar de regel eigenlijk alleen nodig is om een overvloed te voorkomen, zodat je er in elk geval iets van zeggen kunt als er overvloed plaats vindt.
Juist vanwege de reden die jij aanhaalt, dat zo'n vermelding het gevolg zou kunnen hebben dat anderen er ook om vragen. Ligt er ook een beetje waar aan waar het dan over gaat.
Straffen is in elk geval kinderachtig, gebruikersonvriendelijk en dat doe je alleen in uitzonderlijke gevallen, mijns inziens althans, en in die gevallen geef je strafpunten of een gele kaart of een al dan niet tijdelijke ban.

Het blijft dus altijd een beetje opletten met zoiets op een forum, maar dat is met wat beleid best goed in de hand te houden.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan